Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۲۰۰ مصرف کننده موادمخدر در استان مرکزی دستگیر و به مراکز بازپروری تحویل داده شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا چگینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اراک، با بیان اینکه هم اکنون تمام جوامع جهان با دغدغه موادمخدر مواجه هستند، اظهار داشت: ایران در یک منطقه بحران زده قرار دارد و با افغانستان که ۹۵ درصد مواد مخدر جهان را تولید می کند همجوار است، این مساله کار مقابله را دشوار کرده و از سوی دیگر کشور در مسیر ترانزیت حمل ونقل مواد مخدر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معضل و آسیب مواد مخدر آنقدر پیچیده است که به این زودی نمی توان آن را ریشه کن کرد، مضاف بر اینکه مرتب موادمخدر شیمیایی جدید تولید و عرضه می شود، بنابراین برای کاهش و پیشگیری از اعتیاد، نیاز به یک عزم ملی و جهاد همگانی داریم و دستگاه های مرتبط هم براساس دستورالعمل ابلاغی در سه حوزه مقابله، پیشگیری و درمان مشغول فعالیت هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: در حوزه برخورد با آسیب و معضل اجتماعی اعتیاد سه حوزه مقابله، پیشگیری و درمان تعریف شده که در حوزه پیشگیری دو نهاد خانواده و مدرسه در جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر بسیار موثر هستند.

چگینی خاطرنشان ساخت: اگر توازن بین سه حوزه و هماهنگی میان دستگاه ها وجود نداشته باشد برنامه های این حوزه اثربخشی نخواهد داشت، باید به صورت زنجیروار به هم پیوسته باشند تا آن اثربخشی لازم را در موضوع مبارزه با پدیده اعتیاد و مواد مخدر داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز مواد مخدر دیگر سن خاصی را مورد هدف قرار نمی دهد که براساس آن دستور و نسخه خاصی را بپیچیم و آنطور هم نیست که به سمت قشر و طبقه خاصی برود، بلکه پدیده ای سهمگین فراگیر است .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی در بخش دیگر سحنان خود گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر یک تن و ۵۴۱ کیلوگرم انواع مخدر در استان مرکزی کشف شده که نسبت به مدت سال گذشته هفت درصد کاهش در کشفیات را نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین طی ۲۰ روز تیرماه جاری ۳۳۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷درصد افزایش کشفیات مواد مخدر در استان ثبت شده است.

چگینی اظهار داشت: طی مدت سه ماه ابتدای سال جاری در حوزه برخورد قانونی هم یک هزار و ۷۸۰ نفر توزیع کننده و فروشنده در استان مرکزی دستگیر شدند و دو هزار و ۲۰۰ نفر معتاد جمع آوری و به مراکز بازپروری معرفی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۵۶ نفر قاچاقچی در استان دستگیر شدند و هفت شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و منهدم شد.

وی ادامه داد: طی مدت مذکور ۳۵۲ عملیات پلیس در استان انجام گرفته که ۹۰ مکان آلوده در سطح استان مرکزی شناسایی شده و تاکنون طرح پاکسازی در ۳۰ منطقه اجرا شده است که ادامه دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۶۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان

دادستان شهرستان میناب از کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، ابراهیم طاهری اظهار کرد: در ادامه روند مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله دو دستگاه خودرو در محور مواصلاتی “بندرعباس-میناب” با خبر شدند و، عملیاتی را برای توقیف محموله مورد نظر طراحی و اجرا کردند.

وی افزود: به دستور مقام قضائی، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودروهای موردنظر را حین تردد شناسایی و پس از تعقیب و گریز، ضمن توقیف آنها در بازرسی به عمل آمده، ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گفت: ضربه به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر از موارد مهم و اساسی برای مبارزه علیه این افراد سودجو است و دستگاه‌های مسئول باید این امر را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم برخورد قاطع و بدون اغماض با سوداگران مرگ، خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی در مسیر مبارزه بی امان با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و در راستای عمل به وظایف قانونی عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ خواهد کرد.

کد خبر 748808

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان