Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر بصیری دبیر انجمن علمی نخبگان دانشگاه صنعتی شریفبا اشاره به اقدام خصمانه دولت آمریکا در قبال نخبه و پژوهشگر ایرانی دانشگاه صنعتی شریف، اظهار داشت: دکتر سیدمحسن دهنوی دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف برای استفاده از فرصت مطالعاتی یک ساله خود با موضوع پژوهش بر روی داروهای سرطانی کودکان از دانشگاه MIT آمریکا پذیرش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نخبه ایرانی برای استفاده از این فرصت علمی، دو روز پیش عازم کشور آمریکا شد. با اینکه وکیل دانشگاه هارواد کارهای او را دنبال می‌کرد، دولت این کشور اجازه ورود او به خاک آمریکا را نداد.

این نخبه دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به سوابق دهنوی یادآور شد: وی دارای رتبه اول کنکور دکتری در رشته نانو تکنولوژی دانشگاه شریف است. رتبه 13 کارشناسی‌ارشد مهندسی شیمی گرایش پدیده‌های انتقال دانشگاه شریف و رتبه 100 کنکور کارشناسی مهندسی شیمی همین دانشگاه، جزو رزومه علمی این پژوهشگر ایرانی است.

بصیری گفت: وی در سال 93 از رساله دکتری خود دفاع کرد. دهنوی مقالات متعدد علمی پژوهشی در (ISI) و دیگر پایگاه‌های علمی دارد و در کنفرانس بین‌الملی پاریس و کیش ارائه مطلب داشته است.

وی اضافه کرد: پس از رفتار خصمانه دولت آمریکا وی به سمت ایران بازگشت. دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف امشب در فرودگاه امام‌خمینی(ره) از این پژوهشگر ایرانی استقبال خواهند کرد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت