Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین حکمت‌پناه صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: من متولد خرداد‌ماه سال 1365 در شهرکرد هستم و از سن 5 سالگی که در اولین دفتر نقاشی خود شروع به خط‌خطی کردم، نقاشی در زندگی من جریان دارد.

وی با اشاره به اینکه در طی مدت زمان زندگی هنری خود مشوق و یاری‌دهنده خاصی نداشته است و اطرافیان مخالف این علاقه بوده‌اند، افزود: در دوران راهنمایی با شرکت در اولین کلاس نقاشی به مدت 3 ماه تحت آموزش قرار گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند نقاش اضافه کرد: بعد از این مدت در دوران دبیرستان به موسیقی علاقه‌مند شدم و 3 سال تار و سه ‌تار می‌زدم.

حکمت‌پناه ادامه داد: با وجود اینکه به اجبار خانواده در دبیرستان رشته ریاضی و فیزیک را انتخاب کردم، در زمان کنکور رشته هنر را آزمون دادم.

وی گفت: در کنکور سال 84 در رشته نقاشی دانشگاه چمران قبول شدم و فعالیت حرفه‌ای من از آن زمان آغاز شد، تا قبل از قبولی در کنکور معنای واقعی نقاشی و طراحی را نمی‌دانستم.

این هنرمند جوان افزود: در دانشگاه با وجود کمبود امکانات و کم‌کاری اساتید دانشجوی تلاش‌گری بودم و در دوران تحصیل 6 نمایشگاه انفرادی برگزار کردم و آثارم از سطح کیفی مطلوبی برخوردار بودند.

حکمت‌پناه ادامه داد: در سال 91 و بعد از دانشگاه، در دوران سربازی مجموعه‌ای با خودکار آبی و با‌عنوان چهره آبیت طراحی کردم که با سوژه یک‌سری چهره متفاوت بود، در مهر‌ماه همین سال در موزه هنر‌های معاصر اهواز نیز نمایشگاه تک‌نفره‌ برگزار کردم.

وی اضافه کرد: در آذر‌ماه سال 1391 اولین همکاری خود را با حوزه هنری چهارمحال و بختیاری آغاز کردم و تاکنون سه نمایشگاه تک‌نفره در شهرکرد بر‌پا کردم.

این هنرمند جوان گفت: در‌حال‌حاضر مشغول تدریس در یک آموزشگاه آزاد هستم و در نمایشگاه فعلی منتخب آثار 10 سال اخیر خود را در معرض دید عموم قرار دادم.

حکمت‌پناه شخصیت خود را ذاتاً یک طراح دانست و اضافه کرد: بیشتر طراحی کار کردم چون طراحی هزینه کمتری نسبت به نقاشی دارد.

وی ادامه داد: در طراحی بیشتر از مداد، زغال، آب‌مرکب و جوهر چاپ و در نقاشی نیز از رنگ روغن و اکرلیک استفاده کردم و اکثراً موضوع آثارم انسان و مسائل انسانی است.

این هنرمند نقاش با اشاره به اینکه علاقه‌ای به شرکت در جشنواره‌های هنری ندارد گفت: در سال 94 با شرکت یکی از مجموعه‌های طراحی با موضوع خانواده در جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری کشور در رشته طراحی اول شدم و در سال 85 در جشنواره منطقه جوان در رشته حجم و سفال رتبه برتر را کسب کردم.

حکمت‌پناه افزود: اثر اخیرم در رشته تصویر‌سازی با عنوان سه قطره خون (برگرفته از کتاب صادق هدایت) و یک مجموعه طراحی با نام پلاتو (سالن تمرین تئاتر) از محبوب‌ترین آثارم است.

وی اضافه کرد: با اینکه در خانواده من همه اهل ذوق هستند ولی به هنر از دید حرفه‌ای و جدی نگاه نمی‌کنند چون هنر در جامعه ما از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

این هنرمند جوان از جامعه هنری استان گلایه و اضافه کرد: در‌ حال‌حاضر سومین نمایشگاه انفرادی خود را در شهرکرد برگزار می‌کنم ولی نه تنها از طرف عموم مردم استقبالی نشده است بلکه هنرمندان نیز به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند.

حکمت‌پناه با اشاره به اینکه جامعه هنری در استان دارای سواد کافی نیستند و آموزش حرفه‌ای ندیده‌اند افزود: سیستم آموزش هنری در شهرکرد بیمار است، افرادی که مدیر آموزشگاه هستند تحصیلات هنری و رزومه قوی ندارند و در آموزشگاه‌ها نیز فضا و امکانات مناسب وجود ندارد و از اساتید مجرب استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید بر صدور مجوز آموزشگاه‌های هنری در استان نظارت باشد و صلاحیت اساتید نیز تأیید شود تا وقت و هزینه هنرجو به هدر نرود.

این هنرمند نقاش گفت: مردم چهارمحال و بختیاری نقاشی را مختص گروه سنی کودک می‌دانند و 90 درصد تجربه رفتن به یک گالری هنری را ندارند.

حکمت‌پناه مشکل مالی را از مسائل روزانه هنرمندان استان بیان کرد و افزود: با اینکه من در یک دانشگاه دولتی و مطرح با معدل بالا و رزومه قوی تحصیل کردم هیچ دستگاه دولتی من و هنرمندان مانند من را جذب نمی‌کند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه‌های هنری زحمات چند‌ساله هنرمند به صورت رایگان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد ولی در استان ما نه استقبالی از این نمایشگاه‌ها می‌شود و نه تابلویی توسط مردم و ادارات خریداری می‌شود.

این هنرمند جوان اضافه کرد: نقاشی در مقایسه با دیگر رشته‌ها هنر محض و بالا‌ترین رشته هنری است ولی با توجه به عدم حمایت مدیران و مردم در استان چهارمحال و بختیاری مهجور مانده است.

حکمت‌پناه گفت: وجود شعور و درک هنری و جو صمیمانه در حوزه هنری استان و وجود مدیری اهل فن که صبورانه تمامی مشکلات هنرمندان را می‌شنود و در حد توانایی خود امکانات را فراهم می‌کند، در این مدت قوت قلبی برای هنرمندان بوده است.

وی افزود: بعضی از نگارخانه‌های بزرگ استان که در حال حاضر بلا استفاده هستند را می‌توان با پارتیشن بندی به فضا‌ی مناسب برای نمایشگاه انفرادی و گروهی تبدیل کرد تا هم هنر رونق پیدا کند و هم هنرمندان تشویق شوند.

این هنرمند جوان دغدغه اصلی هنرمندان استان را رکود اقتصاد هنر بیان کرد و افزود: در چهارمحال و بختیاری فرهنگ خرید تابلو نقاشی و استفاده در فضا‌های عمومی و خصوصی هنوز ایجاد نشده است.

حکمت‌پناه با اشاره به اینکه کمترین ارزش یک تابلو نقاشی استفاده در دکوراسیون خانه است ادامه داد: وجود یک تابلو نقاشی در منزل علاوه بر زیبایی، فضای محیط را با نشاط و طراوت می‌کند که در برابر هزینه‌های میلیونی برای تزئینات داخلی، هزینه بسیار کوچکی است.

وی گفت: عموم مردم باید تفاوت بین اثر اورجینال و کار کپی را متوجه بشوند و برای یک تابلوی نقاشی که چکیده استعداد چند ساله یک هنرمند است ارزش قائل باشند.

این هنرمند نقاش اضافه کرد: احداث ساختمانی مانند فرهنگسرای بزرگ شهرکرد بدون نظر‌سنجی از هنرمندان و تعبیه نشدن یک گالری نقاشی یا سالن تئاتر و استفاده برای کنسرت‌های هنرمندان غیر‌بومی یکی از مشکلات هنرمندان استان است.

حکمت‌پناه ادامه داد: اگر مدیران در یکی از مراکز تجاری شهرکرد محلی برای نمایشگاه دائمی و بازارچه آثار هنری ایجاد کنند می‌توانند باعث رونق اقتصاد هنری در استان شوند.

وی افزود: ایجاد امکانات برگزاری نمایشگاه در شهر‌های بزرگ مانند شیراز، تهران و اصفهان و تقبل هزینه‌های جاری از دیگر راه‌های است که مسؤولان هنری می‌توانند هنرمندان را یاری کنند.

این هنرمند جوان گفت: هنرمندان چهارمحال و بختیاری دارای استعداد‌ها و ظرفیت‌های فراوانی هستند و با ایجاد نمایشگاه در سطح بین‎‌الملل می‌توان هنر این استان را به جهان معرفی کرد.

حکمت‌پناه اضافه کرد: در عصر حاضر که کشور‌های مطرح دنیا با پیشرفت‌های علمی، موزه‌های هنری، گروه‌های تئاتر، نمایشگاه‌های هنری و غیره برتری خود را مطرح می‌کنند، رشته‌های هنری مخصوصاً نقاشی در کشور و استان ما جای کار فراوان دارد.

گفتنی است؛ نمایشگاه طراحی و نقاشی 10 سال آثار منتخب ایمان حکمت‌پناه در نگارخانه شهید آوینی شهرکرد تا 19 تیر‌ماه جاری برپا است جا دارد به منظور حمایت از هنر و هنرمندان از آثار این هنرمند جوان بازدید کنیم.

‌ انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، «امید شکری» عکاس مستند اجتماعی و مدیر پاتوق عکس عمیق استان با اشاره به این که در این نمایشگاه 25 اثر از مجموعه آثار تولید شده ام طی 15 سال عکاسی را با رویکرد مستند اجتماعی و در راستای به نمایش گذاشتن هنر، صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و مستند اجتماعی استان به نمایش می‌گذارم، تصریح کرد: این نمایشگاه فردا؛ هفدهم ماه جاری برای علاقه مندان در مجتمع طلای سفید دایر خواهد شد.

این هنرمند تقدیر شده از سوی هیئت داوران هشتاد و چهارمین جشنواره بین المللی «آساهی شیمبون» ژاپن و جشنواره بین المللی عکس «کاف» یکی از راه‌های معرفی عکاس به جامعه را برپایی نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: تولیدات هنری یکی از بسترهای مهم برای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه است که در کنار آگاهی بخشی، گرایش‌های بیشتری را در عموم مردم ایجاد می‌کند تا به سمت هنر سوق داده شوند.

مدیر پاتوق عکس عمیق استان ادامه داد: از سوی دیگر نمایشگاه‌های هنری به ویژه نمایشگاه عکس رقابتی ناخواسته را برای جامعه عکاسی ایجاد و زمینه را برای تکاپو میان هنرمندان و خارج کردن هنرمندان از رکود فراهم می کند.

شکری خاطرنشان کرد: نمایشگاه «نگاهی به خراسان شمالی» فردا ساعت 19 به صورت رسمی در طبقه منفی یک مجتمع طلای سفید بجنورد دایر می‌شود و علاقه مندان تا بیست و سوم ماه جاری فرصت دارند تا هر روز از ساعت 16 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229522 برچسب‌ها نمایشگاه عکس بجنورد

دیگر خبرها

  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایشگاه آثار هنری هنرجویان هنرستان هنر‌های زیبای دختران یزد
  • یک فوتی در تصادف پراید و بنز
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ