Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:49:39 GMT

نماینده سپیدان: تقویت ارکان نظام فرض واجب است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۰۰۹۵۸

نماینده مردم سپیدان در مجلس گفت: تقویت ارکان نظام که یکی از آنها سپاه است، فرض واجب است.

به گزارش ایسنا، سیدعلاءالدین خادم در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، آزادسازی موصل را تبریک گفت و افزود: اقدام شجاعانه عملیات موشکی سپاه پاسداران در برخورد با جریان تکفیری و تروریستی داعشی قابل ستایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سپیدان در مجلس معیشت و اشتغال را مسئله مهم مردم و جوانان کشور دانست و افزود: تمرکز دولت و مجلس ضروری است و نباید با طرح مسائل حاشیه‌ای و سیاسی این مهم به فراموشی سپرده شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد ظلم بزرگی به جامعه خواهد بود. در همین راستا با توجه به محرومیت روستاها و واقعیت تلخ مهاجرت بی‌رویه مردم از روستا به شهرها که در دو دهه اخیر اتفاق افتاده و سبب شده که ضمن ایجاد آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی بسترهای تولید و اشتغال کاهش یافته و به بحران اجتماعی و بیکاری دامن زده است. این مسئله نتیجه بی‌توجهی برخی از دستگاه‌های اجرایی کشور است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزارت راه و شهرسازی خواستار تعیین تکلیف راه‌های روستایی شد و افزود: وزارت راه باید برنامه خود درباره راه‌های روستایی را اعلام کند زیرا راه روستایی در این وزارتخانه در حد معاونت وزیر بود ولی اکنون به اداره کل تقلیل یافته است. این مسئله موجب محرومیت‌افزایی روستاها شده است.

وی از وزارت نیرو خواست تشکیل برخی شرکت‌ها در این وزارتخانه باعث بی‌توجهی به شرکت توانیر و توسعه و حفظ شبکه‌های برق و انرژی در روستاها نشود.

خادم تاکید کرد: سهم اعتباری توانیر باید پایدار باشد. کاهش سهم بودجه‌ای روستاها به صلاح نیست و دولت و مجلس باید مراقبت کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به وزیر نفت از ایشان خواست دستور دهد گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی شهرستان سپیدان که جزو مناطق سردسیر است در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند