Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@01:32:01 GMT

تقدیر مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از بانک مسکن

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۱۲۲۹

تقدیر مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از بانک مسکن

پول‌نیوز - مدیر کل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ایفای نقش بی بدیل هدایت گری از سوی بانک مسکن در تامین مالی حوزه مسکن و ساختمان عنوان کرد: بانک عامل بخش مسکن با تدوین سند راهبردی 1400 خط مشی کلی خود در چگونگی حمایت از توسعه بخش مسکن را تعیین کرده است.

به گزارشگروه بانک و بیمهپول‌نیوز، علی چگینی مدیر کل دفتر برنامه­ ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه مساله تامین مالی مسکن و کاستی یا ناکارآمدی ابزارهای تامین منابع (مالی) در این بخش از دیرباز به عنوان یک چالش جدی پیش روی سیاست گذاران و فعالان این حوزه قرار داشته است، عنوان کرد: علاوه بر کاستی های نظام تامین مالی مسکن و نیز مشکلات مبتلابه این بخش که عمدتاً منبعث از مسائل اقتصاد کلان بوده (مواردی همچون دوره های رشد حبابی قیمت و رکودهای عمیق که منجر به پدیده شکست بازار شده است)، گسترش ابزارهای جدید تامین مالی مسکن در دولت یازدهم، ضرورت تشکیل یک نهاد توسعه ایِ تامین مالی در این بخش را بیش از پیش نمایان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در گفت وگو با روابط عمومی بانک مسکن ادامه داد: این نهاد از یک سو می تواند در جهت انسجام بخشی، هماهنگی و پشتیبانی از ابزارهای تامین مالی، و از سوی دیگر بهبود عملکرد بازار در راستای حمایت از اقشار کم درآمد و تحقق سیاستهای توسعه ای دولت، ایفای نقش کند.

به این معنی که نهاد توسعه ای-تخصصیِ تامین مالی مسکن موضعی هدایت­گرایانه در پاسخگویی به نیازهای مالی و اقتصادی، فراتر از صرفِ مساله تامین مالی خواهد داشت.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به نقش بانک مسکن در حوزه تامین مالی این بخش تصریح کرد: به جرات می­توان ادعا کرد که بانک مسکن به لحاظ تخصص و تجربه طولانی مدت، در تامین مالی بخش مسکن و همکاری نزدیک با حوزه های سیاستگذار و تصمیم ساز در این بخش، بهترین یا بی مثال ترین گزینه برای ایفای نقش هدایت گری و انسجام بخشی به ابزارهای تامین مالی مسکن است.

او به پروسه تنظیم رابطه ابزارهای تامین مالی و کارکرد آنها اشاره کرد و افزود: انتظار بر آن است که این هدایت گری به گونه ای باشد که بتواند هر یک از ابزارها را متناسب با کارکرد منحصر به خود تنظیم کرده و آنها را به صورت مکمل به بازار عرضه و هدایت کند.

او در عین حال با اشاره به تدوین و رونمایی سند راهبردی بانک مسکن 1400 اظهار کرد: تحقق این مهم، مستلزم تدوین استراتژی­ها و راهبردهای مناسب و همسو با سیاستهای توسعه ای بخش مسکن و تدوین یک نقشه راه است، که بانک مسکن به نیکی گام در این سو نهاده و با تدوین سند چشم انداز، استراتژیها و راهبردهای اصلی، تا افق 1400 و خط مشی کلی خود در چگونگی حمایت از توسعه بخش مسکن را تعیین کرده است.

چگینی با بیان اینکه سند راهبردی بانک مسکن را نیازمند تدوین برنامه اجرایی دانست و گفت: سند حاضر مستلزم تکمیل و تدوین برنامه های اجرایی در قالب ساختار خوشه ای حاکم بر هر نظام برنامه ای ریزی است، که بانک مسکن توجه لازم را به تکمیل آن بر پایه سیاست های توسعه ای بخش مسکن معطوف داشته و گام بعدی را بر آن استوار خواهد کرد.

به گفته وی این اقدام شایسته علاوه بر ارتقای عملکرد نظام تامین مالی و خلق اهداف جدید و پایدارتر، می تواند توجه بانک مسکن را به تقویت کارآفرینان و کمک به ایجاد بسترهای مناسب برای بخش خصوصی جهت اجرای طرح‌ها معطوف دارد و علاوه بر وجه مادی فرآیند توسعه، وجه غیرمادی آن را نیز مورد عنایت قرار دهد.

او تاکید کرد: گام اولیه بانک مسکن در تدوین سند راهبردی این بانک می­تواند زمینه نقش آفرینی بیشتر بانک مسکن در توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور خبرنگاران، گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.

وی‌افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.

کد خبر 6086750

دیگر خبرها

  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • خاندزوی: بدهی‌های ایران تا سال قبل را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم