علم الهدی: مقابله با ولنگاری تنها وظیفه حکومت نیست
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۲۴۳۱۰
به گزارش جماران؛ آیتالله علمالهدی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته، 23 تیرماه در حرم امام رضا (علیهالسلام)، با اشاره به همزمانی خنثی شدن فتنه 78 و قیام خونین مسجد گوهرشاد، اظهار کرد: امروز، روز بیست و سوم تیرماه مصادف با سالروز همبستگی امت حماسهآفرین ما در دفاع از ارکان نظام و مقام ولایت و رهبری در سال 78 هجری شمسی در بستر جریان این انقلاب بوده است؛ توطئهای که جریان استکبار و دشمنان داخلی نظام و انقلاب در 18 تیر 78 در قائله خوابگاه دانشگاه تهران به وجود آوردند، این توطئه منافقانه نابکارانه و حرکت مذبوحانهای که توسط عوامل دشمن در داخل در آنجا اجرا شد، در بیست و سوم تیرماه همان سال با یک حرکت حماسی جمعی عظیم همه مردم ما در تهران و در بعضی شهرستانها و مراکز استان، پاسخ داده شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
ایشان ادامه داد: تقارن این دو خاطره و دو جریان باهم یعنی بیست و یکم تیرماه، سال روز قیام مردم مدافع از ارزشهای دینی در مسجد گوهشاد در 82 سال گذشته در سال 1314 شمسی که قضیه به کشتار مؤمنین و بندگان خاص مجاهد الهی به وسیله جلادان شیطانی رضاخان ملعون انجامید با سالروز 23 تیرماه که یک دفاع و همبستگی عظیم ملی در دفاع و حمایت از جریان ولایت و از ارکان نظام در داخل کشور صورت گرفت، نکته قابلتأملی است.
جبهه انقلاب، جبههای نیرومند، حماسهآفرین و فراگیر است
آیتالله علمالهدی ادامه داد: برادران و خواهران، یک جریان مربوط به 82 سال قبل در آن شرایط که نتیجه آن، 2 هزار تا 5 هزار کشته مظلوم و شهید دلاور در مسیر اسلام روی دست مسلمانان گذاشت و یک جریان مربوط به سال 78، بعد از چندین سال در آن جریان و طی مسیر عظیم انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس و حماسهآفرینیهای مردم که در دفاع از نظام و ولایت ک هبه صورت همبسته در سال 78 در 23 تیر انجام گرفت.
ایشان، جبهه انقلاب را جبههای نیرومند، حماسهآفرین و فراگیر خواند و گفت: وقتی این دو جریان را کنار هم میگذاریم و کیفیت این دو جریان را با هم مقایسه میکنیم، از تحلیل به این نتیجه میرسیم و آن نتیجه، شناخت جبهه انقلاب در این نظام، در این کشور و سرزمین است که جبهه انقلاب، یک جبهه مقاوم، نیرومند، حماسهآفرین، در حال پیشرفت، توسعه و فراگیری همه امت اسلام، خوشبختانه مسیر خود را طی میکند. «تکبیر»
طرح موضوع جبهه انقلاب، دوقطبی سازی جامعه نیست
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مسئله جبهه انقلاب، به معنای دوقطبی سازی کشور و جامعه نیست چون جبهه انقلاب، جبهه فراگیر همه مردم و ملت است، اینگونه نیست که در جامعه و کشور ما در مقابل جبهه انقلاب، یک جریان غیر انقلابی یا یک جریان ضد انقلابی بتواند یک جبهه تشکیل بدهد، اگر عناصری انقلاب را قبول نکردند و یا در مقام ستیز با انقلاب هستند و یا در عرصههای مختلف از فرصتهای شیطانی برای یک حرکت مذبوحانه در برابر انقلاب میخواهند استفاده کنند، این که انسانهای بریده از مردم و جامعه هستند، این ها به مردم و انقلاب پشت کرده اند، جبهه انقلاب، جبهه فراگیری همه جامعه و مردم ما هست
ایشان افزود: این جبهه از یک عده آدمهایی که در 82 سال قبل در همین شبستان تبریزی، کنار این مکان و ایوان مقصوره و صحن مسجد گوهرشاد این جبهه شروع شد، 5 هزار انسان به خاک و خون تپیده شد، حتی قبرهای آنان هم معلوم نشد، از آن نقطه شروع شد، تا امروزی که جبهه انقلاب بهجایی رسیده که دنیای کفر را مستأصل کرده.
اولین اصل جبهه انقلاب، استکبارستیزی است
آیتالله علمالهدی با بیان اینکه اصل اول جبهه انقلاب، اصل «استکبارستیزی» است، خاطرنشان کرد: شناختی که ما از جبهه انقلاب در داخل جامعه خودمان بهعنوان جریان اجتماعی سیاسی همه ملت و مردم به دست میآوریم در قالب چند اصل است، اصل اول جبهه انقلاب در جامعه ما، اصل استکبارستیزی است، این جبهه را توسعه میدهیم در خارج از کشور؛ خوشبختانه در منطقه اصل استکبارستیزی جبهه انقلاب آنقدر توسعه پیداکرده است که نظام ما، انقلاب ما، حاکمیت ما بهعنوان قدرت اول در منطقه حتی از نظر دشمنان ما شناختهشده و این، نتیجه جبهه انقلاب است، اصل اولی که اصل استکبارستیزی است، استکبارستیزی در ابعاد سیاسی و عرصههای بینالمللی، سیاست خارجی و روابط بینالملل ما توسط هر دولت و متولی روی کار میآید، اصل استکبارستیزی باید سرلوحه کار او باشد. «تکبیر»
هر تعامل و دست دادن با استکبار، ضد جبهه انقلاب است
ایشان، استکبارستیزی را عنصر جبهه انقلاب دانست و گفت: چون این اصل، عنصر جبهه انقلاب هست، جریانهای مسؤول و مدیران اجرایی کشور در طی کردن مسیر پیشاپیش برای حفظ مصالح امت اسلام، انقلاب و نظام اگر بنا دارند جریانی را طی کنند، باید حواسشان به اصل استکبارستیزی باشد، هیچ نوع حرکت، رابطه سیاسی و اجرای هیچ شگردی در عرصه بینالملل در تعامل با دشمن و استکبار باشد و در حوزه دست دادن به عوامل و اذناب دشمن باشد، جریان صد در صد ضدانقلاب، ضد جبهه انقلابی و ضد رهنمود رهبری است و برای مردم ما قابلتحمل نیست.
مدافعان حرم، تابلوی شفاف استکبارستیزی نظام است
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی، به صدور روحیه استکبارستیزی به بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی اشاره و عنوان کرد: در عرصه نظامی، تابلو شفاف و آسمانی دفاع از حرم که خوشبختانه قهرمانان ما دارند با شهادت و ایثار خود این تابلو را به دوش میکشند و جبهه دشمنان ما را از مرزهای غربی کشور به عمق کویر عراق و شام بردند و به ساحل دریای مدیترانه بردند، نشاندهنده مسئله استکبارستیزی ما است که دشمنان ما را به زانو درآورده؛ آزادی موصل نشان داد آمریکا و اسرائیل بههیچوجه در منطقه جای نفوذ و جولان ندارند.
کوتاهفکرها مردم را از جنگ میترسانند/ استکبار توان جنگ داشت، به جنگ نیابتی متوسل نمیشد
ایشان با بیان اینکه برخی در داخل مردم را از جنگ میترسانند، تصریح کرد: بعضی کوتاهفکرها مردم ما را از جنگ میترسانند، اگر استکبار آمریکایی قدرت جنگ و برخورد نظامی داشت به جنگ نیابی متوسل نمیشد و بعد از توسل به جنگ نیابی، به این افتضاح، جنگ نیابی او هم شکست نمیخورد و این ثابت کرد دشمن دیگر جای پای خودش را برای همیشه نه در کشور ما بلکه در منطقه در مقابل قدرت انقلاب ما از دست میدهد، این واقعیتی است که مجامع نظامی آنان در تحلیل خود به این واقعیت رسیدهاند بعد از مسئله آزادی موصل.
آیتالله علمالهدی افزود: اصل دیگر، جبهه دفاع از ارزشهاست، هزار آدم کشته شد برای دفاع از حجاب، این جبهه انقلاب است، دفاع از ارزشها، هرکجا ارزشهای دینی ما در معرض خطر قرار بگیرد، دشمن بخواهد با ولنگاری، لاابالیگری، با ترویج مفاسد اخلاقی، سفره دین را از زر پای جوانان ما بکشد که دفاع آنان و مقاومت آنان را سست کند، جبهه انقلاب قهرمانانه میایستد و از تمام اصول ارزشی دفاع میکند.«تکبیر»
دفاع از حجاب و مقابله با ولنگاری تنها وظیفه حکومت نیست
ایشان با تأکید بر نقش مردم در دفاع از حجاب و مقابله با ولنگاری، خاطرنشان کرد: این واقعیت را باید بپذیریم، شما برادران و خواهران باید این واقعیت را قبول کنید که مسئله دفاع از ارزشها و دفاع از حجاب و مقابله با ولنگاری،بیحجابی و بدحجابی تنها وظیفه حکومتی نیست، از این نظر حکومت مسؤولیت دارد به خاطر اینکه یک جریان فرهنگ ارزشی است، مسؤولیتهای فرهنگی این حکومت اقتضا میکند در مقام حفظ حجاب قیام کند، بکوشد و از همه ظرفیتهای خود استفاده کند.
امامجمعه مشهد مقدس ادامه داد: نکته دیگر، مسئله پیشگیری از جرم است که دستگاههای حکومتی مسؤول پیشگیری از جرم هستند و مهمترین حرکت در پیشگیری از جرم، مقابله جریانهای حکومتی چه در حوزه قضایی و چه در حوزه امنیتی با جریان بیحجابی و بدحجابی است اما این یک بعد قضیه است، اصل مسئله حجاب، مسئله جبهه انقلاب است؛ شما مرد و زن در جبهه انقلاب قرار دارید، جبهه انقلاب مال حکومت تنها نیست، حکومت یکی از عناصر اجرایی جبهه انقلاب است، جبهه انقلاب، جبهه فراگیر همه مردم، همه مسلمانان و همه مؤمنان در این کشور هست و لذا مسئله دفاع از حجاب کار همه است.
همه وظیفه دارند از ارزشها دفاع کنند
ایشان افزود: بعضی عزیزان پیش من میآیند و میگویند در فلان خیابان رفتیم، بیحجابی چنین و چنان کرده، به من بهعنوان یک شکایت و گله میگویند که باید از طریق جریانهای حکومتی اقدام کنیم، من میگویم آقای عزیز، شما که از این خیابان رد شدی چه کردی؟ شما که با چنین منظره ناهنجار یک بیحجاب و بدحجاب روبرو شدی، اقدام شما چه بود؟ همه وظیفه دارند چون این جبهه انقلاب است و از عناصر جبهه انقلاب، دفاع از ارزشهاست.
آیتالله علمالهدی افزود: مطلب دیگری که هست و بهعنوان اصل اصیل جبهه انقلاب مطرح است، ایستادن در پای ستون خیمه این نظام است، عزیزان، ستون خیمه این نظام، مقام ولایت و رهبری است، از دو جهت ستون خیمه نظام ما ولایت و رهبری است چون نظامی از نظر ما مشروعیت دارد که به امام معصوم ما، وجود مقدس بقیهالله متصل باشد و تنها عامل و دندانه مشروعیت این نظام که به وجود اقدس بقیهالله و حاکمیت امام زمان متصل میکند، مسئله امامت و رهبری است.
ایستادن پای مقام ولایت از اصول جبهه انقلاب است
ایشان به جایگاه مقام ولایت در حکومت اسلامی و جبهه انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: از جهت دوم، محور سیاستمدار روشناندیش است که با خُبرَویّت، تجربه و پیشبینیهای سیاسی بهعنوان یک اندیشه بزرگ و سترگ در دنیای امروز در همه مجامع سیاسی شناختهشده، مقام معظم رهبری است و از این نظر، ستون خیمه این نظام مقام ولایت است، ایستادگی در پای ستون خیمه این نظام، از اصول انقلاب است؛ 5 هزار کشته مسجد گوهرشاد، اصل کار و حرکتشان در دفاع از ارزشها، یک حرکت تودهای و مردمی تنها نبود، اینها در دفاع از یک مرجع تقلید، مرحوم آیتالله حاجآقا حسین قمی این مردم راه افتادند و به این قیام انجامید، محور در جبهه انقلاب، پای ستون انقلاب و ستون خیمه نظام آمدن است و الا در همه حرکتها مشروعیتی نداریم اگر در پای ستون خیمه نظام ولایت نباشیم
آیتالله علمالهدی اضافه کرد: جبهه انقلاب تشکیلشده، امروزش قویتر و نیرومندتر از روز قبل است، این جبهه دارد مسیر خود را ادامه میدهد تا به نقطه نهایی حرکت خودش برسد که ظهور مولا بقیهالله است.
منبع: جماران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیتالله علمالهدی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد اما اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، آیتالله سیداحمد علمالهدی در آیین عزای سالروز شهادت امام صادق(ع) که با حضور انبوه زائران، مجاوران و اقامهکنندگان اجتماع صادقیون مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد،اظهارداشت: ارزشمندترین سوگواره امام صادق(ع)، همین محفل و مجلسی است که شما در آن هستید. همین که روی فرش علیابن موسیالرضا(ع) برق اشک خود را به ساحت قدسی نوه مکرم آن ولی خدا نشان میدهید تا عزادار امامی باشید که حرم ندارد و امروز بهجز تعداد مختصری از شیعیان، هیچکس در جوار مرقد مطهرش اقامه عزا نمیکند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت شناخت دلایل مظلومیت امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: شهرت اصلی امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است اما آنچه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق(ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت روبرو میشد.
وی ادامه داد: از وجود اقدس امام صادق(ع) نقل شده که فرمود «مَن لَم یَعرِف سوء ما اتی عَلَینا مَن ظَلَمنا وَ ذهاب حَقنا وَ ما رَکبنا بِه فَهُوَ شَریک مَن اَتی اِلَینا فیما وَ لینابه» یعنی هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است. این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه باید بدانند که این ظلم بهطور انحصاری بر امام صادق(ع) روا داشته میشد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت میشدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنیعباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.
وی تأکیدکرد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعه هیچکدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق(ع) فقط یک عالم نبود که عدهای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین فرابگیرند. امام صادق(ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار میرفت. اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمیکرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمیشد.
آیت الله علمالهدی با بیان اینکه امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار(ع) بوده است، گفت: برادران عزیز، خواهران گرامی، امام فقط شاگردپرور و عالم نیست. اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.
وی بیان کرد: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت(ع) روا داشته شد، همین امامت سیاسی بود. بهخاطر همین موضوع بود که علیابن ابیطالب(ع) را در محراب، حسین ابنعلی(ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایتها را درحق آن ها و پیروانشان انجام دادند. امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق ولی خدا میزند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید میتازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق(ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب میکشاند. این قساوت دشمن خداست و امروز هم دشمنان دین اینچنین هستند.
انتهای پیام/282/.