Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-30@03:28:13 GMT

قرارداد فاز 11 مصداق بارز مسئولیت اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۰۸۶۴

قرارداد فاز 11 مصداق بارز مسئولیت اجتماعی است

دبیر همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت (CSR) با تشریح سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، گفت: امضای قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی مصداق بارز مسئولیت اجتماعی در سطح بین المللی است.

به گزارش شانا، سید امیر طالبیان در آستانه برگزاری سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با اشاره به جهت گیری فزاینده و جهشی این همایش نسبت به 2 دوره گذشته، گفت: نخستین دوره این همایش با هدف تعریف و ترویج مفهوم مسئولیت اجتماعی و دومین دوره نیز به منظور تغییر نگرش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مسئولیت اجتماعی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با شعار «سیاست‌گذاری، اقدام موثر، گزارش‌دهی پایدار» برگزار می شود، افزود: این همایش در این دوره به برنامه ریزی و نگاه راهبردی مسئولیت اجتماعی در سطح شرکت های زیرمجموعه صنعت نفت ورود می‌کند و به ترسیم مسیر اقدام‎های برنامه محور و راهبردی آنها در چارچوب این نوع مسئولیت، برای کمک به توسعه اجتماعی و محیطی کمک کند.

طالبیان با اشاره به این که صنعت نفت، پیشران اقتصاد کشور است، تصریح کرد: این صنعت با توانمندی‌هایی که دارد، می تواند پیشران مسئولیت اجتماعی نیز باشد. از این رو، شرکت های زیرمجموعه صنعت نفت در همایش مسئولیت اجتماعی با توجه به وظایف و مأموریت شرکت خود، چشم انداز، راهبرد و اهداف خود را در این زمینه تعیین کرده اند.

وی با اشاره به این که مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت از فعالیت های عمرانی، خدماتی، رفاهی، بشردوستانه و خیرخواهانه آغاز شده است، گفت: هم اکنون مسئولیت اجتماعی به سطح راهبرد شرکت‌ها رسیده و حتی پیش از طراحی و اجرای پروژه، ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی لحاظ می‌شود و این تغییر کلی در این فرآیند چندساله برگزاری این همایش به وجود آمده است.

وی ادامه داد: همایش امسال فرصت بسیار خوبی برای استفاده شرکت‌ها از تجارب و نگاه‌های مختلف یکدیگر به مقوله مسئولیت اجتماعی است.

برگزاری نشست‌های تخصصی به ریاست مدیران ارشد نفت

مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به این که آیین افتتاح سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت سه شنبه آینده (27 تیرماه) با حضور مقام عالی وزارت نفت و مدیران ارشد صنعت نفت انجام می شود، اظهار کرد: چهار نشست تخصصی این همایش نیز در دومین روز این همایش برگزار می‌شوند.

دبیر همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت ادامه داد: این نشست‌ها که به ریاست مدیران عامل و ارشد صنعت نفت و با حضور مدیران و همکاران صنعت نفت از بخش‌های دولتی و خصوصی، استادان و دانشگاهیان و مدیران و کارشناسانی از محیط زیست برگزار خواهد شد.

به گفته وی، «مسئولیت اجتماعی شرکت‌های توسعه‌ای نفت»، «مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و نقش متقابل دستگاه‌های حاکمیتی و مردم در مناطق نفتی»، «ضرورت‌ها، زمینه‌ها و راهکارهای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در صنعت نفت» و «تبیین زمینه های اخلاقی و حقوقی مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت» عناوین چهار نشست تخصصی سومین همایش مسئولیت اجتماعی است.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به این که ریاست نشست «مسئولیت اجتماعی شرکت‌های توسعه ای نفت» در این همایش برعهده غلامرضا منوچهری، معاون مهندسی و توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است، افزود: در این نشست تجارب ملی و بین المللی در زمینه مسئولیت اجتماعی با حضور نمایندگان شرکت های دولتی و خصوصی مطرح خواهد شد.

طالبیان با بیان این که نشست «مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و نقش متقابل دستگاه‌های حاکمیتی و مردم در مناطق نفتی» به ریاست حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار می شود، اظهار کرد: نفت، دستگاه های حاکمیتی و مردم سه ضلع در مناطق نفتی هستند که هماهنگی میان این سه ضلع از الزامات توسعه منطقه و صنعت است؛ در این نشست، ارتباط میان این سه ضلع بررسی می شود.

وی مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، را به عنوان رئیس نشست تخصصی «ضرورت‌ها، زمینه‌ها و راهکارهای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در صنعت نفت» معرفی کرد و گفت: توجه به آثار دراز مدت پروژه پیش از اجرای آن بر محیط زیست و اجتماع، جبران آثار سوء تولید بر محیط زیست و اجتماع ازسوی صنایع، توسعه صنایع در کنار منافع آن برای مردم و استفاده از ظرفیت افراد بومی از راهکارهایی است که در این نشست به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‌شوند.

دبیر همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با اشاره به این که ریاست نشست تخصصی تبیین زمینه های اخلاقی و حقوقی مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت برعهده عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است، تصریح کرد: موارد قانونی، حقوقی و اخلاق حرفه ای در اجرای مسئولیت اجتماعی در صنعت در این نشست بررسی می شوند.

تولید مسئولانه و کسب و کار منصفانه

طالبیان با بیان این که مدیران عامل شرکت‌های اصلی در نشست‌ها می توانند چشم انداز و سیاست مسئولیت اجتماعی در مجموعه خود را نیز ارائه کنند، ادامه داد: در نهایت با جمع بندی در سومین دوره این همایش به نقشه راه مسئولیت اجتماعی صنعت نفت خواهیم رسید.

وی با اشاره به این که نگاه صنعت نفت به مسئولیت اجتماعی از یک اقدام بشردوستانه و خیرخواهانه فراتر رفته و به سطح راهبرد شرکت‌ها وارد شده است، گفت: اساس حرکت شرکت‌ها باید به گونه ای باشد که تولید، تولیدی مسئولانه و کسب و کار، کسب و کاری منصفانه باشد.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با اشاره به این که تاکنون 20 گزارش پایداری در چهار بخش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به دبیرخانه علمی همایش ارسال شده است، گفت: این گزارش‌ها توسط هئیت داوران، بررسی و ارزیابی شده و به بهترین گزارش ها در همایش جوایز اهدا خواهد شد.

طالبیان ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و اخلاقی را به عنوان ابعاد چهارگانه مسئولیت اجتماعی مطرح کرد و گفت: چارچوب گزارش‌های پایداری شرکت‌ها نیز یک نگاه کلان متکی بر این ابعاد است.

وی با اشاره به این که در حاشیه همایش مسئولیت اجتماعی نمایشگاهی نیز از سوی شرکت‌ها برگزار می شود، ادامه داد: در پایان این همایش از شرکت‌های فعال در بخش مسئولیت اجتماعی، نمایشگاهی و همچنین مدیران، کارشناسان و افرادی که در این زمینه تأثیرگذار بوده اند، قدردانی می شود.

طالبیان با اشاره به این که متخصصان، کارشناسان و علاقه مندان به حضور در سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت می توانند از طریق سایت همایش برای حضور در همایش ثبت نام کنند، گفت: این همایش در حقیقت بستری برای گفتگو و اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه‌های مدیران نفتی، مدیران شرکت‌های پیمانکاری، هلدینگ‌های انرژی، اساتید دانشگاهی و متخصصان محیط زیست و عناصری از جوامع محلی و کارشناسان و دست اندرکاران مسئولیت اجتماعی از برخی وزارتخانه‌ها نسبت به موضوع مسئولیت اجتماعی است.

قرارداد فاز 11، سرمایه اجتماعی است

طالبیان با اشاره به قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی که هفته گذشته امضا شد، اظهار کرد: این قرارداد یک سرمایه اجتماعی برای کشور است و سبب اعتبار اجتماعی کشور می شود.

وی انجام قرارداد فاز 11 پارس جنوبی را یکی از مصادیق بارز مسئولیت اجتماعی در سطح کلان بین المللی دانست و گفت: نظام در این مقطع به این اعتبار نیاز دارد و نفت به عنوان پیشران توسعه کشور این کار را انجام داد و باید از نفت قدردانی شود.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این همایش که  به همت  سپاه سلماس  از ورودی شهر  تا امام زاده برگشاد در مسافت ۵کیلومتری برگزارشد.

شرکت کنندگان با گرامیداشت هفته سلامت  یاد وخاطره شهدای  سلامت را  گرامی داشتند وبرضرورت توسعه ورزش‌های همگانی تاکید کردند.

در پایان این همایش به قید قرعه جوایری به شرکت کنندگان اهدا شد.

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • همایش پیاده روی گرامیداشت هفته سلامت درسلماس
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است