Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرنگار کشتی و رزمیگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی تکواندو مردان کشورمان بعد از ناکامی در المپیک ریو، گرندپری و جام جهانی باکو، فدراسیون به امید کسب موفقیت در رقابت های همبستگی در کشورهای اسلامی و جهانی کره جنوبی دو گروه کادر فنی را مشخص کرد تا ملی پوشان با توان بالا در این مسابقات حاضر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهدی بی باک هدایت تیمی را برعهده گرفت که برای حفظ عنوان قهرمانی جهان قرا بود عازم کره جنوبی باشد.این سرمربی جوان برای محک زدن ملی پوشان خود با موافقت فدراسیون در تورنمنت یونان شرکت کرد و نتیجه به نسبت قابل قبولی را رقم زد.

اما معرفی ملی پوشان اعزامی به کره جنوبی حاشیه های تکواندو را پررنگ کرد تا حذف ملی پوشانی همچون بهنام اسبقی، مهدی خدابخشی و محمد کاظمی در روزهایی که تیم آماده اعزام به رقابت ها می شد باعث بر هم زدن آرامش تیم شود.

پس از حضور نه چندان موفق تیم ملی در رقابت های کره جنوبی و باخت های ناباورانه ملی پوشان نامی بر روی شیاپ چانگ باعث رشد تا منتقدان و کارشناسان قبل از بازگشت تیم ملی از مسابقات جهانی مجدد به ناکامی تکواندو و مدیریت این فدراسیون اعتراض کنند.

این اعتراض با نزول تیم ملی ایران از قهرمانی جهان به مکان سوم دنیا بیشتر شد تا جایی که برخی از مربیان و قهرمانان اسبق این رشته طی یک بیانیه از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بخواهند تا وضعیت آشفته تکواندو را مورد بررسی قرار دهد.

این موضوع باعث شد تا با برخی از قهرمانان سابق این رشته مصاحبه ای داشته باشیم:

مجید افلاکی تکواندوکار سابق تیم ملی عنوان کرد: از دید اهالی و خانواده تکواندو، مدیریت و عملکرد تیم ملی و مدیریت فدراسیون موفق نیست و در رقابت هایی که ایران قهرمان بود اکنون در جدول امتیازات در جایگاه سوم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این بیانیه از وزیر محترم ورزش در خواست کردیم به وضعیت این رشته رسیدگی کند چرا که پیش از این ایران از مدال آوران المپیک و مسابقات جهانی بوده است و از ریو تاکنون تنها شاهد شکست و ناکامی تیم ملی ایران بوده ایم.

افلاکی افزود: تنها کشور جمهوری آذربایجان مطرح نیست که اگر در جدول امتیازات از این تیم بالاتر ایستادیم خود را موفق بدانیم.باید عملکرد تیم ملی را با کشورهای صاخب نامی چون کره جنوبی، روسیه مقایسه کرد.

وی درباره غیبت پولادگر در نشست خبری گفت: اگر تیم ملی موفقیتی کسب می کرد رئیس فدراسیون در این نشست حضور داشت اما بعد از المپیک ریو و ناکامی های متوالی تکواندو هنوز پاسخی در حضور اصحاب رسانه از پولادگر ندیدیم.

افلاکی در پایان خاطر نشان کرد: از وزیر ورزش و جوانان می خواهیم که به وضعیت تکواندو رسیدگی کند تا از سقوط این رشته پر افتخار جلوگیری شود.


هدفمان تغییر در سیستم مدیریتی است


بیژن خراسانی کارشناس رشته های رزمی در مورد درخواست جامعه تکواندو از وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: خانواده تکواندو و تمام کارشناسان از وزیر ورزش و جوانان می خواهند تا موفقیت و شکست تکواندو را بررسی کند تا در نهایت به یک نتیجه واحد برسیم.

وی ادامه داد: منتقدان قصد تخریب تکواندوکاران را ندارند و هدف تغییر در سیستم مدیریتی فدراسیون است.خیلی از ملی پوشان مانند علیزاده با تلاش به مدال رسیدند اما نباید با حضور یک بازیکن مصدوم در مسابقات موفقت شود و این نخستین اشکالی است که به عملکرد فدراسیون و کادر فنی تیم بانوان وارد است.

خراسانی افزود: پولادگر قادر به پاسخگویی نبود و از المپیک ریو تاکنون نتوانست در حضور اصحاب رسانه و منتقدان حاضر شود و به سوالات جواب دهد.هدف ما تغییر در سیستم مدیریتی سنتی است که دیگر جواب گوی دنیای حرفه ای تکواندو نیست.

وی در مورد حضور تنها سه بازیکن در تیم ملی برای شرکت در مسابقات گرندپری مسکو گفت: فدراسیون و کادر فنی با عنوان استراحت به ملی پوشان دیگر تعداد نفرات را کاهش دادند که اگر نتیجه ای صورت نگرفت خیلی ناکامی تیم ملی مشخص نشود.


تکواندو ایران در مسابقات جهانی به زنگ تفریح تبدیل می شود


بهزاد خداداد قهرمان تکواندو در مورد اتفاقات اخیر تکواندو و در خواست جامعه تکواندو عنوان کرد: از المپیک ریو تاکنون تکواندو به جای موفقیت روز به روز در حال افت است.پولادگر زحمات خود را کشیده است و اکنون نوبت نیروهای جوانتر است تا تکواندو پیشرفت کند.

وی ادامه داد: جامعه تکواندو از وزارت ورزش درخواست دارد که به این رشته پرافتخار نگاه ویژه ای داشته باشد.در حال حاضر فردی به عنوان مدیر تیم های ملی انتخاب شده که سابقه ای به عنوان تکواندوکار ندارد و در مسابقات حساس و مهم جهانی نمی تواند به وضعیت تیم ملی سامان دهد.

خداداد افزود: اگر به تکواندو رسبدگی نشود روزهای بدتری هم پیش رو خواهیم داشت و به زنگ تفریح تیم هایی تیدیل می شویم که روزی از رویارویی با ملی پوشان ایران هراس داشتند.

وی عنوان کرد: مربیان و بازیکنان ایران پتانسیل زیادی دارند اما مدیریت اشتباه باعث از بین رفتن تمام نیروهای آماده تکواندو می شود.پولادگر به راحتی می تواند از نام بی باک هم عبور کند و در صورت باخت این سرمربی جوان هم مانند سرمربی های قبلی از تیم حذف می شود.

خداداد در پایان خاطر نشان کرد: از وزیر ورزش و جوانان می خواهیم تا به وضعیت تکواندو رسیدگی کند چراکه این رشته ورزشی سالهای طولانی جزو مدال آورترین رشته ایران در مسابقات جهانی بوده است.


تکواندو نیاز به تغییرات اساسی دارد


حسن ملکی سرمربی سابق تیم ملی تکواند و درباره درخواست اهالی تکواندو از وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی کره جنوبی ازر نظر امتیاز در مکان سوم قرار گرفت اما از نظر کسب مدال نتوانست جایگاه خوبی را کسب کند و ادامه ناکامی های تکواندو باعث شد تا از وزارت ورزش بخواهیم به بررسی وضعیت تکواندو بپردازد.

وی ادامه داد: در تکواندو رنگ مدال از اهمیت بالایی برخوردار است و ملی پوشان ما از المپیک ریو تاکنون نتوانستند مدال های خوشرنگ زیادی را کسب کنند و تنها به دو یا سه مدال اکتفا کردند.

ملکی افزود: بحث بازیکن سالاری در سال های گذشته هم وجود داشته اما امروز پررنگتر شده و یک سرمربی نباید مطابق نظرات بازیکنان خود رفتار کند.زمانی که سرمربی تیم ملی بودم برنامه تیم را خودم مشخص می کردم و به حرف ملی پوشان برنامه تمرینات تغییر نمی کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در المپیک ریو تا کنون در مسابقات مختلف از نظر کسب مدال از کشورها عقب ماندیم و امیدوارم با رسیدگی و بررسی وزیر ورزش بتوانیم تکواندو را به روزهای اوج خود برگردانیم.

باید دید با وجود ادامه روند ناکامی های تیم ملی تکواندو در مسابقات مختلف، تغییر در سیستم مدیریتی این فدراسیون ایجاد می شود یا همچنان پولادگر بدون هیچ پاسخی به عنوان رئیس فدراسیون باقی می ماند؟

انتهای پیام/

اعتراض تکواندو کاران به شرایط اداره فدراسیون

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رییسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رییس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رییسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

کد خبر 6089276

دیگر خبرها

  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد