Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نامه نیوز»
2024-04-29@03:07:39 GMT

روشی بسار ساده برای تقویت عظلات روده

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۷۱۸۳۳

روده بزرگ (کلون) اندامی عضلانی است که در انتهای دستگاه گوارش قرار گرفته است. عملکرد اصلی روده بزرگ، جذب آب، مواد معدنی و الکترولیتها و نیز حذف مواد زاید از بدن است. روده بزرگ، راست روده و عضلات منقبض کننده مقعد، حرکت طبیعی روده را کنترل میکنند. آسیب یا جراحت در دیواره روده بزرگ یا عضلات منقبض کننده مقعد میتواند موجب نقص عملکرد شده و به تجمع مواد زاید، بی اختیاری مدفوع، حرکات کند روده، یبوست و جریان یافتن باکتریها در خون منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ممکن است پزشک توصیه کند ورزشهایی انجام دهید تا عضلات دیواره روده تان تقویت شده و هر گونه مشکلات مربوط به آن رفع شود.

عضلات دیواره روده و کف لگن

عضلات کف لگن از دنبالچه شروع میشوند و از اندامهای لگنی و شکمی محافظت میکنند. این عضلات، راست روده، مجاری ادرار و مثانه را بالا کشیده و آنها را پشتیبانی و کنترل میکنند. این عضلات به ویژه عضلات بالابرنده مقعد (levator ani) و پوبورکتال مسئول حرکات روده بوده و میتوانند مدفوع را نگه دارند یا دفع کنند.

عضلات بالابرنده مقعد در دیواره جانبی لگن شروع شده و به پایین ادامه می یابد و قیفی در لگن تشکیل میدهد تا پشتیبانی لازم را از مجرای مقعد و مجاری ادرار در زنان فراهم آورد. پوبورکتال حلقه ای عضلانی تشکیل میدهد که از مجرای مقعد در انتهای این قیف پشتیبانی میکند و U شکل است.

آسیب یا جراحت این عضلات میتواند به اسپاسم یا ضعف عضلات منجر شود که حاصل آن یبوست و بی اختیاری مدفوع یا روده است. ورزشهای کگل (Kegel) این عضلات دیواره روده و کف لگن را هدف قرار میدهند و تقویت میکنند.

ورزشهای کگل

ورزشهای کگل عضلات کف لگن را که از راست روده و دیواره روده پشتیبانی میکنند، تقویت میکند.

با اضافه کردن ورزشهای کگل به برنامه روزانه خود، سلامت و عملکرد روده، عضلات بالابرنده مقعد و پوبورکتال را افزایش میدهید و از نشت مدفوع و بی اختیاری مدفوع جلوگیری میکنید. ورزشهای کگل همچنین عضلات منقبض کننده مقعد، راست روده و روده بزرگ را تقویت میکنند بنابراین به مردها در کنترل حرکات روده کمک مینمایند.

این ورزشها انقباضات عضلانی یا حرکت دودی در روده بزرگ را نیز بهبود میبخشند که موجب بهبود حرکات روده میشود. ورزشهای کگل برای مردانی که نوعی آسیب یا صدمه ای به عضلات منقبض کننده مقعد یا دیواره روده آنها وارد شده و یا افرادی که قدرت عضلاتشان به واسطه افزایش سن کاهش یافته است، مفید می باشد. عضلات کف لگن را چگونه پیدا کنیم

برای اطمینان از این که عضلات مربوطه را پیدا کرده اید، ابتدا جلوی توالت بنشینید و سعی کنید جریان ادرار خود را با انقباض عضلات منقبض کننده مقعد یا حلقه عضلات مقعد متوقف کنید. همچنین میتوانید تصور کنید میخواهید جلوی خروج گاز از مقعد را با تنگ کردن حلقه عضلات مقعد بگیرید.

هنگام این حرکات، احساس کشش در راست روده و باسن خواهید داشت. همین که فهمیدید کدام عضلات مد نظر قرار دارند، میتوانید ورزشهای کگل را شروع کنید.

ورزشهای کگل

ورزشهای کگل را در حالی که خوابیده اید، نشسته اید یا ایستاده اید میتوانید انجام دهید. با انقباض عضلات اطراف مقعد شروع کنید. ده ثانیه این عضلات را منقبض نگه دارید سپس ده ثانیه آن را شل کنید. هنگامی که این ورزش را انجام میدهید، عضلات کمر، شکم و ران خود را شل کنید. وقتی مدتی این ورزشها و ورزشهای مربوط به عضلات کف لگن را انجام دادید، مدت و قدرت هر بار انقباض را افزایش دهید.

منبع : سلامتی

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آن روزها سفر هوایی تجاری هنوز در مراحل اولیه خود بود و به اندازه امروز در دسترس نبود، بنابراین، بسیاری از زائران از طریق قایق یا کشتی به مکه سفر می‌کردند. کسانی که توانایی مالی داشتند، سفر خود را با هواپیماهای کوچک از کشورهای مجاور آغاز می‌کردند.

با این حال، مناظر داخلی عربستان با آنچه امروز از خود نمایش می‌دهد بسیار متفاوت بود، این‌ها تصاویری از حج شهریور ماه ۱۳۳۲ هجری شمسی است که در مجله قدیمی نشنال جئوگرافیک منتشر شده است:

حاجیان متمول با هواپیما وارد عربستان می‌شدند

کشتی وسیله‌ای رایج برای سفر به مکه بود

اکثر مردم اما از اتوبوس استفاده می‌کردند

شهر مکه در سال ۱۳۳۲ شمسی هم رونق خاص خود را داشته است

خیابان‌های شهر در طول مراسم حج همیشه شلوغ بودند

ورودی حرم مقدس متاثر از معماری عثمانی بود

محوطه حرم در آن ایام تنها از کعبه و منطقه مطاف تشکیل شده بود

در آن ایام حاجیان می‌توانستند وارد کعبه شوند

مطاف آنقدر شلوغ نبود که زائران به دشواری بیفتند

بازارهای اطراف حرم هم بسیار ساده بودند

فروشنده‌ها برای در امان ماندن از آفتاب چتر داشتند

جمرات ستون‌های کوچکی بودند که به عنوان نماد شیطان سنگسار می‌شدند

حاجیان برای انتخاب قربانیان روز عید خود به صحرا می‌رفتند

در صحرای عرفات چادرهایی ساده و در کنار کوه عرفه برپا می‌شد.

نماز در میان کاروان‌های مقیم صحرا برگزار می‌شد.

دیگر خبرها

  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • روشی جالب برای به دام انداختن رانندگان خاطی + فیلم
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید