Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه در واکنش به اقدامات آمریکا علیه مسکو اعلام کرد که تعداد دیپلمات‌های آمریکایی در مسکو زیاد بوده و تعدادی از آنها باید این کشور را ترک کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، مسکو آمادگی خود را برای اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از مسکو اعلام کرد تا بدین طریق، تعداد کارمندان سفارت آمریکا در مسکو با تعداد کارمندان سفارت روسیه در واشنگتن همخوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اقدام مسکو در پاسخ به اقدام آمریکا در توقیف اموال روسیه در آمریکا صورت می‌گیرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه خود گفت: در صورتی که وضعیت تغییر نکند دولت روسیه مجبور خواهد شد تا اقدامات متقابلی را علیه آمریکا اتخاذ کند.

وی تأکید کرد: تعداد کارمندان سفارت آمریکا در مسکو بسیار زیادتر از تعداد کارمندان سفارت ما در واشنگتن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت: جاسوس‌های سازمان سیا در پوشش کارمندان سفارت آمریکا در روسیه فعالیت می‌کنند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد رایانامه وزارت امور خارجه این کشور هدف حمله سایبری گسترده قرار گرفته است.زاخارووا گفت: روسیه آمادگی دارد تا واکنش مشابهی را درباره دارایی‌های آمریکا در روسیه اتخاذ کند چون هیئت دیپلماتیکی آمریکا در پایتخت روسیه املاکی دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد