Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار مرکزی گفت: عملیات ساخت پل روگذر ورودی منطقه سنجان اراک با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال آغاز شده که امسال بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز از محل منابع ملی تامین شده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عزیز فیلی ظهر امروز در نشست هماهنگی شورای ترافیک استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح 55 متری امیرکبیر اراک اظهار داشت: باتوجه به اینکه شروع این طرح در سال 1383 کلید خورد از تعداد 218 پلاک درگیر حدود 30 هزار متر مربع شناسایی شد و از این میزان49 پلاک یعنی حدود 20 درصد از 60 پلاک 20 تا 50 درصد و از تعداد 109 پلاک بیش از 50 درصد چیزی حدود 30 هزار مربع در گیر پروژه 55 متری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پلاک‌های شناسایی شده از مالکان آن‌ها خریداری می‌شود و اعتبار پیش بینی شده حدود 4500 میلیارد ریال است، پلاک‌های مورد نظر شامل 172 پلاک واحد مسکونی، 22 پلاک تجاری و خدماتی، چهار پلاک اداری ، دو پلاک درمانی، چهار پلاک آموزشی، 12 پلاک بایر، دو پلاک مذهبی و دو پلاک شامل پارکینگ و تاسیسات شهری است.

معاون عمرانی استاندارمرکزی بیان کرد: هدف از ساخت این طرح برطرف شدن مشکلات ترافیکی شرق به غرب اراک است کهبرای ساخت خیابان 55 متری حدود 2کیلومتر طراحی شده و از میدان ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی ادامه دارد بیش از 600 میلیارد ریال اعتبار و برای ساخت برج‌های طراحی شده به تعداد 57 عدد که 10 تا 14 طبقه هستند بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

فیلی ادامه داد: مطالعات این طرح 14 سال پیش انجام شد و به سبب هزینه سنگین اجرای طرح، شهرداری و شورای شهر و دیگر دستگاه‌های اجرایی درگیر در این طرح از ادامه کار بازماندند و افرادی که در این محدوده زندگی می‌کنند در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی اضافه کرد: پس از بررسی‌ها و مطالعات انجام شده بر روی اینطرحاستاندار مرکزی بر اساس آخرین مطالعات اعلام کرد امکان دارد حفر تونل به سبب هزینه‌های کمتر در این محدوده جایگزین طرح 55 متری شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: اجرای طرح 55 متری بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد و حفر تونل که حدود 2 کیلومتر مسافت دارد اعتباری کمتر از این مقدار و چیزی حدود هزار میلیارد ریال برای انجام این طرح نیاز است.

وی با اشاره به برطرف شدن مشکل میدان مقاومت اراک گفت: میدان مقاومت در نزدیکی پل روگذر قرار دارد باید برای آنیک پل زیرگذر در این محدوده احداث کرد به همین منظورباید اصلاحاتی بر میدان هم باید انجام شود.

معاون عمرانی استاندارمرکزی عنوان کرد: اعتبار لازم برای ساخت پل روگذر ورودی منطقه سنجان اراک 80 میلیارد ریال است که از این مقدار امسال بیش از 50 میلیارد ریال از محل منابع ملی تامین شده که در 15 ماه به اجرای این طرح به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

R41371/P1336/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج

تین نیوز

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اعلام کرد: امسال پنج هزار میلیارد ریال از محل فروش اوراق برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج اختصاص یافته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خلیل کوزه کنانی گفت: سهم امسال کرج از واگن های در اختیار دولت ۱۳۰ دستگاه تعیین شده که انتظار می رود این واگن ها به کرج واگذار شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت توسعه خط ۲ قطار شهری کرج بیان کرد: با تلاش جهادی به تازگی ایستگاه شهید سلطانی این کلانشهر زودتر از زمان مقرر آماده بهره برداری شده است .

کوزه کنانی گفت : زمان ساخت هر ایستگاه قطار شهری بین ۳۰ تا ۳۲ ماه است که این ایستگاه در مدت زمان ۲۲ زمان تکمیل شد؛ ایستگاه شهید سلطانی کرج تا خرداد ماه امسال به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری افزود: اکنون یک رام قطار برای فعالیت در مسیر ۴.۵ کیلومتری چهار راه طالقانی تا ایستگاه شهید سلطانی در کرج موجود است و درصدد هستیم تا یک رام دیگر برای فعالیت درآن خرید کنیم.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر با ۲۷ ایستگاه عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

قطعه نخست این خط به طول ۶.۵ کلیومتر اسفند ماه سال۱۴۰۱ با حضور وزیر کشور بین گلشهر و چهار راه طالقانی کرج بهره برداری شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست