Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خانواده‌هاي متقاضي فرزند خواندگي از پذيرش سرپرستي کودکان بالاي 2 سال استقبال نمي‌کنند و همين موضوع نيز سبب شده که شانس کودکان پس از رد شدن از سن 2 سالگي براي ورود به خانواده‌ها به شدت کاهش يابد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، بر اساس آمار، در هر سال حدود هزار و 400 کودک از سوي سازمان بهزيستي کشور به خانواده‌ها سپرده شده تا شانس زندگي در ميان خانواده را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تسهيل قانون طي سال‌هاي گذشته سبب شده تا افراد متقاضي فرزند خواندگي بتوانند راحت‌تر از قبل نسبت به سرپرستي يک کودک اقدام کنند.

در سال جاري به نسبت سال 92 با رشد حدود 50 درصدي فرزند خواندگي مواجه هستيم و اصلي‌ترين علت اين امر نيز تسهيل در روند فرزند خواندگي متقاضيان بوده است.

علاوه بر تصويب قانوني واگذاري سرپرستي کودکان بي سرپرست به دختران مجرد بالاي 30 سال، شرايطي فراهم شده که خانواده‌هاي داراي فرزند که از شرايط ايده آلي بهره‌مند هستند نيز بتوانند سرپرستي يک کودک را بپذيرند.

انوشيروان محسني بندپي، رئيس سازمان بهزيستي کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان مي‌گويد: در تسهيل قانون فرزند خواندگي، امکان پذيرش کودکان از سوي خانواده‌هاي داراي فرزند نيز فراهم شده است.

وي مي‌افزايد: اين کار با هدف افزايش شانس کودکان بي سرپرست براي حضور در ميان خانواده‌ها بوده و خوشبختانه اکنون شاهد هستيم که از اين موضوع استقبال نيز مي‌شود.

رئيس سازمان بهزيستي کشور با اشاره به فرهنگ سازي صورت گرفته مبني بر پذيرش سرپرستي کودکان معلول مي‌گويد: خانواده هايي هستند که حاضراند پذيرش يک کودک داراي نقص عضو و معلوليت را بپذيرند و بايد در اين رابطه فرزند سازي بيشتري صورت گيرد.

محسني بندپي مي‌افزايد: کودکان داراي معلوليت نيز حق زندگي در ميان خانواده‌ها را دارند و تمام تلاش ما اين بوده که شرايطي را براي واگذاري سرپرستي آن‌ها فراهم کنيم.

در حال حاضر يکي از مشکلات جدي که در مسير فرزند خواندگي وجود دارد، استقبال قابل توجه خانواده‌ها از نوزادان و عدم علاقه آن‌ها به پذيرش کودکان با سنين بالاتر است.

يک کودک اگر تا سن 2 سالگي شانس حضور در يک خانواده را پيدا کند، از مراکز سازمان بهزيستي خارج مي‌شود، اما اگر اين اتفاق محقق نشود، کمتر خانواده‌اي از پذيرش او استقبال مي‌کند.

اين موضوع نيز اکنون به يک چالش براي کودکان بي سرپرست تبديل شده است. کودکاني که همه به يک اندازه حق زندگي در ميان خانواده را دارند.

محمد نفريه، مديرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزيستي کشور در اين رابطه مي‌گويد: بايد ديدگاه‌ها نسبت به فرزند خواندگي تغيير پيدا کند. در حال حاضر ديده مي‌شود که کودکان با سنين بالا کمتر مورد استقبال خانواده‌ها براي پذيرش سرپرستي هستند و تغيير شرايط نياز به فرهنگ سازي دارد.

وي مي‌افزايد: انتخاب فرزند به اختيار خود خانواده‌ها است و همين موضوع نيز سبب شده که کودکان دختر به نسبت پسران متقاضيان بيشتري داشته باشند؛ و برخي حتي کودکان معلول را نيز به فرزندخواندگي پذيرفته‌اند.

در حال حاضر 25 هزار کودک در مراکز سازمان بهزيستي کشور نگهداري مي‌شوند و سازمان بهزيستي با راهکارهاي مختلف در تلاش است تا شرايط را براي فرزند خواندگي اين کودکان فراهم کند.

انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود

به گزارش تابناک، مهر نوشت: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ورود بانوان به ورزشگاه با شرط وجود زیرساخت‌های لازم و اجرای دستورالعمل‌های مصوب، تصمیم نظام بوده است.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ورود زنان به ورزشگاه کار هیچ شخص یا گروهی نبود بلکه تصمیم دولت و نظام بود.

دیگر خبرها

  • خانواده گولسیانی در تمرین امروز پرسپولیس+ عکس | پوشش جالب همسر و فرزند هافبک سرخپوشان را ببینید
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • «کودکان اُتیسمی» روی مرز باریک مرگ و زندگی
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان