Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس کاشمر از جایگاه ویژه این کتابخانه در کاشمر و شهرستان‌های اطراف با توجه به غنای منابع و تعداد اعضای آن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد یعقوبی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: کتابخانه زیارتگاه شهید مدرس کاشمر در سال 1375 با حضور تولیت فقید آستان قدس رضوی فعالیت خود را با هدف ارتقاء سطح دانش جامعه، دسترس پذیری منابع مورد نیاز مردم شهرستان و ترویج فرهنگ کتابخوانی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این کتابخانه هم اکنون دارای 68 هزار و 961 جلد کتاب است ضمن اینکه هر ساله بر اساس نیاز و درخواست‌های اعضا و همچنین منابع جدیدی که در بازار نشر عرضه می‌شود، کتاب‌های جدید از نمایشگاه‌های بین المللی و سایر نمایشگاه‌های کتاب کشور خریداری و به مجموعه افزوده می‌شود به عنوان مثال همین امسال حدود 40 میلیون تومان کتاب از نمایشگاه کتاب تهران خریداری شده است.

مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرسکاشمر افزود: این کتابخانه هم اکنون دارای 24 هزار و 395 عضو شامل 12 هزار و 425 مرد و 11 هزار و 970 زن است ضمن اینکه روزانه بین هزار و 100 تا هزار و 200 مراجعه کننده داشته و در هر روز حدود 700 جلد کتاب و لوح فشرده از این کتابخانه به امانت می‌رود.

یعقوبی اظهار کرد: کتابخانه زیارتگاه شهید مدرس کاشمر دارای بخش‌های مختلفی از جمله تالار مطالعه و مخزن برادران و خواهران، بخش نشریات، منابع دیجیتال، بخش مرجع، بخش کودکان و واحد مشاوره است که در این قسمت مشاوره تحصیلی، خانوادگی وغیره به صورت رایگان برای اعضا توسط کارشناس ارشد مشاوره ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش نشریات کتابخانه، 73 نشریه اعم از روزنامه و مجله وجود دارد که بیشتر آن‌ها مجلات تخصصی مرتبط با رشته‌های دانشگاهی موجود در کاشمر و نیز نیاز‌های مردم این شهرستان مانند کشاورزی، مکانیک و غیره است ضمن اینکه در حوزه نشریات و روزنامه‌های سیاسی نیز با رعایت اصل بی‌طرفی از نشریات طیف‌های مختلف سیاسی در کتابخانهاستفاده می شود.

مدیر مجتمع فرهنگی زیارتگاه شهید مدرس کاشمر به تلاش این کتابخانه برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار مختلف مردم کاشمر اشاره کرد و گفت: در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی، حدود 20 ایستگاه مطالعه در مراکز بهداشتی روستاها ایجاد کرده‌ و برای آن‌ها کتاب ارسال می‌کنیم ضمن اینکه بر اساس کتابچه گزیده منابع موضوعی، توزیع کتاب را در قشرهای هدف و به صورت موضوعی انجام می‌دهیم و علاوه بر این موارد با برگزاری مسابقات کتابخوانی هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری برای علاقمند کردن مردم به مطالعه کتاب، تلاش می‌کنیم.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در مجموع پنج کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در مجموعه مؤسسه آستان مقدس حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس(ره) کاشمر مدیریت می‌شوند که در این میان کتابخانه زیارتگاه شهید مدرس کاشمر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و سطح بسیار بالایی دارد.

وی به طرح توسعه این کتابخانه هم اشاره کرد و گفت: در حالی که کتابخانه زیارتگاه شهید مدرس کاشمر دارای 800 متر مربع مساحت بود با اجرای طرح توسعه و بهره‌برداری از آن از مهرماه سال گذشته، این میزان به دو برابر افزایش یافته و هم اکنون با هزار و 600 متر مساحت به عنوان بزرگترین کتابخانه منطقه در خدمت علاقمندان به فرهنگ و دانش و کتاب در شهرستان کاشمر و شهرستان‌های همجوار می‌باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین به مناسبت هفته سلامت در دیدار با دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه عمومی استان قزوین گفت: اگر به سواد سلامت اهمیت داده نشود و جدی گرفته نشود، عوارض متعددی را در حوزه‌های مختلف زندگی برای فرد در پی خواهد داشت.

این مقام مسوول با اذعان به اینکه افزایش ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمان و از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند؛ گفت: ارتقای سواد سلامت افراد، باعث می‌شود که فرد، جامعه‌ای ایمن و امید به زندگی بیشتری داشته باشد.

دکتر فاطمه محمدبیگی، مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان هم ضمن تبریک هفته سلامت و قدردانی از زحمات کادر سلامت، گفت: تلاش برای هم‌افزایی در ارتقای سرانه مطالعه کتاب و آشنایی بیشتر دو حوزه بهداشت و کتاب‌خوانی و استفاده از پتانسیل کتابخانه‌ها به عنوان یک مکان فرهنگی و اجتماعی برای خدمات‌دهی به افراد، بدون هیچ محدودیتی است.

گفتنی است، این نشست به منظور سلامت خانواده و فرهنگ سلامت در اداره کل کتابخانه عمومی قزوین برگزار شد و مقرر شد که با همکاری بین دو حوزه، مسابقه کتابخوانی با موضوع سلامت روان در سامانه مسابقات کتابخوانی برای عموم مردم برگزار شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900612

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه