Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری با اشاره به اجرای نخستین مرحله ادغام اتحادیه‌های صنفی در استان قم اظهار کرد: چهار اتحادیه کشباف، پیراهن تریکو، خیاطان و خشکشویی با هم ادغام و اتحادیه صنف خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک با هزار عضو تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ادغام اتحادیه‌های صنفی با هدف چابک‌سازی و اجرای مصوبه هیئت عالی نظارت مبنی بر ادغام اتحادیه‌های صنفی که دارای فعالیت مشترک، تعداد اعضای کم و بنیه مالی ضعیف هستند در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه تعداد اعضای اتحادیه جدید بیش از یک هزار نفر است افزود: هیئت مدیره هفت نفر بر عملکرد اعضای اتحادیه تشکیل شده نظارت می‌کنند و روند بررسی ادغام اتحادیه‌هایی با وضع مشابه با هدف چابک‌سازی ادامه خواهد داشت.

ذاکری با مثبت ارزیابی کردن روند ادغام اتحادیه‌ها تشریح کرد: در استان قم 63 اتحادیه صنفی و بالغ بر 30 هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند که با اجرای نخستین طرح ادغام اتحادیه‌ها در حال حاضر 60 اتحادیه فعال است.

وی با اشاره به آمار صدور و تمدید پروانه کسب در این استان متذکر شد: در سال جاری در مجموع 810 مورد صدور و تمدید پروانه کسب در استان انجام شده که این پروانه‌ها مربوط به واحدهای خدماتی فنی، تولیدی و توزیعی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بازرسی از اتحادیه‌ها را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: جلسات بررسی مشکلات اتحادیه‌ها با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها هر 15 روز یک بار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۸۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • تخریب صنف و صنعت طلا و جواهر به بهای اجرای یک سامانه
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور