Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرنضی نوریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وضعیت اهدای خون در استان قم اظهار کرد: هرچند که مردم آگاهی زیادی در زمینه انتقال خون ندارند اما نسبت به سال گذشته، اهمیت به مساله اهدای خون بین مردم بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه 56 درصد اهداکنندگان خون دائمی و مستمر هستند خاطرنشان کرد: از میان اهداکنندگان در استان قم 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان قم عنوان کرد: با توجه به نیاز بیمارستان‌ها، هزار و 400 واحد فرآورده خونی در سراسر کشور توزیع شده که در 98 درصد موارد پاسخگوی نیاز بیماران خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت سلول‌های بنیادی گفت: از سلول‌های بنیادی خون‌ساز غیر خویشاوندی نمونه گیری می‌کنیم و به تهران می‌فرستیم. اطلاعات ژنتیک دریافت و در بانک اطلاعات خون ثبت می‌شود و در صورت نیاز از اهدا کننده دعوت و مراحل انتقال خون به بیمار انجام می‌شود.

نوریان خاطرنشان کرد: آمپول‌های زیر جلدی که به اهدا کننده تزریق می‌شود هیچ گونه ضرری برای اهدا کنندگان ندارد و فقط برای فعال کردن سلول‌های بنیادی در رگ‌ها استفاده می‌شود که این سلول‌ها توسط سرنگ دریافت و به بیمار تزریق می‌شود.

وی عنوان کرد: طرح سپاس یا اهدای سلول‌های بنیادی خون‌ساز، برای بهبود بیماران بدخیم خونی اعم از اطفال و بزرگسالان به کار گرفته شده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به هزینه‌های هنگفت مداوای بیماران سرطانی خاطرنشان کرد: در گذشته علاوه بر هزینه‌های سنگین مداوا، مشکلات کمبود خون نیز مطرح بود اما امروزه با اجرای طرح سپاس و با در نظر گرفتن مسائل ژنتیکی بیمار، اهدا کنندگان به سرعت شناسایی و مراحل انتقال خون انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/22588/آ30

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دکتر محمد جعفرزاده ، از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگهای دارای مالک صورت می گیرد، اما با توجه به اینکه سگهای ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

کد خبر 849437 منبع: ایسنا برچسب‌ها بهداشت عمومی خبر مهم استان اردبیل سگ بدون صاحب

دیگر خبرها

  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • اردبیل در شاخص بهره وری نیروی کار پنجم کشور است