Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@21:24:56 GMT

۳ میلیارد نفر در جهان از فقر انرژی رنج می‌برند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۱۱۸۰۳

۳ میلیارد نفر در جهان از فقر انرژی رنج می‌برند

به گزارش ایلنا، امیرحسین زمانی نیا امروز (سه شنبه، ۲۰ تیرماه) در بیست و دومین کنگره جهانی نفت در استانبول با بیان این که شدت مصرف انرژی چالشی جدی است که بیشتر ما در این سیاره با آن روبه‌رو هستیم، افزود: برای نمونه، ما در ایران پنج برابر بیشتر از ژاپنی‌ها انرژی مصرف می‌کنیم.

وی با اشاره به این که آگاهی در صنعت نفت درباره نیاز جهانی به بند هفت اهداف توسعه پایدار درباره انرژی ارزان و تجدیدپذیر و دسترسی به منابع انرژی ارزان، مطمئن، پایا و مدرن در حال افزایش است، تصریح کرد: اهداف جاه‌طلبانه توسعه پایدار برای سال ۲۰۳۰ میلادی، شامل سه بخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی نیا، دسترسی جهانی به انرژی، ۲ برابر کردن سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی جهان و دو برابر کردن نرخ بهبود بهره وری انرژی را سه بخش این اهداف دانست و گفت: تحقق این اهداف و یا نزدیک شدن به آنها برای تحقق دیگر بخش‌های اهداف توسعه پایدار (SDG۷) ضروری است.

معاون وزیر نفت با یادآوری این که بیش از سه میلیارد نفر در جهان هم اکنون از فقر انرژی رنج می برند، و به سوخت پاک برای طبخ غذا دسترسی ندارند، ادامه داد: بیش از یک میلیارد نفر در جهان به برق دسترسی ندارند.

به گفته وی، تا سال ۲۰۳۵ میلادی سه میلیارد نفر به جمعیت کره زمین اضافه می‌شود.

زمانی نیا با بیان این که همه مطالعات نشان می دهند که سوخت‌های فسیلی بخشی مهم از سبد انرژی جهانی در آینده هستند، افزود: برآورد می شود که در دهه ۲۰۴۰ میلادی تقاضا برای سوخت‌های فسیلی به اوج خود برسد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که در سال ۲۰۴۰ میلادی، مصرف گاز از نفت پیشی می گیرد، گفت: سهم گاز در سبد انرژی جهان در سال ۲۰۴۰ به ۲۶,۶ می رسد.

وی سهم نفت، زغال‌سنگ و انرژی هسته ای در سبد انرژی جهان در سال ۲۰۴۰ را به ترتیب ۲۶,۱، ۲۳.۹، ۶.۱ عنوان کرد و افزود: سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۵ در سبد انرژی جهان به ۱۷.۳ درصد می رسد. این رقم در سال ۲۰۱۵، ۱۴ درصد بوده است.

معاون وزیر نفت با استناد به این آمار جهانی تصریح کرد: بی گمان در اینجا بخشی از کار می لنگد. برای این که «جامعه جهانی» سهم انرژی های تجدید پذیر در مجموع سبد انرژی جهان را ۳,۳ درصد افزایش دهد، به ۲۵ سال زمان نیاز است.

به نقل از شانا، زمانی نیا با بیان این که اهداف توسعه پایدار با چالش واقعی روبرو است، ادامه داد: کارایی و ضرورت اهداف توسعه پایدار و اقتصاد کم کربن، برای همه قابل درک است اما جامعه چند دسته انسانی جرات ندارد همچون یک « جامعه جهانی» راهبرد طراحی کند چون در صحنه سیاسی بین المللی بیش از اندازه درباره واژه جامعه جهانی اغراق شده است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم یک زندگی قابل قبول انسانی برای همه افراد این سیاره ایجاد کنیم، «مسئولیت مشترک و متناسب با توان» یک اصل است.

معاون امور بین ‎الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: عملکرد ما در ایران حرکت به سوی یک اقتصاد کم کربن، استفاده از وسایل نقلیه سی ان جی، استفاده از گاز به جای سوخت‌های مایع در نیروگاه‌های برق و پیشگیری از سوزاندن گازهای همراه است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز

حسین طاهری در گفتگو با تسنیم، از ثبت هفتم اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته به پاس بزرگداشت مالکیت فکری مردم اصفهان بر تولید گز و چند قرن تلاش مردم این دیار برای حفظ این محصول سنتی، روز هفتم اردیبهشت ماه به نام روز جهانی گز اصفهان نام‌گذاری شد.

به گزارش «زی‌سان»، وی افزود: همچنین در دو سال گذشته با تلاش پیشکسوتان صنعت گز و همراهی دکتر طغیانی موفق شدیم که گز، سوهان عسلی، لوز و شیرینی کرکی را در فهرست عناصر ناملموس ملی به نام اصفهان ثبت کنیم.

رئیس جمع گز و شیرینی‌های سنتی اصفهان تصریح کرد: پیش از این پولک و نبات هم به نام اصفهان ثبت شده بود و می‌توان گفت که اصفهان تنوع بی‌نظیری از انواع شیرینی‌های سنتی دارد و در این راستا تلاش کردیم تا محصولات سنتی را به عنوان عناصر هویتی شهر اصفهان به ثبت برسانیم و در قدم بعدی به دنبال توسعه این محصولات هویتی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی قدمت گز پرداخته و گفت: گز مهم‌ترین شیرینی سنتی اصفهان است که قدمت آن به دوران صفویه بر می‌گردد و در طول ۵۰۰ سال گذشته توسط مردم اصفهان حفظ و توسعه پیدا کرده است. همچنین مدارک و مستندات بسیاری از جمله سفرنامه پولاک اتریشی و مورخان ایرانی دال بر مالکیت فکری و معنوی مردم اصفهان بر این محصول است.

طاهری اصفهان را بزرگترین تولید کننده گز در جهان دانست و گفت: در بسیاری از کشور‌های جهان نام گز با اصفهان عجین شده و گز اصفهان شهرت جهانی دارد.

طاهری افزود: در سالیان اخیر شاهد رشد چشم‌گیری در شکل‌گیری واحد‌های تولید گز در اصفهان بوده‌ایم و امیدواریم که این هنر- صنعت به رشد و پویایی خود ادامه دهد.

 

tags # اصفهان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز