Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصومه ابتکار عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح های انتقال آب سد و تونل کوهرنگ 3 و انتقال آب بهشت آباد افزود: در صورتی که نتیجه این طرحها در ارزیابی ها مثبت باشد و عوارض و آثار منفی آن بیش از آثار مثبت نباشد، مجوز زیست محیطی صادر می شود.
وی ادامه داد: شروع این طرح ها نیز براساس مصوبه دولت در کمیته تعیین تکلیف، ارزیابی و تصمیم گیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابتکار افزود: در اجرای طرح های انتقال آب که تاثیر منفی بر روی آن حوزه دارد، باید به طور کامل و جامع بررسی انجام و ابعاد موضوع، آثار و تبعات بلند مدت طرح بررسی تا اسیب کمتری داشته باشد.
وی با تاکید بر ارزیابی زیست محیطی برای اجرای پروژه های آبی گفت: آب مهمترین رکن محیط زیست است که باید برای اجرای طرح های انتقال آب ارزیابی زیست محیطی انجام شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح های انتقال آب فقط برای شرب قابل توجیه است، افزود: مابقی طرح های انتقال آب با توجه به شرایط کنونی منابع آبی توجیه ندارد و این نگاه دولت هم هست.
ابتکار افزود: طرح های انتقال آب بیرگان و کوهرنگ 3 مشمول بحث ارزیابی زیست محیطی است و این امر با جدیت دنبال و پیگیری خواهد شد و پس از تاییدیه ارزیابی، با همکاری دستگاه های مختلف نظارت انجام می شود.
معاون رئیس جمهوری در خصوص پدیده گرد و غبار در سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز گفت: چندین کار بزرگ در دولت یازدهم در این 2 استان اتفاق افتاده که حذف کانون گرد و غبار هورالعظیم از مهمترین این فعالیت هاست.
ابتکار افزود: در این راستا با آبگیری تالاب و ورود 4.5 میلیارد متر مکعب آب از کرخه به هورالعطیم این تالاب احیا شد و هم اکنون نیز با همکاری سازمان جنگلها و منابع طبیعی طرح های خوبی در ارتباط با کاشت نهال، پخش سیلاب و تثبیت خاک در کانون انجام شده است.
وی گفت: در استان سیستان و بلوچستان نیز مهمترین کار بحث مدیریت زیست بومی تالاب هامون است که موانعی که برای ورود آب در این تالاب که از طرف فرات بود، برداشته شد و تا اردیبشهت امسال 40 درصد هامون آبگیری شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هم اینک با افزایش دما و کاهش ورودی آب بخشی از هامون رو به خشکی رفته که با اختصاص حقآبه هامون از هیرمند دوباره این تالاب آبگیری شده است.
وی به شرایط گرمای منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هامون به عنوان ذخیره گاه زیست کره در یونسکو به ثبت رسیده، احیای این تالاب را با کمک افغانستان امکان پذیر کرده است.
به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای شرکت در مانور منطقه ای مقابله با آتش سوزی و دومین کنفرانس ملی هیدرولوژی آب ایران به شهرکرد سفر کرده است.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مهاجرت پرندگان مهاجر هرساله از اوایل بهمن‌ماه آغاز می‌شود گفت : در استان کرمانشاه ۲۲ سایت در بحث سرشماری پرندگان مهاجر فعال هستند، تالاب هشیلان، سراب نیلوفر، رودخانه‌های سطح استان و آب ذخیره شده پشت سدها، محل‌هایی هستند که پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی با توجه به مسیر حرکتشان مدتی در این محل‌ها توقف دارند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: در اواخر سال گذشته متأسفانه از لحاظ مهاجرت پرندگان وضعیت مناسبی نداشتیم، اما با توجه به بارش‌های بهاری که در این دو ماه گذشته در استان استان کرمانشاه شاهد بودیم، شرایط زیستگاهی برای آبزیان بسیاری بهبود یافته و تمام سراب‌ها و تالاب‌های استان پر آب بوده و حتی سرریز کرده است. 

جلیلیان اذعان کرد: وجود پرندگان مهاجر در استان در راستای کنترل آفات و امراض بسیار تأثیرگذار هستند و از این نظر این موضوع حائز اهمیت است؛ اما در سرشماری که با شروع سال جدید در ۲۲ سایت استان صورت گرفت، متأسفانه نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش حضور پرندگان مهاجر را داشتیم. 

وی خاطرنشان کرد: در قسمت معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، استان کرمانشاه جزو استان‌های ساحلی نیست، اما به دلیل وجود برخی از تالاب‌های مهم استان کرمانشاه که محل زیست پرندگان مهاجر و بومی هستند در راستای چرخه زیستگاهی پرندگان جزو مهم‌ترین استان‌های کشور هستیم. 

جلیلیان تأکید کرد: همکاران ما در سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به صورت شبانه‌روز در سایت‌ها برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان مستقر بوده و در حال حفاظت از حیات وحش غنی استان کرمانشاه هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است