Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@20:48:27 GMT

اجرای عملیات مرمت وبازسازی عمارت والی روستای کهره

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۹۸۹۶۳

اجرای عملیات مرمت وبازسازی عمارت والی روستای کهره

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرداول از مرمت وبازسازی عمارت والی کهره از توابع بخش هلیلان خبرداد؛

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار زاگرس، یونس امین پرست رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چرداول گفت: عملیات مرمت و بازسازی عمارت والی روستای کهره از توابع بخش هلیلان در راستای اجرای ماده پنجم قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب 1390 و به منظور حمایت از اثرات تاریخی شهرستان وحفظ آن برای نسل های آینده اجرا خواهد شد

امین پرست خاطر نشان کرد:برای مرمت وبازسازی این عمارت 1 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که دراین خصوص با پیمانکاران قرارداد همکاری امضا وعملیات مرمت وبازسازی آن به زودی آغاز خواهد شد

وی افزود: برخی از اقدامات اجرا شده شامل :اجرای اندود گچ و خاک در عمارت ، آجر فرش و سنگ فرش به همراه بندکشی در کف عمارت بصورت کامل اندود کاه گل در محل‌های مورد نیاز عمارت ساماندهی و تهیه و نصب ناودان‌های عمارت ساماندهی و کف سازی ایوان جنوبی با آجر چهارگوش در کنارها و اطراف درختان احیا حوض و آب راه روی سکو شامل اجرای مجدد و بندکشی بصورت کامل ، ساماندهی و احیا حوضچه موجود روی سکو ، تهیه و ساخت و اجرای در و پنجره یراق الات با چهارچوب با شیشه بصورت کامل ، تخریب و در آوردن قسمت‌های فرسوده بنا، در آوردن اندود کاهگل دیوارها سقف‌ها همراه باگچ آن می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره اهمیت حفظ آثار تاریخی چرداول گفت:حفاظت از میراث فرهنگی وآثار تاریخی به منزله حفظ هویت فرهنگی شهرستان است که نیازمند حمایت مردم ومسئولان برای انتقال به نسل های آینده است

شهرستان 57 هزار نفری چرداول در 35 کیلومتری استان ایلام قراردارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۹۸۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان

حمیدرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در حین حفاری در عمق یک و نیم متری در این خیابان یک دیواره تاریخی مشاهده شد که قدمت آن هنوز مشخص نشده است.

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی به این موضوع به عنوان یک پتانسیل نگاه می‌کند و چه بسا پس از آشکارسازی آثار، سایت موزه دیگری در مرکز شهر همدان در معرض دید گردشگران داشته باشیم.

۱۰ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آغاز شد.

عملیات پیاده راه‌سازی خیابان باباطاهر به عنوان سومین خیابان و در ادامه پیاده‌راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان تاریخی همدان با یکصد میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

صبح امروز و در پی بازدید میدانی خبرنگار مهر از پروژه، متوجه نمایان شدن شواهدی از آثار تاریخی در حین اجرای این عملیات شده و انتظار می‌رود هماهنگی و همکاری بین شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی همدان سبب حفظ این آثار شود.

کد خبر 6097209

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری