Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@22:01:52 GMT

افزایش ریسک زوال عقل در این افراد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۰۹۱۱۲

مطالعه جدید نشان می دهد افراد بزرگسال مبتلا به اختلال بیش فعالی در معرض ریسک بالای ابتلا به زوال عقل در سنین بالا قرار دارند. آفتاب‌‌نیوز : در این مطالعه محققان مرکز تحقیقات سلامت تایوان دریافتند افراد بزرگسال مبتلا به بیش فعالی بیش از سه برابر افراد بدون این اختلال در سنین بالاتر مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق این مطالعه بین ۸ تا ۱۲ درصد کودکان جهان مبتلا به اختلال بیش فعالی تشخیص داده شده اند. اگرچه در برخی کودکان مبتلا به این اختلال در سنین بالاتر علائم شان کاهش می یابد.
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ۴۷ میلیون نفر در جهان در حال حاضر مبتلا به نوعی زوال عقل هستند.
مطالعه قبلی در تایوان نشان داده بود که بین اختلال بیش فعالی و برخی اختلالات سلامت روان نظیر اختلال دوقطبی و افسردگی ارتباط وجود دارد.
در مطالعه جدید، محققان با استفاده از داده های پایگاه تحقیقات بیمه سلامت ملی تایوان بر ۶۷۵ فرد بزرگسال ۱۸ تا ۵۴ سال که در سال ۲۰۰۰ مبتلا به اختلال بیش فعالی تشخیص داده شده بودند تمرکز کردند. این مطالعه همچنین شامل بیش از ۲۰۰۰ فرد بزرگسال بود که مبتلا به این اختلال نبودند.
محققان در یک دوره ۱۰ ساله دریافتند افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی ۳.۴ برابر بیشتر از افراد بدون این اختلال مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شدند.
به گزارش مهر،محققان تاکید می کنند برای تحکیم یافته های فعلی، نیاز به مطالعات بیشتر با استفاده از مجموعه داده های بیشتری است.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۰۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با خوردن این نوشیدنی هنگام خواب چربی بسوزانید (فیلم) دمنوش‌های مفیدی که به کاهش التهاب مفاصل و درد آن کمک می‌کند (فیلم) مواد غذایی موثر در کنترل استرس ناباروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟