Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:20:48 GMT

کمبود تستسترون در زنان چه علائمي دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۸۲۱۶۲

خبرگزاري آريا -


کمبود تستسترون مي تواند در بيماري افسردگي دخيل باشد

کمبود تستسترون در زنان چه علائمي دارد؟
تستسترون به طور گسترده به عنوان هورمون “مردانه” شناخته شده که به مردان بدن‌هاي عضلاني، ابزار کنترل خشم و تمايلات قوي جنسي مي‌بخشد. اما ناميدن تستسترون به‌عنوان هورموني مردانه کمي آزاردهنده است، زيرا زنان نيز آن هورمون را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چه بدن زنان به اندازه‌ي بدن مردان تستسترون ترشح نمي‌کند، اما همان مقدار بسيار کمي که روزانه ترشح مي‌شود، احساسات شما را کنترل مي‌کند و ميل جنسي را تقويت. چنانچه بدن شما ميزان لازم روزانه را ترشح نکند، اين امر مسئله‌ساز مي‌شود.

علائمي که نشان مي دهد ممکن است کمبود تستسترون داشته باشيد عبارتند از:
√ ميل جنسي تان کم شده است
داشتن ميزان تستوسترون طبيعي به اين معنا نيست که به طور ناگهاني ميل جنسي داشته باشيد. اين بدان معناست که شما به طور منظم ميل جنسي خواهيد داشت و هنگام رابطه از آن لذت مي‌بريد. هنگامي که اين ميزان ترشح تستسترون کم‌تر از حد طبيعي باشد، ممکن است تمايل جنسيتان کمتر و کمتر شود، حتي اگر شما هنوز عاشق شريک زندگيتان باشيد. حتي کمبود تستسترون موجب مي‌شود رابطه جنسي به اندازه‌ي قبل برايتان لذت بخش نباشد، زيرا تحقيقات نشان مي‌دهد ترشح اندک هورمون تستسترون مي‌تواند بر توانايي يک زن در ارگاسم تاثير بگذارد.

در حال حاضر هيچ داروي افزايش‌دهنده‌ي ميل جنسي براي زنان وجود ندارد. در عين حال، محققان دريافتند مکمل تستسترون مي‌تواند به برخي از زنان که دچار کمبود هستند، کمک کند، هر چند آنها توسط FDA تاييد نشده و مي تواند موجب عوارض جانبي ناخواسته مانند رشد مو و حتي احتمال بروز مشکلات قلبي شود (هر چند که بحث‌انگيز است). اگر ميل جنسيتان را به‌طور ناگهاني از دست داده‌ايد با پزشکتان مشورت کنيد.

√ هميشه احساس خستگي مي کنيد
کاملا طبيعي است که در ساعاتي از روز افت انرژي را تجربه کنيد. اما هميشه خسته بودن و يا به‌ سادگي خسته شدن در زمان‌ ورزش مي‌تواند علائم چيزي بدتر و فراتر از نياز به کافئين باشد. در مطالعه‌اي از مردان و زنان بيش از 65 سال، دانشمندان دريافتند که افراد با تستسترون پايين که به سادگي احساس خستگي مي‌کنند، به‌اندازه‌ي همسالان خود با سطح تستسترون طبيعي قادر نيستند به همان سرعت راه بروند و يا به‌همان اندازه فعاليت داشته باشند.


افراد با تستسترون پايين خيلي زود احساس خستگي مي‌کنند

برخي پزشکان جايگزين‌هاي تستسترون که البته هنوز مورد تاييد نيست را براي زناني که از نداشتن انرژي شکايت مي‌کردند، تجويز مي‌کنند. هنگامي که علاوه بر خستگي، ميل جنسي نيز به مخاطره افتد کرم‌هاي تستسترون مي‌تواند کمک کننده باشد.

√ خيلي نمي توانيد وزن کم کنيد
تلاش براي کاهش وزن (به خصوص چربي شکم) مي‌تواند فراتر از حد ورزش شما يا درمان‌هاي گاه و بي‌گاه شما باشد. تستسترون کمک مي‌کند تا عضله و چربي در بدن جايگاه مناسب خود را بيابند و فقدان اين هورمون توازن را به نفع چربي، به خصوص در نواحي مياني بدن تغيير مي‌دهد.

اما نه تنها ميزان اندک تستسترون موجب ثبات و پايداري چربي در بدن مي‌شود، بلکه بر توانايي شما در ساخت عضله نيز تاثير مي‌گذارد و حتي مي‌تواند موجب از دست رفتن عضلات موجود در بدن شما شود. زماني که محققان ميزان تستسترون و تراکم عضلات 430 زن ژاپني، بين سنين40 تا 79 را اندازه‌گيري نمودند، دريافتند تستسترونِ پايين با از دست دادن عضلات بازو و پاها در طول زمان همراه است.

√ پوکي استخوان داريد
پوکي استخوان، که باعث ضعف استخوان‌ها مي‌گردد، اغلب به عنوان يک بيماري زنانه قلمداد مي‌شود زيرا کمبود استروژن عامل کليدي در از دست دادن تراکم استخوان است. اما تحقيقات دانشگاه هاروارد نشان مي‌دهد که سطح پايين تستسترون نيز مي‌تواند قدرت استحکام استخوان‌بندي را کم کند. هم مردان و هم زناني که ميزان ترشح تستسترون درآنها پايين است، تاحدي “ضعيف” تلقي مي‌شوند زيرا آن‌ها ديگر قادر نخواهند بود تا محکم دست دهند.
براي بيشتر زنان، کمبود استروژن دليل اصلي پوکي استخوان به ويژه پس از يائسگي مي‌باشد يعني زماني‌که هورمون‌ها به طور چشمگيري افت مي‌کنند. اما جايگزين نمودن استروژن نيز درصورت عدم کفايت تستسترون موثر واقع نخواهد شد.

√ شما افسرده و يا مضطرب هستيد
هرچند که کمبود تستسترون احتمالا تنها عامل افسردگي نيست، اما تحقيقات نشان مي‌دهد مي‌تواند همچون عاملي در بيماري افسردگي دخيل باشد. در مطالعه‌اي از زنان، در سنين 25-46، هرچه ميزان تستسترون آنها پايين‌تر، احتمال افسردگي در آنها بيشتر بود. تحقيقات ديگري حاکي از آن است که اغلب زنان مبتلا به کمبود تستسترون، در مقايسه با زنان با سطح تستسترون طبيعي، به مدت طولاني‌تر مضطرب و هم افسرده بودند.
منبع : healthmag.ir



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربران فضای مجازی از سیل گسترده در استان القصیم عربستان به دلیل باران‌های شدید خبر می‌دهند.

منبع: عصر ایران

tags # سیل سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود
  • کمبود معلم در مدارس مازندران نخواهیم داشت
  • رونمایی از مدل موی جدید دیوید بکام + عکس
  • تصاویری غم‌انگیز از آخرین جشن تولد آتیلا پسیانی + ویدئو
  • درخواست کیهان از مردم برای تماس با ۱۱۰ و ۱۹۷ برای حمایت از طرح نور
  • کشف عجیب یک «همدان» دیگر در ایران! + ویدئو
  • شوخی دور از ذهن ابراهیم رئیسی با محافظان خود + ویدئو
  • علائمی که نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • (ویدئو) خلاصه بازی الاتحاد ۱ - الهلال ۲
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند