Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اعزام ۱۶۷ گروه جهادی به مناطق محروم استان در تابستان سال جاری خبر داد و گفت: همچنین میزبان ۱۰ گروه مهمان جهادی با ۵۲۷ نفر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد زهرایی صبح پنج شنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی بیان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۶۴ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این گروه ها شامل دو هزار و ۹۶۰ نفر می شوند، افزود: از این تعداد، هزار و ۷۵۰ نفر برادر و هزار و ۲۱۰ نفر خواهران بوده اند.

زهرایی با بیان اینکه طی تابستان سال جاری ۱۶۷ گروه به مناطق محروم اعزام خواهند شد، افزود: همچنین میزبان ۱۰ گروه مهمان جهادی با ۵۲۷ نفر خواهیم بود.

وی بیان کرد: در مجموع دو هزار و ۴۹۳ نفر طی تابستان به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد که از تعداد هزار و ۶۳۵ نفر برادر و ۸۵۸ نفر نیز خواهران خواهند بود.

بنا به گفته مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تاکنون ۵۹ گروه جهادی به دهستان های استان اعزام شده اند.

وی با اشاره به شورای اندیشه ورز جهادی بیان کرد: این شورا متشکل از جهادگران برتر و فعالین گروه های جهادی بوده که با هم اندیشی و بازدید از گروه های اعزامی به بررسی نقاط ضعف و قوت، عرصه یابی و جمع اوری بانک اطلاعاتی گروه های جهادی می پردازند.

همایش بزرگ «چوپانان» در خراسان جنوبی برگزار می شود

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از برگزاری همایش بزرگ چوپانان برای اولین بار در استان طی تابستان سال جاری خبر داد و گفت: چوپانان بهترین دیدبان های انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه نقطه شروع دامداری و مولد بودن، چوپانان هستند، افزود: این سازمان در نظر دارد با همکاری بسیج جامعه عشایری و قرارگاه قرب کوثر در جهت حمایت از این قشر پرتلاش همایشی ویژه چوپانان برگزار کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا تاکنون بیش از ۳۰۰ چوپان در سطح استان شناسایی شده اند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های پیش بینی شده طی سال جاری بیان کرد: اجرای طرح کرامت در راستای جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

زهرایی بیان کرد: بر این اساس در ۱۰ محله هدف در شهرستان های بیرجند، درمیان، قاین، زیرکوه، سرایان، فردوس، سربیشه، نهبندان و بشرویه تعداد ۳۱ پروژه عمرانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین برای هر محله ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، افزود: ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز هر پروژه توسط قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر تامین شده و ۵۰ درصد نیز از طریق ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط و کمک های مالی خیرین تامین خواهد شد.

اجرای ۵۰ پروژه محرومیت زدایی در شهرستان ها

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از اجرای ۵۰ پروژه محرومیت زدایی در شهرستان ها از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه خبر داد و گفت: اعتبارات این پروژه ها دو میلیارد تومان بوده که سهم قرارگاه محرومیت زدایی یک میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲۵ پروژه به اتمام رسیده است، اظهار کرد: امید است در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح تمامی این پروژه ها باشیم.

زهرایی بیان کرد: این پروژه ها شامل هشت خانه عالم، پنج مورد تکمیل و احداث مسجد، احیاء و مرمت هشت رشته قنات، ۱۴ مورد سرویس بهداشتی عمومی و مساجد، چهار مورد استخر ذخیره آب، چهار مورد کتابخانه، شش مورد تکمیل و مرمت مدرسه و یک گلزار شهدا است.

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز اول قرارگاه پیشرفت و آبادانی

وی با اشاره به قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیان کرد: این قرارگاه بنا به درخواست و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد هزار نقطه هم تراز انقلاب در کشور راه اندازی شد.

زهرایی بیان کرد: این قرارگاه در پنج حوزه زیرساخت و عمران، سلامت، فرهنگی، توانمند سازی و اشتغال و تعلیم و تربیت در دهستان ها فعال است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه فاز اول این پروژه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: تاکنون ۱۵ پروژه تکمیل شده اند.

وی با بیان اینکه اعتبار بخش زیرساخت برای شش دهستان، چهار میلیارد تومان است، گفت: از این مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از منابع انسانی تامین می شوند.

زهرایی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز ۳۵ طلبه آموزش های لازم را فراگرفته و سپس در دهستان های تحت پوشش مشغول فعالیت می شوند، گفت: تاکنون ۱۶ روحانی توانمند شناسایی شده اند.

وی از تفاهم نامه سه جانبه بسیج سازندگی با آستان قدس برای اجرای پروژه ها خبر داد و گفت: همچنین در این راستا تفاهم نامه ای شش جانبه با دستگاه های اجرایی و تفاهم نامه ای با بانک انصار نیز منعقد شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۱۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست با مسئولان، صاحب نظران و حلقه‌های میانی مردمی سازی تولید که در چارچوب دیدار‌های نخبگانی در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: امروز برای عرضه محصولات نباید وابسته مکان بود و باید از بستر‌های متفاوت برای عرضه محصولات بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تولیدات بدون نیاز به کارخانه امروز وجود دارد  خطاب به حاضران افزود: شما به واسطه تجربه تعاملات خود با مدیران باید روش‌های جدید خلق کنید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جریان اقتصادی استان قابل قبول است، تاکید کرد: براساس فرمایش  مقام معظم رهبری که گفته اند: موانع بخش خصوصی را بردارید، وظیفه ما این است که مانع ایجاد نکنیم،  بر این اساس باید فرهنگ سازی کنیم تا مانع ایجاد نشود و موانع موجود را برداریم و در گام بعدی باید اقدام به تسهیل و روان سازی کنیم.

نظری با بیان اینکه تکلیف جریان اقتصاد استان از نظر ما روشن است، یادآور شد:  با بخش خصوصی و شورای گفت‌وگوی دولت به طور کامل در تعامل هستیم و موضوعات به خوبی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اتکا به بهره‌وری گفت: ظرفیت‌های مردمی روستا‌ها و گروه‌های جهادی مقیم در روستا می‌توانند  در این زمینه تاثیرگذار باشند و ظرفیت‌ها را بازشناسی و مشکلات روستا را احصا کنند.

استاندار خراسان رضوی فعال شدن کارخانه‌های راکد و احیای قنات‌های موجود در روستا‌های استان را از اقداماتی برشمرد که می‌توان ازظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی بهره گرفت.

نظری افزود: گفت: با همت گروه‌های جهادی و بسیج مردم می‌توان با یک همت اعتبار در یک سال ۳ هزار قنات در خراسان رضوی را احیا کرد تا آب در روستا‌ها جاری شود

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان