Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>البرز - استاندار البرز با اشاره به دستاوردهای برجام، توسعه ارتباطات جهانی ۶۵۰کارگزاری ایرانی با ۲۴۰ بانک خارجی را از دستاوردهای پسابرجامی برشمرد و گفت: به دنبال بازگشایی های سوئیفت،۲/۵ میلیارد یورو مبادلات اقتصادی و ارزی صورت گرفت.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، «سیدحمیدطهائی» در رابطه با نقشی که برجام در توفیقات اقتصادی جمهوری اسلامی و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با دنیا داشته است، گفت: با تدابیرمقام معظم رهبری، دولت و هیات خردمند،متدین و پرتلاش به دنیا ثابت شد که جمهوری اسلامی جنگ طلب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از برجام شرایط بهداشتی و درمانی ارتقا پیدا کرد و تجهیزات مدرن تولید رادیو دارو ما را در تأمین داروهای کم یاب خودکفا ساخته است.
استاندار البرز گفت: یکی از بزرگترین قراردادهای اخیرنفتی حضور شرکت توتال بوده است، پیامی که انعقاد این سرمایه گذاری به همراه داشت اینکه کشور ایران آنقدر امن است که قابل سرمایه گذاری خواهد بود و این سرمایه گذاری می تواند با تأمین اشتغال ما را به رشد 8 درصدی برساند.
استاندار البرز با بیان اینکه برجام ارتباط قطع شده ایران را با بانک های خارجی برقرار کرد؛گفت:در سال 85 تعداد 633 بانک در ایران روابط کارگزاری داشتند که پیش از برجام به 50 بانک رسیده بود،طبق آخرین اطلاعات پس از برجام این تعداد به 240 بانک رسیده است.
طهائی با اشاره به اتصال بانک ها به شبکه سوئیفت پس از برجام تصریح کرد: یکی از خبرهای خوب روزهای پسابرجامی اتصال بانک ها به شبکه سوئیفت بود،این شبکه،در مرزها و مدارات زمانی بدون محدودیت، دسترسی به هزاران موسسه مالی در هر قاره را براحتی امکان پذیرساخته و پیام های سوئیفتی می تواند بطور 24 ساعته و هر روز ارسال و دریافت داشته باشد.
وی افزود: بر این اساس، آن دسته از بانک‌های ایرانی که از مجوز انجام عملیات ارزی بین‌المللی برخوردارند‌ پس از اجرایی شدن برجام نسبت به برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی اقدام کرده‌اند. به‌نحوی‌که بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از بانک‌ها ، 650 کارگزاری شبکه بانکی کشور از تاریخ اجرایی شدن برجام تا پایان سال 95با حدود 240بانک دنیا رابطه ایجاد کرده اند.
استاندار البرز با بیان اینکه 28 عضو اتحادیه اروپا پس از برجام مبادلات تجاری با ایران برقرار کردند، افزود: به دنبال این بازگشایی، 2/5 میلیارد یورو، مبادلات اقتصادی و ارزی در کشور داشتیم و طبق اعلام مرکز آمار اروپا، پس از برجام،صادرات ایران و اروپا 4 برابر شده و افزایش 64 درصدی سرمایه گذاری خارجی در کشور از دستاوردهای پسابرجام است.
وی افزود: در سال2016 مبادلات تجاری ایران با اعضای اتحادیه اروپا با رشد 87 درصدی همراه بوده است.
طهائی شرایط ایجاد شده برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با جهان را از دستاوردهای برجام برشمرد و گفت: امروز نگاه دولت ها با جمهوری اسلامی، صمیمانه تر از پیش است.

46

کلید واژه‌ها : استان البرز -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار «شی» با میراث‌دار «دوگل»
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند