Web Analytics Made Easy - Statcounter

به بهانه مفتوح ماندن پرونده بنزما در فوتبال فرانسه، نشریه اکیپ نگاهی به فرایند اسلام‌ستیزی در لوشامپیونه انداخته است. به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ رسوایی اخلاقی کریم بنزما و ماجرای افشای یک فایل صوتی توسط دوستان نزدیک به شاکیان این پرونده از نزدیک به 8 ماه پیش تاکنون باعث به جریان افتادن پرونده‌ای شد که هنوز مفتوح است و سئوال مهم بنزما درباره آن فعلاً بی‌پاسخ مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم بنزما بارها در فضای مجازی از دادستان لیون همچنین مقامات فدراسیون فوتبال فرانسه (پشتیبان دشان و مقامات تیم ملی فوتبال این کشور) پرسیده است: جرم اصلی من چیست و اسناد و مدارک مربوط به اتهام رسوایی اخلاقی چه چیزهایی هستند؟
این سئوال بی‌جواب خواننده بی‌طرف و به نوعی ناظر بیرونی را به شایعه مربوط به اسلام‌ستیزی در فوتبال اروپای غربی به خصوص کشور فرانسه مشکوک می‌کند. این ماجرا می‌تواند در لباس توهم باقی بماند اما در میدان عمل آنچه رخ می‌دهد چیز دیگری است که فراتر از توهم به نظر می‌رسد.
اکیپ فرانسه با اشاره به اخراج حداقل 20 بازیکن جوان مسلمان در رده‌های پایه و جوانان باشگاه‌های حاضر در لوشامپیونه می‌نویسد: بسیاری از ستارگان جوان در تیم‌های جوانان یا تیم دوم یک باشگاه از شانس جدی عقد قرارداد رسمی و دریافت حقوق ماهیانه و انتظار به‌حق برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم بزرگسالان برخوردار هستند اما در 4 سال گذشته حداقل 20 بازیکن مسلمان به دلایلی که بار حقوقی نداشته و باعث اثبات این مدعا نمی‌شوند از تیم پایه اخراج شده و یا در پایان قرارداد یکساله با آنها خداحافظی شده است.

کریم بنزما قربانی احتمالی این اسلام ستیزی ادعا می‌کند تصمیم‌گیری سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه کاملاً نژادپرستانه و برای حذف مسلمانان از پیکره فوتبال فرانسه صورت گرفته است
بیهوده نیست که ساعتی پس از صدور بیانیه فدراسیون فوتبال فرانسه درخصوص اخراج قطعی بنزما از تیم ملی ماجرا به سطح وزارت ورزش نیز کشیده می‌شود و وزیر وقت فرانسه در سخنرانی رسمی خود با صدای بلند و در نطقی احساسی و تحریک کننده تأکید می‌کند: «بنزما حق حضور در فضای ورزش فرانسه را ندارد و دیگر الگوی جوانان فرانسوی نیست«.
در اینکه بنزما یک فوتبالیست پاک و مورد ظلم فوتبال فرانسه نیست و به هر حال اشتباهاتی مرتکب شده، شکی نیست اما پرونده همچنان باز این بازیکن و سئوال‌های بی‌جواب او و چندین و چند بازیکن مسلمان دیگر می‌تواند در بدبینانه‌ترین حالت مخاطبان اکیپ فرانسه را به وجود فضایی اسلام‌ستیز و اسلام‌هراس مشکوک کند.
نزدیک به دو سال پیش بود که متئو والبوئنا قفل سکوتش درباره ماجرای اخاذی از وی برای انتشار یک فیلم خصوصی را شکست و در مصاحبه‌ای که با نشریه لوموند فرانسه انجام داد، اعتراف کرد که مهاجم رئال‌مادرید ظلم بزرگی در حق او انجام داده است. این موضوع هرگز اثبات نشد و پرونده چنین شکایتی هنوز باز است و به فرجام نرسیده است.
گفته می‌شود در ماجرای اخاذی از متئو والبوئنا و تهدید شدن وی به انتشار یک فیلم خصوصی‌اش، کریم بنزما نقش واسطه‌ای را داشته که به هافبک لیون توصیه کرده برای حفظ آبرویش سرکیسه را شل کند و مبلغی که فرد باج گیرنده با نام کریم زناتی – کسی که رفیق دوران کودکی مهاجم رئال مادرید است- خواسته به او بپردازد.

والبوئنا در این خصوص گفته بود: از کار غیرقابل دفاع نمی‌شود دفاع کرد. من این کار را در حق بدترین دشمن خود هم انجام نمی‌دادم. بنزما سعی داشته به عنوان واسطه ایفای نقش کند. او سپس محتوی مکالمه‌اش با بنزما که در تاریخ پنجم اکتبر صورت گرفت را فاش کرده بود. فایل صوتی که هرگز رسانه‌ای نشد و دادستان لیون هرگز در این خصوص توضیحی به خبرنگاران نداد و هر بار به بهانه امنیتی و ملی بودن پرونده از پاسخ دادن در این رابطه خودداری کرد.
بنزما بارها ادعا کرده که تمامی این اتهامات دروغ بوده و صحت ندارند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۲۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه

به گزارش "ورزش سه"، نوامبر گذشته بود که امباپه در یک مصاحبه به مسئله حضورش در المپیک پاریس اشاره کرد.

امباپه گفت: «من دوست دارم برای کشورم در المپیک به میدان بروم و فکر می‌کنم مردم نیز این را می‌خواهند، اما همه چیز به باشگاهی که در آن بازی می‌کنم، بستگی دارد. اگر اجازه بدهد، بازی خواهم کرد و در غیر این صورت خیر. من مدت زمان زیادی برای پرداختن به این قضیه احتصاص نمی‌دهم. به من بگویند بله، با کمال میل برای المپیک فرانسه بازی خواهم کرد و اگر بگویند، نه، دیگر تمام است.»

ماه گذشته باشگاه رئال مادرید رسما اعلام کرد که به بازیکنانش اجازه حضور در المپیک نخواهد داد چرا که با یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا تقویم تابستان شلوغ است و خطر مصدومیت ها بالا خواهد رفت.

در فرانسه و اسپانیا انتقال کیلیان امباپه به رئال را قطعی می دانند و معتقدند با اتمام فصل خبر رسمی اعلام خواهد شد. با پیوستن کیلیان به رئال، شانس حضور او در المپیک نیز به صفر می رسد در حالی که تیری آنری (مربی تیم المپیک فرانسه) رویای داشتن امباپه در تیم خود را دارد و همچنان در تلاش است بتواند راهی برای راضی کردن رئال پیدا کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز مشتاق است امباپه در المپیک پاریس حاضر باشد. او که انتقال کیلیان به رئال را قطعی می داند، در مصاحبه امروز خود بدون اینکه نامی از رئال و فلورنتینو پرز ببرد، گفت: «واقعا امیدوارم همه باشگاه های اروپایی به بازیکنانشان اجازه حضور در المپیک را بدهند. همانطور که باشگاه های فرانسوی بازیکنانشان را برای شرکت در این رقابت ها آزاد گذاشته اند، آرزو می کنم باشگاه های اروپایی دیگر نیز مانعی ایجاد نکنند.»

مکرون ادامه داد: «من هفته قبل با پدر امباپه ملاقات کردم و او به صراحت گفت کیلیان دوست دارد در المپیک باشد.»

امباپه خود اخیرا گفته بود که موضعش در مورد المپیک تغییر نکرده ولی فعلا همه تمرکزش روی بازی های حساس پی اس جی است.

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • کاسانو: از نظر استعداد من از توتی بهتر بودم!
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • ۱۰ گل برتر رئال مادرید در فصل ۲۰۲۳/۲۴ (فیلم)
  • متئو لاهوز: به خاطر زدن تونل افتخار برای رئال مادرید، محروم شدم!
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • یرزی دودک: کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی تاریخ فوتبال است
  • شاهکار رئیس؛ جام شماره 61 فلورنتینو پرز با رئال مادرید
  • جدول بیشترین قهرمانی لالیگا / اقتدار رئال مادرید با جام شماره 36
  • کریم هوادار مثل کریم بنزما! (عکس)