Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه امروز گنبدکاووس با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از ارتکاب محرمات، اظهار کرد: در هفته بزرگداشت عفاف و حجاب قرار داریم و باید به قدر اهمیت و منزلت این موضوع مهم در اسلام درباره آن سخن گفت و البته رفتار و عمل مناسب انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حجاب تنها مخصوص بانوان نیست، افزود: عفاف و حیا واژه‌هایی است که دین مبین اسلام همواره از آن به عنوان بنیان رفتارهای اجتماعی برای مرد و زن به صورت همگام و موازی آن را مطرح کرده و بر رعایت آن از سوی هر دو جنس مرد و زن تاکید کرده است.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه عفاف آن‌قدر ارزشمند و حائز اهمیت است که خداوند متعال در قرآن برای آن اجری هم‌تراز با جهاد فی‌سبیل‌الله قرار داده است، خاطرنشان کرد: هه باید بدانیم که اگر لباس حیا و عفاف را از تن بیرون آوریم طولی نخواهد که کشید که همه زشتی‌ها و پلیدی‌ها در رفتار، گفتار و کردار ما آشکار خواهد شد.

ترابی ریشه حفظ دین را عفاف و حیا دانست و ادامه داد: قناعت و عدم طمع رمز سعادت و آسایش زندگی است که ریشه در حیا و عزت نفس دارد و آنچه سرآغاز و منشاء همه بدبختی‌ها و شقاوت انسان است طمع‌ورزی و رانت‌خواری است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام سالروز شهادت امام صادق (ع)، تصریح کرد: باید در این ایام از روح بلند شخصیت برجسته کشور یعنی آیت‌الله کاشانی تجلیل کنیم زیرا او بود که با شجاعت و احساس مسوولیت طرح تعطیلی روز شهادت امام صادق (ع) را در مجلس شورای ملی وقت ارائه کرد.

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه آیت‌الله کاشانی در تاریخ و در اذهان مردم مظلوم واقع شده است، گفت: حال که وی این ارمغان را برای کشور آورده تا در این روز بزرگ تعطیلی رسمی برقرار باشد، رفتار صحیح آن است که به جای نشستن در خانه و تعطیل کردن تعظیم شعائر الهی مراسماتی در شان و درخور جایگاه این امام همام برگزار کنیم.

ترابی با تاکید بر ضرورت توجه به صرفه‌جویی در مصرف انرژی در تابستان توسط مردم، اضافه کرد: اگر همه ما با حس قدردانی نسبت به نعمت‌های خدادادی به کشورمان رفتار کرده و بدانیم که باید این انرژی را برای سال‌های آتی نیز حفظ کنیم در مصرف برق و آب آن هم در این ایام سال صرفه‌جویی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف انرژی یک رسالت دینی و شرعی برای ماست، افزود: اسراف در انرژی با مکتب و سیره امام صادق (ع) مطابقتی ندارد و امیدواریم همه ما که مدعی پیروی از این راه پرافتخار هستیم در جلوگیری از اسراف موفق عمل کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با حساس دانستن شرایط منطقه به ویژه حوزه خلیج فارس، گفت: پاسخ منفی قطر به درخواست‌های عربستان و کشورهای عربی و دادن فرصت سه روزه برای رفع تحریم‌ها نشان از یک بحران جدی در این منطقه دارد که می‌تواند به از هم پاشیدن شورای همکاری خلیج فارس بیانجامد.

انتهای پیام/ک

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند

پس از واگذاری باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس عبدالعلی علی عسکری رئیس این هلدینگ اعلام کرده بود نام باشگاه به استقلال خلیج فارس تغییر خواهد کرد.

با این حال مسئولان این هلدینگ از این تصمیم منصرف شده و استقلال با همان نام فعلی‌اش ادامه خواهد داد.

دیگر خبرها

  • برپایی ویژه‌ برنامه‌های «در مسیر بهشت» هم‌زمان با میلاد امام‌رضا(ع)
  • پایان یک شایعه؛ نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • نام استقلال تغییر نمی‌کند
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • مواج شدن دریا در خلیج‌فارس با وزش بادهای جنوب غربی
  • گنبدکاووس در روز جمعه، پژواک صدای استان گلستان می‌شود
  • مراقب فروپاشی عصبی باشید / نشانه هایی برای تشخیص افسردگی
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران