Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@23:58:30 GMT

شورای نگهبان مرکز اسلامیت نظام جمهوری اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۲۵۰۴۶

شورای نگهبان مرکز اسلامیت نظام جمهوری اسلامی است

ائمه جمعه مناطق کاشان و آران و بیدگل با بیان اینکه شورای نگهبان مرکز اسلامیت نظام جمهوری اسلامی است تاکید کردند: عدم وجود شورای نگهبان موجب تحریف اسلام می‌شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت الله سید محمد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه آران و بیدگل ضمن اشاره به شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق (ع) احیا گر اسلام ناب محمد و نجات دهنده مکتب از آلودگی‌های عقیدتی بود که امروز به برکت فعالیت این امام همام جمع زیادی از بشر راه نجات را پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه آران و بیدگل ضمن اشاره به 25 تیر ماه سالروز تامین اجتماعی افزود: بدون شک سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی و حمایت از اقشار آسیب پذیر در جامعه توسط این نهاد که با سرمایه گذاری خود مردم اداره می‌شود، انصافا فعالیت‌های چشمگیری را انجام دادند.

موسوی با بیان اینکه تامین اجتماعی یکی از مولفه‌های عدالت اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در شهرستان آران و بیدگل بیشترین جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و این مهم نشان دهنده اعتماد به این نهاد است و درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی نیز به زودی افتتاح شده و بهره برداری می‌رسد

وی ضمن اشاره به 21 تیر ماه روز عفاف و حجاب تصریح کرد: عفاف و حجاب مانع نفوذ فرهنگی می‌شود و دشمن به این مهم هجمه‌های متلف وارد کرده و فرد عفیف همانند مجاهد در راه خدا است و 26 تیر سالروز شورای نگهبان و مرکز اسلامیت جمهوری اسلامی است و اگر این نهاد نباشد نظام اسلامی ما دچار تحریف می‌شود.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه عدم وجود شورای نگهبان تجربه تلخ مشروعیت به وجود می‌آید و هجمه به این نهاد نشان دهنده اهمیت این نهاد است و ابراز داشت: گروه 20 در کشور آلمان اعتراضات زیادی را به همراه داشت و معترضان اول مردم بودند و معتقد هستند این کروه گرگ‌هایی هستند که قصد تقویت نظام سرمایه داری را دارند.

سپاه خار چشم دشمنان و نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام مهدی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اردهال کاشان اظهار داشت: در قسمت‌های مرزی شهرستان کاشان و دلیجان اصلاحاتی صورت گرفته است که این اصلاحات باعث ایجاد تنش بین دو شهرستان شده است و به فضای مجازی و همین طور به صحن علنی مجلس کشیده شده است و افراد زیادی در این دولت و دولت‌های قبلی سعی به حل این اختلاف ها داشته‌اند.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان افزود: منطقه اردهال یک منطقه امن است و این امنیت به واسطه حضرت علی بن محمد باقر و نماز جمعه به وجود آمده است، نباید با مسائل مرزی و جغرافیایی از بین برود و از مردم روستاهای اطراف به خصوص خاوه اردهال تقاضا داریم به جمع بپیوندند و باعث ارتقاء منطقه شوند.

سلیمانی گفت: وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است که ایران حکومتی است که حزب الله لبنان را برای تهدید اسرائیل علم کرده است و تنها دولتی که باعث شده بشار اسد در مقابل این همه فشار ایستادگی کند و در بین این همه ائتلاف‌های ضد سوری در راس قدرت بماند، ایران است.

وی بیان داشت: وزیر دفاع آمریکا به ایران این تهمت را می‌زند که مردم طالب نظام جمهوری اسلامی نیستند در حالی که مردم در انتخابات اخیر مشارکت 70 درصدی داشتند و این نشان دهنده حساسیت دشمن به ایران است و در ادعایی دیگر وزیر دفاع آمریکا گفته ما باید با اعمال تحریم‌های بیشتر با ایران وارد مذاکره شویم اما ما نباید از مبنا و اصول انقلاب دست بکشیم.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان خاطرنشان کرد: وزیر دفاع آمریکا ایران را به حمایت از تروریست متهم کرده است در حالی که ایران پای مظلومان عالم بخصوص عراق،سوریه، یمن ایستاده و مبارز واقعی با تروریست ایران است و با مستشاری مستقیم و غیر مستقیم توسط سپاه و ارتش و سپاه قدس و بسیج عراق داعش را در هم کوبید.

سلیمانی اذعان داشت: آنچه که لازم است اراده مصمم و وحدت یکپارچه مردم مبارز و فهمیم ایران است و مردم و دولت باید پشت سر رهبر انقلاب بمانند و سپاه ایران که امروز خار چشم دشمنان و نقطه قوت نظام است به دنیا اعلام می‌کنند اگر سپاه ایران نبود عراق رفته بود.

پشتیبانی سپاه از ارتش و مردم عراق در آزادسازی موصل موثر بود

آیت الله حسن مفرح زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ابوزیدآباد ضمن اشاره به آزادسازی موصل اظهار داشت: پیروزی بر داعش و فتح موصل که مرکز جنایت داعشی‌ها بوده یادآور حقایق و مظالبی است زیرا داعشی‌ها همان بعثی‌های عراقی بودند و با نام اسلام افراد را علیه اسلام ساماندهی می‌کردند.

امام جمعه ابوزیدآباد با بیان اینکه فتوای آیت الله سیستانی و حمایت ایران از ارتش و ملت عراق در آزادسازی موصل موثر بود، افزود: مشابه و بدتر از داعش سازمان منافقین خلق بودند که توسط استکبار جهانی بر علیه نظام جمهوری اسلامی تجهیز، تقویت و حمایت شدند و در آن زمان نیروهای بسیجی و سپاهیان با ایمان و تقوا و بصیرت و پیروی از امام راحل آنان را سرکوب کردند.

مفرح زاده با بیان اینکه در فتنه داعش منافقین از آنها حمایت کردند اما این حمایت‌ها به دلیل بصیرت مردم بی اثر است، خاطرنشان کرد: همه بدانند استکبار و شیطان بزرگ آمریکا از فتنه گری دست بر نمی‌دارند اما شیعیان قریب آن‌ها را نمی‌خورند و اهل سنت نیز باید مراقب این فتنه گری باشند.

زنان بدحجاب مسئول خون شهیدان هستند

حجت الاسلام عباس نصیری در خطبه‌های نمازجمعه سفیدشهر آران و بیدگل اظهارداشت: مردم زمان ما از مردم زمان پیامبر بالاتر بودند در جبهه ‌ها و در شرایط سخت صحنه را ترک نکردند و رهبر جامعه را تنها نگذاشتند.

امام جمعه سفیدشهر آران و بیدگل با بیان اینکه مردم ما یک گوشه عبای پیامبر را هم ندیدند اما مردم زمان پیامبر دیدند ولی برخی از آن‌ها منافق از کار در آمدند، افزود: مردم دیدند که رسول خدا دست مولا علی را بالا برد اما بازهم کتمان کردند.

نصیری ضمن گرامیداشت 21 تیرماه روز حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: رضاخان در ابتدا با پای پیاده همراه دسته جات عزاداری حرکت می‌کرد و در مجالس عزاداری و تکیه‌ها حاضر می‌شد و خود را آدم مقید به مذهب نشان می‌داد ولی بعد از گرفتن قدرت، همه تلاش خود را در راه زیر پا نهادن رسوم مذهبی به کار بست.

وی در مورد حادثه مسجد گوهر شاد مشهد مقدس گفت: او حتی حرم مطهر امام رضا علیه السلام را به خاک و خون کشید و واقعه مسجد گوهرشاد نمونه بارز و علنی دشمنی او با اسلام بود و در 21 تیرماه بی محابا به مردم حمله کرد و صدها نفر را به خاک و خون کشیدند.

امام جمعه سفیدشهر آران و بیدگل تصریح کرد: آن روز رژیم پهلوی نتوانست حجاب را از سر خواهران و مادران ما بگیرد اما الان به گونه‌ای دیگر شده است‌ در حالی که بسیار شهید برای حفظ حجاب و عفاف تقدیم کردیم و شهدا نیز در وصیت نامه های خود به حجاب تاکید می‌کردند و لذا ما مسئول هستیم.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی ایران را در دنیا بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: در طول ۴۵ سال اخیر انقلاب اسلامی ۴۰ بار انتخابات و مراجعه به نظر مردم صورت گرفته که این در جهان بی‌نظیر است.

مالک رحمتی روز شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراهای استان به کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور به نهادهای مردمی تاکید کرد و افزود: هر گونه وظیفه استانداری و فرمانداری‌ها که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراهاست باید ضمن بررسی، واگذار شود و در این راستا نیز برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آن‌ها، بهترین برنامه‌ها نیز به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد.

وی توصیه‌هایی به اعضای شوراهای شهر و روستا در جهت عملکرد بهتر کرد و ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها، بخش‌ها و روستاها باید از نگاه‌های بخشی و کوتاه مدت به امور توسعه پرهیز کنند و برای موفقیت بهتر، به صورت بلند مدت و همه جانبه فکر کنند و آینده‌نگر باشند، همچنین باید منافع شخصی، گروهی و سازمانی را در گروه منافع عمومی و مردم ببینند و از نگاه‌های سلیقه‌ای پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: شوراهای اسلامی باید نسبت به افزایش قیمت مسکن و اجاره‌ها حساس باشند و در کنار سایر متولیان مسکن، در زمینه تامین مسکن نیازمندان تلاش کنند و در این راستا نیز با داشتن روحیه تعامل، تعاون و همکاری بیش از پیش، داشتن قاطعیت و شجاعت در حفظ بیت المال، اعمال حداقل افزایش در عوارض، صدور پروانه و امور ساخت و ساز برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار مسکن فعالیت مستمر داشته باشند.

رحمتی، گردشگری را مردمی ترین بخش صنعت دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارایه مشوق های مورد نیاز در کنار مشوق های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شوراها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش ها و روستاها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نمادهای ملی و استانی ضروری است.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی باید فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی برای جوانان و نوجوانان برای مقابله با توطئه و خباثت های دشمنان را برنامه‌ریزی کنند، همچنین شوراها باید برنامه های ویژه برای نقش آفرینی بانوان در نظام اداری، مدیریتی و توانمندسازی روستاییان با محوریت جذب سرمایه گذار برای تحقق مشارکت مردمی در جهش تولید ارائه کنند.

وی به نقش اساسی و تعیین کننده مردم در اداره جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا درصدد حاکمیت و نقش تعیین کننده مردم در سرنوشت خود بودند که در این راستا نیز اراده مردم از رهبری تا شوراهای روستا حاکم است و این بزرگ‌ترین پدیده و دستاورد این نظام و انقلاب اسلامی است.

 استاندار آذربایجان‌شرقی، عملکرد مسئولان را حافظ دستاورد مردم سالاری دینی و انتخابات دانست و افزود: امروزه بزرگ‌ترین حامی مردم سالاری در عالم واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران است در حالیکه کشور های غربی دم از دموکراسی می‌زنند.

وی به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: فرمانداران، شوراها و هر فردی که دارای تریبون و نقش تاثیرگذاری بر مردم دارد باید مانند دور اول انتخابات مردم را برای انتخاب اصلح‌ترین و بهترین نماینده از حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، شبستر و میانه دعوت کنند.

جبارعلی ذاکری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی نیز به توسعه و بهره‌گیری از سامانه ها برای پیشبرد اهداف تاکید کرد و گفت: طرح هادی توسعه مناطق روستایی و شهری تدوین شده است ولی در اجرا به مشکل برمی‌خورند و دلیل این امر این است که با طرح های جامع تفصیلی پیش نمی‌رویم و در این راستا با بهره‌گیری از سامانه ها می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و امیدواریم امسال شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

داوود عباسی، فرماندار شهرستان مرند نیز در این همایش به نگاه تحولی مدیریت و موضوعیت امورات استانی در نگرش و فرآیندها تاکید کرد و گفت: امروزه در روستا نگاه تولیدی به مصرف کننده تغییر پیدا کرده که ما باید این نگرش را تغییر دهیم.

وی به اجرایی طرح تکام در روستاها تاکید کرد و افزود: دغدغه همه فرمانداران و دهیاران آماده‌سازی زیرساخت‌ها و اجرای طرح تکام است که موجب پیشرفت و توسعه شهر و روستاها می‌شود.

وی تصریح کرد: کوچ معکوس به روستاها که باید زیرساخت‌های زیرساختی از جمله مدارس و مسائل بهداشتی مهیای این امر باشد

وی به وحدت و همدلی شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و گفت: شوراهای یکپارچه و همدل با همدلی، همراهی و هم‌زبانی توان توسعه، پیشرفت و آبادانی شهر و روستاها را خواهند داشت.

در پایان این مراسم از شورا های برتر استانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود