Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس نظام صنفي کشاورزي کشور گفت: با توجه به نياز مبرم بخش کشاورزي به سياستگذاري و برنامه ريزي زنجيره توليد، تامين، مصرف و صادرات، بازپس گيري قانون انتزاع (تفکيک صادرات و واردات از وزارت جهاد کشاورزي) زيان هنگفتي وارد مي کند و براي اين بخش حکم مرگ و زندگي را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، قانون انتزاع در پايان دولت دهم تصويب شد و در دولت يازدهم در سال 1392 شکل اجرايي به خود گرفت و سياستگذاري صادرات و واردات و تنظيم بازار محصولات کشاورزي از وزارت صنعت، معادن و تجارت جدا و به وزارت جهاد کشاورزي سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمد شفيع ملک‌زاده» امروز (يکشنبه) در نشست خبري فراخوان برگزاري نخستين نمايشگاه ملي و تخصصي صنعت ميوه کشور که در معاونت باغباني وزارت جهاد کشاورزي برگزار شد، درباره قانون انتزاع افزود: اين قانون يکي از اهرم هاي اجراي زنجيره توليد است که براي بخش کشاورزي حکم مرگ و زندگي را دارد.
وي اظهارداشت: پيش از اجراي قانون انتزاع بدون توجه به توليد فقط منافع مصرف کنندگان و واردات انواع محصولات کشاورزي مورد توجه بود اما با تمرکز وظايف بخش کشاورزي در وزارت جهاد شاهد جلوگيري از واردات بي‌رويه محصولات شديم.
به گفته وي، با وجود همه کاستي ها پس از تصويب قانون تمرکز بخش کشاورزي در وزارت جهاد کشاورزي شرايط براي زنجيره توليد و تامين مهيا شد.
«به طور نمونه در سال 1392 و پيش از اجراي قانون انتزاع ساليانه بيش از 2 ميليون تن واردات شکر داشتيم اما پس از اجراي اين قانون واردات اين محصول در سال 1395 به کمتر از 700 هزار تن رسيد که به طور قطع به نفع توليد کنندگان بخش کشاورزي و اقتصاد کشور است».
ملک‌زاده گفت: با تفکيک قانون انتزاع از بخش کشاورزي مشخص نيست چه برسر توليد کشور مي آيد.
وي ارتقاي بخش کشاورزي، تحقق خواسته هاي کشاورزان و ايجاد هم افزايي فعاليت ها را از برنامه هاي نظام صنفي عنوان کرد و ادامه داد: کشاورزان ما از کوچک ترين حق بيمه تامين اجتماعي محرومند که نظام صنفي در حال پيگيري اين موضوع است.
ملک زاده يکي ديگر از مشکلات بخش کشاورزي را ضايعات زياد در اين بخش دانست و گفت: امروزه ساليانه نزديک 120 ميليون تن محصولات کشاورزي توليد مي کنيم که هر سال 30 درصد آن تبديل به ضايعات مي شود.
به گزارش ايرنا، نظام صنفي کشاورزي ايران در سال 1380 فعال شد.
ايجاد زمينه توليد، توانمندسازي تشکل هاي مختلف، تحقق و نهاديه سازي تامين رفاه اجتماعي کشاورزان از اهداف نظام صنفي کشاورزي کشور است.
از وظايف نظام صنفي کشاورزي مي توان به تصميم سازي، عضويت در شوراي مديران وزارت جهاد کشاورزي و برخورداري از حق راي در اين شورا اشاره کرد.
طبق آيين نامه رئيس اين انجمن که حکم خود را از وزير جهاد کشاورزي مي گيرد، مي تواند در هيات عالي نظارت حضور داشته باشد و حق نظارت بر تصميم هاي بخش کشاورزي را دارد.
نخستين نمايشگاه ملي و تخصصي صنعت ميوه کشور سي و يکم مرداد تا سوم شهريورماه در مرکز همايش ها و نمايشگاه هاي هتل المپيک تهران برگزار مي شود.
مديريت مزرعه، مديريت توليد و مديريت عرضه سه بخش عمده اين نمايشگاه به شمار مي رود.
شوم شهريورماه در حاشيه اين نمايشگاه، نخستين اجلاس سراسري نقش مديريت پيشرفته صنعت ميوه در توسعه پايدار نيز برگزار مي شود.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9186*1961* گزارش: هما همت خواه* انتشار: مريم مسعود



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از تحویل فاز نخست طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل که یکی از بزرگترین طرح‌های امسال استان تا قبل از نیمه دوم خرداد به شالیکاران این روستا خبر داد.

بابک مومنی امروز درحاشیه بازدید از روند اجرای این طرح به خبرنگار ایسنا گفت، این طرح حدود درسطح ۱۶۹ هکتار از شالیزارهای روستای «بزمینان» شهرستان آمل درحال اجرا است و از نظر میزان سطح درحال اجرا درسال جاری، به عنوان بزرگترین طرح استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح دربخش عملیات خاکی آن بیش از ۷۵ درصد پیشرفت کاری دارد و درحال اجرا است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه برای کشت نشاء درسال جاری تمام تلاش پیمانکار و نیز پیگیری جهاد کشاورزی برای تحویل به موقع حداقل تا نیمه خرداد است، تصریح کرد: جای نگرانی برای کشاورزان برای کشت نشاء برنج وجود ندارد، هرچند قبول داریم که تاخیر دراین بخش وجود داشته است.

بهمنی ادامه داد: برای شن‌ریزی و ایجاد جاده بین مزارع نیز پس از برداشت شالی به عنوان تعهد پیمانکار انجام خواهد شد.

وی، تامین نشدن به موقع اعتبار با توجه به شرایط خاص اعتباری کشور را از دلایل اصلی تاخیر دراجرای به موقع تحویل طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای «بزمینان» آمل اعلام کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارها به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این طرح با هدف ارتقاء بهره‌وری و اصلاح زیرساخت‌های عرصه کشت و کار و فراهم شدن توسعه بخش مکانیزاسیون در شالیزارها اجرا می‌شود.

مازندران دارای حدود ۲۱۵ هزارهکتار شالیزار است که کمتر از یک سوم آن تاکنون طرح نوسازی و یکپارچه سازی شالیزار اجرا شده است.

این استان با تولید سالانه حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۴۴ درصد برنج مورد نیاز کشور را تولید و از این نظر رتبه نخست تولید این محصول را دارا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی