Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن نجفی نویسنده و کارگردان سینما که از یکسال و نیم گذشته نگارش متن سریال 100 قسمتی و نسخه‌های سینمایی «شاه اسماعیل صفوی» را آغاز کرده است پس از بازگشت از سفر تحقیقی به ترکیه درباره نگارش این اثر گفت: تاکنون 42 قسمت از 100 قسمت سریال «شاه اسماعیل صفوی» به اتمام رسیده است و کار نگارش سینمایی فصل اول که تا قیام شاه اسماعیل است تا چند هفته دیگر به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی افزود: برای نگارش این اثر پژوهش‌های زیادی صورت گرفت. کتب، سفرنامه‌ها و آثار به جا مانده همگی بررسی شدند، نتایجی که از این پژوهش‌ها به دست آوردم در داستان این فیلم گنجانده شده‌ است، حضور داستان و توجه به مخاطب عام و تحلیل رویدادها و پرهیز از تحریف از شخصیت شاه اسماعیل از ویژگی‌های این اثر است.

حسن نجفی در خصوص اهمیت این دوره تاریخی عنوان کرد: دوره صفوی دوره تعیین‌کننده‌ای در تاریخ این مرز و بوم بوده است. از میان رفتن حکومت ملوک الطوایفی و تشکیل حکومت مرکزی یا همان ایران واحد و اعلام مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی دو اتفاق تعیین‌کننده در ایران و جهان بوده است، اما این تمام مسئله نیست، در جز به جز تاریخ این دوره شما فرازهایی را می‌بینید که با ایران امروز و شرایط سیاسی شباهت‌هایی دارد. شما ریشه خیلی از اتفاقات امروز را می‌توانید در آن دوره ببینید، رمزگشایی از آن دوره می‌تواند در فهم این دوره موثر باشد.

حسن نجفی که صاحب تألیفاتی در حوزه فیلمنامه است درباره ویژگی‌های متن به نگارش در آمده اظهار داشت: داستان‌پردازی جذاب با شکل و شمایل امروزی با توجه به جزئیات زندگی شاه اسماعیل از یک سالگی تا زمان مرگ او از ویزگی‌های تلاش صورت گرفته است، چیزی که در متون و تاریخ نگاشته شده نادیده گرفته شده و یا به عمد گذر شده است. همین جزئیات است که گاه اسناد و گویش‌های تاریخی را به چالش می‌کشد.

حسن نجفی اضافه کرد: در نگارش این اثر سعی کردم جذابیت‌های بصری و فرازهای داستانی را برای مخاطب عام لحاظ کنم.

نجفی عنوان کرد: متن انیمیشنی این اثر برای مرکز صبا آماده و متن سینمایی و سریالی آن که کامل‌تر و جامع‌تر است برای بخش خصوصی آماده می‌شود.

حسن نجفی ادامه داد: لازم است از جناب شمسی مدیر مرکز صبا که در خلق این اثر پیشقراول بوده یاد کنم و از توجه و حساسیت‌های وی و فهمشان نسبت به این دوره تاریخی قدردانی کنم.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: کلیت نگارش در قالب 6 کتاب با عنوان واحد شاه اسماعیل صفوی چاپ و با هماهنگی صورت گرفته با ناشر روانه بازار خواهد شد، سه کتاب این مجموعه مربوط به دوره قیام -دوره شاهی- جنگ‌ها و مرگ او خواهد بود، سه کتاب دیگر نسخه سینمایی آن خواهد بود.

گفتنی است؛ آخرین خبرها حاکی از این امر است که چند ناشر، پیشنهاد آماده‌سازی رمان شاه اسماعیل صفوی را به حسن نجفی داده‌اند که مذاکره هنوز ادامه داشته و هنوز به قطعیتی نرسیده‌اند.

انتهای پیام/

آخرین خبرها از نگارش فیلم سینمایی و سریال شاه اسماعیل صفوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ استاد اسماعیل آشتیانی که از شاعران و نقاشان بزرگ ایران و با تخلص شعله، از شاگردان کمال الملک بوده است.

آشتیانی در مدرسه مستظرفیه تحصیل کرد و سپس معلم و مدیر آنجا شد و در سال‌های مدیریت او آموزش درس‌های تازه‌ای، چون مینیاتورسازی، تذهیب، کالبدشناسی، تاریخ هنر و ریاضیات به درس‌های مدرسه افزوده شد.

استاد اسماعیل آشتیانی در سال ۱۳۲۶ ش، به استادی دانشکده فنی برگزیده شد.

استاد اسماعیل آشتیانی آثار بسیاری دارد که بخشی از آنها به وسیلهٔ خود وی به کتابخانه مجلس شورای ملی واگذار گردیده‌است و شماری در موز‌ها و مجموعه‌های خصوصی و نزد خانوادهٔ او نگاهداری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روبیکا در سال ۱۴۰۳ به بیش ۱۰ حوزه جدید ورود خواهد کرد
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد
  • گزارش تسنیم از مسابقات کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل + فیلم
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت