Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصوبه دولت درخصوص مجوز انعقاد قرارداد مشارکت اجرای عملیات بهسازی و ارتقای سطح فنی و کیفی آزاد راه تهران-قم از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیأت وزیران در جلسه ۲۸/۳/۱۳۹۶ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور – مصوب ۱۳۶۶ - تصویب کرد:

۱- وزارت راه و شهرسازی که در این تصویب­ نامه "وزارت" نامیده می شود، مجاز است با حفظ مالکیت دولت و به منظور تأمین مالی اجرای عملیات بهسازی و ارتقای سطح فنی و کیفی آزادراه تهران- قم با طول تقریبی (۱۳۰) کیلومتر و برآورد تقریبی دو هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲) ریال که در این تصویب­نامه "پروژه" نامیده می ‌شود، از طریق انتشار فراخوان نسبت به شناسایی، انتخاب و انعقاد قرارداد واگذاری با بخش خصوصی و یا عمومی غیردولتی که در این تصویب­نامه "شرکت طرف قرارداد" نامیده می‌شود، در قالب بند (الف) ماده (۲) آیین‌نامه اجرایی قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور موضوع تصویب‌نامه شماره ۷۵۰۵/ت۵۱۳۲۱هـ مورخ ۲۶/۱/۱۳۹۴، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲- شرکت طرف قرارداد عهده دار تأمین صددرصد (۱۰۰%) منابع مالی موردنیاز برای انجام عملیات بهسازی پروژه خواهد بود.

۳- شرکت طرف قرارداد مکلف است پیشنهاد قیمت اجرای پروژه را به همراه تحلیل (آنالیز) قیمتمربوط براساس مطالعات مصوب وزارت و آخرین فهرست‌های بهای ابلاغ شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و ضرایب آن با اعمال ضریب به روزرسانی شاخص مبنای تعدیل
فهرست بها (تا زمان ارایه پیشنهاد کتبی قیمت خود) و پیش‌بینی تعدیل دوره ساخت، مالیات بر ارزش افزوده، حق بیمه‌های سهم کارفرما و سایر هزینه‌های جانبی مرتبط با اجرای طرح را جهت بررسی و تأیید نهایی به وزارت تحویل نماید. هزینه­های یادشده پس از تأیید و تصویب وزارت جزو هزینه‌های قابل قبول سرمایه‌گذاری پروژه منظور و مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.

تبصره ۱- طراحی و مطالعات مورد نیاز پروژه مذکور بر عهده شرکت طرف قرارداد و هزینه‌های مرتبط با آن نیز پس از تصویب و تأیید توسط وزارت جزو هزینه‌های قابل قبول سرمایه‌گذاری پروژه منظور خواهد شد.

تبصره ۲- حداکثر ضریب اضافه پیشنهادی مورد تأیید در قراردادهای پیمانکاریشرکت طرف قرارداد با پیمانکاران موضوع بند (۴) این تصویب‌نامه، معادل نه درصد (۹ % ) مبلغ برآورد موضوع این بند تعیین می‌شود.

۴- شرکت طرف قرارداد می‌تواند پس از عقد قرارداد واگذاری، پیمانکاری پروژه و تأُسیسات جانبی مربوط را به پیمانکاران واجد صلاحیت و مورد تأیید وزارت با رعایت قوانین و مقررات مربوط واگذار نماید.

۵- پیش بینی اولیه دوره واگذاری معادل ده سال مشتمل بر دو سال دوره بهسازی و هشت سال دوره نگهداری و بهره‌برداری خواهد بود، لیکن دوره واگذاری واقعی محدود به بازگشت کاملسرمایه و سود مورد انتظار (مصوب) یا پایان دوره واگذاری، هر کدام که مقدم باشد و زودتر محقق شود، خواهد بود.

تبصره - شرکت طرف قرارداد می‌تواند همزمان در دوره بهسازی نسبت به بهره‌برداری و اخذ عوارض از وسایط نقلیه عبوری اقدام نماید.

۶- نرخ سود سرمایه‌گذاری شرکت طرف قرارداد در دوران واگذاری معادل نرخ سود سپرده بلندمدت بانک‌های دولتی (مصوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) به علاوه سه درصد (۳ %) در زمان انعقاد قرارداد تعیین می‌شود.

تبصره ۱- به روزرسانی سالانه مانده سرمایه‌گذاری قابل استهلاک بر مبنای نرخ سود سپرده بلندمدت بانک‌های دولتی (مصوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) به علاوه سه درصد (۳ %)در ابتدای هر سال صورت می گیرد. به هر حال نرخ سود سرمایه‌گذاری در طول دوره واگذاری نمی‌تواند از سقف نرخ سود سرمایه گذاری در زمان انعقاد قرارداد بیشتر باشد.

تبصره ۲- چنانچه دوره بهسازی، بر اثر تعلل شرکت طرف قرارداد و یا پیمانکاران معرفی شده از سوی شرکت طرف قرارداد بیش از مدت معین و پیش‌بینی شده در قرارداد به طول انجامد، در دوره تأخیر نه تنها هیچ گونه سودی برای آورده شرکت طرف قرارداد منظور نخواهد شد، بلکه براساس ماده (۴۸) آیین‌نامه مذکور در بند (۱) این تصویب‌نامه، نسبت به استیفای حقوق دولت و تعیین تکلیف پروژه اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

۷- مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از پروژه و سایر تأسیسات جانبی مربوطه در دوره واگذاری بر عهده شرکت طرف قرارداد می‌باشد.

تبصره ۱- پس از پایان دوره واگذاری، منافع بهره‌برداری از پروژه و تأسیسات جانبی خاص آن با حفظ سطح خدمات بر اساس پیوست‌های قرارداد و با رعایت موازین فنی و مفاد دستورالعمل‌ها و مقررات صادره از سوی وزارت به وزارت منتقل می‌شود.

تبصره ۲- مرجع تأیید هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری در چارچوب دستورالعمل‌های مصوب وزارت و همچنین بازگشت سرمایه و سود مورد انتظار (مصوب)، حسابرس مورد تأییدوزارت امور اقتصادی و دارایی می‌باشد و به هر حال در پایان دوره واگذاری در صورت عدم استهلاک کامل سرمایه و سود مورد انتظار (مصوب) شرکت طرف قرارداد، بر اساس مفاد مندرج در تبصره (۱) این بند اقدام خواهد شد.

۸- بیمه، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای آزادراه تابع قوانین و مقررات طرح های عمرانی کشور می باشد.

۹- وزارت موظف است در قرارداد واگذاری منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری یا ناتوانی شرکت طرف قرارداد در اجرای مفاد قرارداد پیش‌بینی نماید.

اسحاق جهانگیریمعاون اول رییس­ جمهور این مصوبه را بهوزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، پنجاه و پنجمین مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با حضور سید محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، نصراله آبادیان؛ شهردار منطقه 7 به همراه معاونین و مدیران منطقه، نخبگان، معتمدین محلات برگزار شد.

در ابتدای این نشست نصراله آبادیان به تشریح پروژه‌های در حال انجام این منطقه پرداخت و گفت: امسال نیز پروژه‌های محله‌ای کماکان ادامه خواهد یافت و با توجه به این که اعتبارات خوبی در سال 1403 برای منطقه درنظر گرفته شده، تمهیدات و برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشتیم تا بتوانیم امسال پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه شهری در منطقه هفت را به خوبی پیش ببریم.

وی تصریح کرد: ایستگاه بهار شیراز از ابتدای کار من در این منطقه، متوقف شده بود اما با تلاش و کوشش شبانه روزی این ایستگاه به بهره‌برداری رسید و مردم هم اکنون از آن استفاده می‌کنند. ایستگاه سرباز نیز یکی دیگر از پروژه‌های درحال اجرا در منطقه است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا آبان ماه افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه 7 با اشاره به افتتاح ورودی دوم ایستگاه سهروردی در آینده نزدیک، افزود: اجرای پروژه زیرگذر میدان سپاه یکی دیگر از پروژه‌های مهم منطقه است که در دستور کار قرار گرفته و انتظار می‌رود تا با افتتاح آن روان سازی بار ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان منطقه را شاهد باشیم.

به گفته وی، این پروژه شهری برای اتصال خیابان خواجه نصیر غربی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی و به منظور کاهش زمان سفر و تاخیرهای طولانی ناشی از بار ترافیکی سنگین که تقاطع ها و معابر دیگر از جمله شریعتی، طالقانی، بهار و شهید مفتح را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در راستای کاهش بار ورودی به میدان سپاه و تسهیل تردد شهروندان از غرب به شمال در دستور کار قرار گرفته است.

آبادیان با اشاره به عملیات بهسازی میدان سبلان در این منطقه، عنوان کرد: باتوجه به اینکه میادین سبلان و سپاه در بزرگراه شهید صیاد شیرازی قرار دارد، بهسازی و اجرای این دو پروژه به روان سازی و کاهش ترافیک در این معبر کمک شایانی خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: طرح بزرگ و فرامنطقه‌ای بهسازی میدان سبلان با هدف برطرف کردن معضل ترافیکی شرق و شمال شرق تهران در حال اجراست. با توجه به وضع موجود در میدان سبلان و میزان تردد وسایل نقلیه در محور بزرگراه شهید صیاد شیرازی مسیر جنوب به شمال و بالعکس و ورود به شیب راه (رمپ) میدان، مسیر شرق به غرب و بالعکس در مسیر خیابان شهید قدوسی و خیابان جانبازان شاهد تداخل حرکتی، راهبندان‌های طولانی و ترافیک سنگین در این محور هستیم که با اتمام این طرح شاهد برطرف شدن این معضلات خواهیم بود.

شهردار منطقه 7 تاکید کرد: پروژه بهسازی کانال زرین گلاب، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باقی مانده از سال‌های گذشته، تکمیل و اتمام مساجد نیمه تمام منطقه از قبیل شریفیه، حسینی، جبرئیل، علی ابن ابیطالب و...، اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای در خیابان‌های شهید مدنی، کلیم کاشانی...، مجموعه ورزشی شهید توکلی و تکمیل فاز دوم مجموعه ورزشی شهید مهرآئین از دیگر مواردی است که در راس فعالیت‌های منطقه قرار گرفته تا هر چه سریعتر به اتمام برسد.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در آغاز کار شورای ششم نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور را برنامه‌ریزی کردیم و سعی کردیم ارتباط خودرا با مردم از طریق مساجد حفظ کنیم پس از ارزیابی به این نتیجه رسیدیم، علاوه بر استمرار دیدارهای محور، در نشست‌های تخصصی از تجربیات نخبگان و معتمدین بهره‌مند شویم زیرا حضور این عزیزان می‌تواند در کشف و حل معضلات و مشکلات هر چه بیشتر مردم در دل محلات اثر گذار و یاری رسان باشد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر در جریان این جلسه افزود: هدف کمیته عمران از برگزاری این جلسات ارتباط هرچه بیشتر و قویتر با نخبگان و معتمدین مناطق و محلات سطح تهران است و قطعا تجربیات و ظرفیت‌های مثبت این عزیزان می‌تواند به مدیریت شهری در حل مشکلات شهر و شهروندان و بویژه پرداختن به مسائل عمرانی کمک کند.

وی تاکید کرد: این جلسات دوسویه است تا معتمدین، نمایندگان در محلات ببینند که چه عملیات و پروژه‌های در محلات‌شان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود