Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@18:18:02 GMT

شورای نگهبان پاسدار احکام اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۴۳۷۶۳

شورای نگهبان پاسدار احکام اسلامی است

مدرس حوزه علیمه اهل سنت بخش جالق با بیان اینکه شورای نگهبان پاسدار احکام اسلامی است، گفت: همه افراد جامعه باید به نظر و رأی این نهاد اسلامی تمکین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، مولوی اسماعیل رئیسی مدرس حوزه علمیه اهل سنت بخش جالق با بیان اینکه شورای نگهبان یکی از مهم ترین ارکان نظام جمهوری اسلامی و شوراهایی است که پس از انقلاب اسلامی در کشور تشکیل شد، اذعان داشت: نظارت بر قوه مقننه و قوانینی که از سوی این قوه تصویب می شود، ازوظایف شورای نگهبان است که به منظور پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی و همچنین با شرع و موازین اسلامی مغایرت نداشته باشد، برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان متشکل از 6 فقیه و 6 نفر حقوقدان است، گفت: فقهای شورای نگهبان با حکم مستقیم مقام معظم رهبری انتصاب می شود که فقاهت، وارستگی اخلاقی، دیانت و تقوای الهی از شرایطی است که مقام معظم رهبری در انتخاب فقها مد نظر دارند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت بخش جالق شهرستان سراوان با توجه به اینکه فقهای شورای نگهبان باید دارای آگاهی به مسائل روز به مقتضیات زمان باشند، خاطر نشان کرد: عدالت یکی دیگر از شروط انتخاب فقهای شورای نگهبان است که وابستگی های جناحی و حزبی نداشته باشند.

مولوی رئیسی نظارت بر اجرای انتخابات و تأیید صلاحیت افرادی که می خواهند سکاندار این مملکت شوند را هم از وظایف شورای نگهبان برشمرد، و ادامه داد: شورای نگهبان دارای جایگاه خاصی در نظام مقدس اسلامی ایران دارد که هر مصوبه و تصویبی از سوی این نهاد مقدس تأیید شد به عنوان فصل الخطاب قرار گیرد چراکه در نظام جمهوری اسلامی بعد از حکم مقام معظم رهبری نظر شورای نگهبان دارای اهمیت است.

وی گفت: همه افراد جامعه باید به نظر شورای نگهبان که دارای ساختارکلی و جامع است، تمکین کنند و در هر برهه و زمانی حکم شورای نگهبان مورد احترام باید قرار گیرد.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت بخش جالق شهرستان سراوان افزود: آیت الله جنتی که از زمان حیات امام خمینی (ره) در شورای نگهبان حضور داشته اند، انسانی فقیه، متقی و وارسته هستند که در رأس این نهاد قرار گرفته است.

مولوی رئیسی در تکمیل مطلب فوق، اضافه کرد: آیت الله جنتی دارای تجربیات فراوانی هستند که تمامی رجال و سیاسیون کشور را مانند فرزند خود می شناند و دارای آگاهی کامل به مسائل روز است.


انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • قانون بیمه‌ کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد