Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر ورزش و جوانان گفت: جمهوری اسلامی ایران در ایجاد توازن و توزیع عادلانه امکانات ورزشی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد از اعضای این کمیسیون به دلیل همکاری و تعامل در امور مختلف به منظور پیشرفت ورزش کشور به نیکی یاد کرد و اظهار داشت: امیدوارم که در ادامه هم تعاملات موجود با همکاری، همدلی و هم افزایی به منظور حل کردن مشکلات مردم تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ورزش به عنوان مقوله‌ای نام برد که برای میلیون‌ها نفر از اقشار مختلف مردم اهمیت فراوانی دارد به طوری که پیروزی موفقیت ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران برای آنها اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد و با افتخارآفرینی قهرمانان در میادین معتبر شاد و خوشحال می‌شوند و غرور ملی در آن‌ها احیا می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان، ورزش را ابزار مهم برای شور و شعف مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن دانست که با پیروزی یک تیم ملی فوتبال در ظرف دو ساعت یک ملت شاد می‌شوند. از این نظر هیچ ابزاری با ورزش قابل مقایسه نیست که تا این اندازه باعث افزایش غرور ملی شود.

سلطانی‌فر با اشاره به رخداد‌های مختلف ورزشی در سال‌های اخیر گفت: هرچند که در برخی رشته‌ها ناکامی‌هایی بوده اما خوشبختانه موفقیت‌های بسیار زیادی به ارمغان آمده است و درخشش‌های خوبی هم در ورزش داشته ایم. در این بین تلاش ما هم از آغاز فعالیت در رأس وزارت ورزش و جوانان، پرهیز از حاشیه و تلاش برای ثبات و آرامش بوده تا برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آرامش کامل اجرا شود.

وی موفقیت‌ها و افتخارآفرینی‌ها در عرصه ورزش را از این منظر که موجبات افزایش غرور ملی و سربلندی را فراهم می‌کند، مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پیروزی در عرصه ورزش مختص به جناح خاص یا ایدولوژی خاصی نیست و همه از موفقیت ورزش کشور خوشحال می‌شوند. به همین دلیل هیچ ابزاری نداریم همچون ورزش که باعث وحدت ملی می‌شود و همه ایرانیان در نقاط مختلف دنیا را حول یک محور قرار می‌دهد.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حدود ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: اتمام این پروژه‌ها به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که وزارت ورزش و جوانان هدفش تکمیل پروژه‌هایی با اولویت پیشرفت بالا است. برای حل این مشکل هم درصددیم برنامه‌ریزی کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده ببریم.

سلطانی‌فر با اشاره به افتتاح استادیوم‌های بزرگ ورزشی در نقاط مختلف کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه در ایجاد توازن منطقه‌ای و توزیع عادلانه امکانات و زیرساخت‌های ورزشی کارنامه درخشانی دارد چرا که روزگاری فقط ورزشگاه آزادی امکان برگزاری میزبانی مسابقات مهم بین‌المللی را داشت اما اکنون در اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز و مشهد ورزشگاه‌های بزرگی داریم و ۲۰ مرکز استان هم دارای استادیوم پانزده هزار نفری هستند که این نشان دهنده کارنامه درخشان جمهوری اسلامی در زمینه سخت‌افزاری ورزشی است و در این سال‌ها دستاورد‌های بزرگ ورزشی به ارمغان امده است.

وی به موفقیت‌های فوتبال اشاره و تصریح کرد: تیم ملی فوتبال ایران صعود مقتدرانه و تاریخی به جام جهانی داشت و در این بین با توجه به صعود تیم‌های رده‌های سنی فوتبال به جام جهانی همچنین عناوین سومی جهان در فوتسال و فوتبال ساحلی یک رکورد تاریخی به دست آمد که برای این موفقیت‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خوبی هم صورت گرفت.

وزیر ورزش و جوانان به فعال شدن بخش اقتصاد ورزشی هم به عنوان یکی از راهبرد‌های وزارت ورزش و جوانان نام برد و تاکید کرد: با فعال شدن اقتصاد ورزش برخی مشکلات را می‌توان حل کرد.

سلطانی فر با اشاره به رویداد‌های مهم ورزشی از جمله بازی‌های آسیایی جاکارتا و بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ تاکید کرد: در ادوار گذشته المپیک، ورزش ایران در ۴ رشته فقط مدال‌آور بوده اما با برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد انگیزه درصدد فراهم کردن شرایطی هستیم که با توجه به المپیکی شدن کاراته و صخره‌نوردی در این دو رشته هم مدال‌آور شویم و در رشته‌های تیراندازی و قایقرانی هم به مدال المپیکی دست پیدا کنیم.

وی ظرفیت مدیریتی بانوان در ورزش را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: قطعا از این پس به نسبت قبل از توانمندی مدیریتی بانوان در ورزش هم استفاده خواهیم کرد چرا که اعتقاد داریم در این بخش هم آنها می‌توانند موفقیت‌های خوبی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان حق پخش تلویزیونی را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با رئیس رسانه ملی جلساتی را برگزار کرده‌ایم. هدف‌مان این است که در یک رابطه برد-برد حق پخش تلویزیونی را محقق کنیم.

سلطانی‌فر حل مسائل مربوط به جوانان را یکی از اهداف وزارت ورزش و جوانان دانست که مورد تاکید رئیس جمهور بوده و در پایان گفت: در تمام سفر‌های استانی با نمایندگان سمن‌ها نشست‌های ویژه‌ای داشتیم. آنچه مسلم است مسائل جوانان در اولویت قرار دارد. اگر انتزاع جوانان و ورزش صورت نگرفت همچنان با کوشش و تمرکز به مسائل جوانان خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز از کمبود امکانات وزنه‌برداری و چالش‌های پیش‌روی این رشته ورزشی می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار ورزشی تسنیم سقز، بانوان کردستانی در چند سال اخیر علی‌رغم مشکلات مالی و نبود امکانات و حمایت مسئولان در رشته وزنه‌برداری عملکرد درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند و فعالان این رشته امیدوار به تکرار نتایج خوب خود در سطح کشوری و بین‌المللی هستند.

مرضیه محمودی بانو سقزی که از وزنه‌برداران نام آشنا در سطح استان و کشور به شمار می‌رود چند صباحی است که به مربیگری روی آورده و به بانوان سقزی خدمت‌رسانی می‌کند.

مرضیه محمودی وزنه‌برداری سقزی درباره نحوه شروع این رشته ورزشی در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: به واسطه اینکه مرحوم پدرم محسن محمودی از بنیانگذاران وزنه‌برداری سقز و رئیس هیئت و مربی شهرستان بودند همچنین برادرم مظهر محمودی از قهرمانان این رشته بوده‌اند به ورزش وزنه‌برداری علاقه‌مند شدم و با شروع فعالیت وزنه‌برداری بانوان در ایران من نیز به عنوان اولین بانوی سقز در سال 1397 وزنه‌برداری را شروع کردم و چندین دوره در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردم که حاصل آن 6 مدال طلای استان و یک مدال نقره کشوری است.

وی افزود: به واسطه نبود مربی خانم در شهرستان سقز بنده مجبور شدم در حین تمرینات شخصی خود مربیگری را نیز برعهده بگیرم و به همین خاطر مشکلات زیادی را تحمل کردم و جنگ نابرابری با حریفان خود داشتم و  از سال 1401 مربیگری را شروع کردم و در خدمت علاقه‌مندان این رشته در شهرستان سقز هستم.

مربی وزنه‌برداری شهرستان سقز وضعیت این رشته را در سطح استان مناسب توصیف کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت وزنه‌برداری کردستان به واسطه مربی کاربلد استان خانم عبدالملکی بسیار عالی بوده و تیم استان کردستان چندین دوره در مسابقات کشوری به مقام قهرمانی رسیده و چندین چهره به تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف معرفی کردند که خوشبختانه توانسته‌اند مقام‌های بین‌المللی کسب کنند همچنین شهرستان سقز نیز علاقه‌مندان زیادی به این رشته دارد که به امید خدا در آینده از این افراد بیشتر خواهیم شنید.

وی از نبود زیرساخت‌های لازم انتقاد کرد و اذعان داشت: متأسفانه علی‌رغم وجود علاقه‌مندان زیاد و پتانسیل مناسب ورزشکاران، به دلیل نبود  فضای ورزشی مناسب و امکانات محدود برای این رشته ورزشی در این شهرستان نتوانسته‌ایم آنچنان باید و شاید در میادین ملی کسب افتخار کنیم و با وجود پیگیری‌های رئیس هیئت این شهرستان باز هم پاسخ مناسبی از مسئولان دریافت نکرده‌ایم و در حال حاضر در سالنی به مساحت 50 متر و با امکانات فرسوده مشغول به تمرین هستیم که فقط تایم صبح‌ها در اختیار بانوان است.

محمودی تصریح کرد: از مسئولان خواهشمندیم به این رشته ورزشی اهمیت بیشتری بدهند چراکه وزنه‌برداری ورزشی المپیکی و ورزش دوم مملکت بوده و همیشه از رشته‌های پر مدال و پر افتخار برای کشور عزیزمان بوده لذا باید توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود چون واقعاً نوجوانانی که در حال حاضر در شهرستان سقز فعالیت می‌کنند پتانسیل بسیار بالایی دارند و در صورت وجود فضای ورزشی مناسب می‌توانند برای استان و کشورمان افتخارآفرینی کنند.

این مربی پرافتخار کردستانی اظهار کرد: هدف اصلی ما توسعه این ورزش در این شهرستان بوده تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن این ورزش را به جامعه معرفی و در سطح ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کنیم اما همه این حرف‌ها زمانی می‌تواند نتیجه داشته باشد که ما حمایت مسئولان را پشت سر خود داشته باشیم و ورزشکاران بدون هیچ دغدغه‌ای فقط به فکر تمرین و حضور موفق در مسابقات باشند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • سلطانی نخستین نشان ایران را قطعی کرد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار