Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سفیر امارات عربی متحده در روسیه اعلام کرد که توافق وزیر خارجه آمریکا و قطر هرگز مشکل اصلی را حل نخواهد کرد.
«عمر سیف غباش» سفیر امارات در روسیه با اشاره به اینکه توافق «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با قطر مشکلی را حل نخواهد کرد، تأکید کرد که مشکل اصلی یک قضیه منطقه‌ای است و نیاز به راه‌حل منطقه‌‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اشاره کرد که قطر از گروه‌های افراطی که آینده سیاسی جهان عرب را تهدید می‌کند، حمایت بعمل می آورد و این یک مشکل اصلی است که ما با آن مواجه هستیم.
به نقل از پایگاه خبری النشره، غباش افزود که شبکه الجزیره به تروریست‌ها و گروه‌های افراطی اجازه می‌دهد که پشت دوربین این شبکه ظاهر شوند اما از شنیده شدن صدای لیبرال‌ها ممانعت می‌کند.
وی همچنین گفت که الجزیره ادعا می‌کند حقایق و اطلاعات را ارائه می‌کند و به همه طرف‌ها فرصت می‌دهد اما حقیقت این است که این شبکه به تروریست‌ها و افراطی‌ها اجازه می‌دهد که در برنامه‌های این شبکه حضور پیدا کنند.
چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین اخیرا به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود با دوحه را قطع کردند و امیر کویت تلاش‌های خود برای میانجی‌گری جهت حل این اختلافات را آغاز کرد و هفته گذشته نیز «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای حل این اختلافات به کویت، قطر و عربستان سفر کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند