رمز موفقیت برنامه صبحگاهی که حالا ۶ سال دارد
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۴۸۶۰۶
اگر دوست دارید دم نوش، غذا و نوشیدنیهای مختلفی را با تنوع بالا نوش جان کنید تماشای این آیتم را از دست ندهید.
به گزارش مشرق، امروز با گزارشی از پشت صحنه برنامه تلویزیونی «صبحی دیگر» به عنوان یک برنامه موفق صبحگاهی همراه هستیم:
اگر کارمند نباشید و صبحهای خود را در خانه سپری کنید بعد از انجام کارهای خانه قطعا حوصلهتان سر میرود و کنترل تلویزیون را برداشته و دوست دارید در کنار خوردن صبحانه یکی از شبکههای تلویزیون را رصد کنید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
** صبحی دیگر برنامه پرمخاطب صبحگاهی
«صبح بخیر ایران»، «مردم ایران سلام»، «ویتامین 3»، «فرمول یک»، «حالا خورشید»، «طلوع»، «سلام تهران» لیستی از برنامههای صبحگاهی سیما هستند که برخی از آنها پرمخاطب و برخی دیگر با اقبالی مواجه نشدند و به همین دلیل از آنتن تلویزیون کنار گذاشته شدند. اما «صبحی دیگر» یکی از برنامههایی است که در این 6 سال که از زمان شروع تولید و پخش آن میگذرد، همچنان روی آنتن شبکه آموزش است.
** نوستالژی نقاشی کودکان و خیابان الوند
استودیوی پخش شبکه دو سیما آدرسی معروف دارد که همه کودکان دهه شصتی آن را به خوبی در خاطر دارند. انتهای خیابان الوند، ساختمان تولید آدرسی است که همه ما شاید برای یکبار هم که شده آن را در برنامه کودک شبکه دو و برای ارسال نقاشیهایمان شنیده باشیم. حالا ساختمان پخش شبکه آموزش هم در این مجموعه قرار دارد و برای حضور در برنامه «صبحی دیگر» بخشی از خاطرات کودکی مرور میشود.
** کرمی مجری خوش قول «صبحی دیگر»
انتهای یکی از راهروهای ساختمان شیشهای شبکه دو سیما، اتاق رژی مربوط به برنامه «صبحی دیگر» دیده میشود. عوامل به طور پراکنده در خارج و داخل این اتاق رفت و آمد دارند تا در دقایق پیش از شروع برنامه مشکلات موجود را مرتفع کنند. نیما کرمی مدتی است رسیده و طی صحبتهایش با عوامل مشخص است که هر روز به موقع به ساختمان پخش برنامه میرسد تا سر فرصت گریم شده و در استودیو حاضر شود.
** صبحانه دورهمی به روش «صبحی دیگر»
از آنجایی که عوامل برای حضور در برنامههای صبحگاهی باید قبل از ساعت 9 در محل حاضر باشند، اغلب آنها فرصت نمیکنند تا صبحانه خود را در منزل سرو کرده و بعد به محل کار بیایند، به همین جهت تعدادی از بچههای پشت صحنه و جلوی دوربین میز صبحانهای را فراهم کرده و صبحانه را دورهمی میخورند. بعد از اینکه تعدادی از عوامل دور هم جمع میشوند، صبحانه سرو میشود.
** ثابت بودن عوامل پشت صحنه
برخلاف بسیاری از برنامههای اینچنینی که بعد از گذشت چند سال عوامل جلوی دوربین و پشت صحنه را تغییر میدهند، اما این اتفاق در «صبحی دیگر» نیفتاده است و اغلب عوامل اصلی این برنامه همانهایی هستند که در سالهای ابتدایی تولید، همراه برنامه صبحگاهی شبکه آموزش بودند.
** سردبیر برنامه، کنداکتور را با مجری بررسی میکند
حسینی سردبیر «صبحی دیگر» کنداکتور برنامه را با مجریها بررسی میکند تا چیزی از قلم نیفتد. او درباره آیتم «دیگه چه خبر» که اخبار مهم روز قبل در ایران و سایر نقاط جهان را بازگو میکند، با مجریها حرف میزند.
وی پیرامون طراحی محتوای این برنامه گفت: برنامههای صبحگاهی در تمام دنیا از یک سری مولفههای خاص پیروی میکنند که به نوعی به استاندارد این سبک از برنامهها بدل شده است. این برنامه هم تلاش کرده به لحاظ محتوایی بر اساس آن مولفهها و استانداردها عمل کند.
حسینی ادامه داد: «صبحی دیگر» یک برنامه دیر پا صبحگاهی است که در طول سالها توانسته نبض مخاطبانش را به دست بگیرد. لذا ایجاد تغییر سبک در این برنامه ممکن است به مذاق مخاطبان خوش نیاید. به همین دلیل تلاش میشود تغییراتی که در این برنامه ایجاد میشود با حفظ استایل باشد تا تغییر چندانی در ذائقه مخاطب ایجاد نشود.
** تلویزیون، میز و چند صندلی وسایل اتاق مهمان
در این راهرو دو اتاق وجود دارد یکی اتاق رژی و دیگری اتاقی برای استراحت عوامل. در اتاق مهمانها و استراحت گروه، چند مبل و صندلی، تلویزیون به همراه یک میز که وسایل پذیرایی روی آن چیده شده، دیده میشود و هر کدام از افراد به فراخور حالشان از خود پذیرایی میکنند. نگار حسینی سردبیر این برنامه تلویزیونی مشغول نوشتن آیتمهای برنامه است.
** استودیو در طبقه پایینی
تا دقایقی دیگر برنامه شروع میشود، علی نیکزاد تازه از راه رسیده و به سرعت به اتاق گریم میرود. در این فاصله کرمی صحبتهای ابتدایی برنامه را با خود مرور میکند و از پلهها به سمت استودیو که در طبقه پایین است میرود. او پشت میز خود نشسته و منتظر اعلام سه دو یک توسط مدیر صحنه میشود.
** دکوری با رنگهای صبحگاهی
دکور «صبحی دیگر» را رنگهای صبحگاهی تشکیل دادند، زرد، قرمز، نارنجی و سفید که شاید رنگ صبحانه و غذاهای رنگارنگ داخل سفره را برای هر فردی تداعی کنند، رنگهای اصلی این دکور هستند. دو میز بلند که یکی از آنها صندلی قرمز رنگی دارد، در دو طرف دکور روبروی هم قرار دارد که کرمی و نیکزاد هر کدام برای اجرای آیتمهای مشخصی از آنها استفاده میکنند. علاوه بر اینها دو مبل سفید به همراه میزی که بین آنها قرار دارد در سمت چپ دکور دیده میشود. چراغ گرد سوز، کوزه، چندین شمع و تعدادی وسایل تزئینی در گوشه و اطراف دکور این برنامه دیده میشود که با سلیقه خوبی در کنار یکدیگر چیده شده است.
** کرمی: «صبحی دیگر» از بهترین اجراهایم است
«نیما کرمی» مجری برنامه «صبحی دیگر» با اشاره به تولد 6 سالگی این برنامه گفت: دلیل ماندگاری این برنامه در این 6 سال این است که تهیه کننده برنامه حواسش به شدت ذهن و حواسش معطوف به برنامه است و سعی میکند طوری آیتمهای برنامه را بچیند که تازگی در آن موج بزند. همچنین اینکه در این سالها چهار مدیر در شبکه آموزش دیدیم، اما همچنان «صبحی دیگر» روی آنتن است به این دلیل است که این برنامه مجزا از مدیریت است. مدیریت در این برنامه صبحگاهی ایدههایش را میدهد، اما فردی که برنامه ساز است باید بتواند با استفاده از راه صحیح و بدون حواشی برنامه را پیش ببرد و از گزینههای موفق برنامه سازی به درستی استفاده کند تا به تداوم برنامه کمک کند و ما در صبحی دیگر شاهد این موضوع هستیم.
وی ادامه داد: پرمخاطب بودن ما در این مدت به صورت سینوسی است. «مردم ایران سلام» قبل از برنامه ما پرمخاطب ترین بود و بعد از آن برنامه ما در اوج بود و در مقطعی هم «حالا خورشید» پربیننده بود. در حال حاضر هم اگر تلویزیون دو برنامه پرمخاطب داشته باشد یکی ما و دیگری «فرمول یک» است. اگر در این مدت برنامهای روی آنتن رفته به صورت مقطعی پرمخاطب بوده و ما همچنان مخاطبمانمان را داریم.
این مجری درباره اینکه چرا در این مدت مجریهای اصلی این برنامه تغییری نکردند، گفت: اگر بخواهم خارج از تعارف بگویم باز هم به تهیه کننده برمیگردد، او خواسته که مجریها ماندند. معتقدم اگر مجری در برنامهای موفق است، پس دلیلی برای تغییرش وجود ندارد و تغییر مجری موفق در یک برنامه اشتباهی استراتژیک است. حالا در این میان آقای موسوی معتقد بودند که «صبحی دیگر» با ما جواب داده و این همان مدیریت صحیح است که شما به ترکیب گروهت دست نمیزنی و در رسیدن به نتیجه اصلی که رسیدن به رضایت مخاطب است موفق عمل میکنی. در کل باید بگویم ثبات در این نوع برنامهها تاثیر مثبت دارد.
کرمی با بیان آیتم مورد علاقهاش در این برنامه نیز بیان داشت: کلیپهایی که در برنامه پخش میشود را دوست داشتم و همینطور آیتم «جایی دیگر» به این خاطر که آیتمی پویا است و به همه نقاط ایران سر میزند.
این مجری درباره جایگاه این برنامه بین برنامههای دیگری که تا به حال اجرا کرده است گفت: «صبحی دیگر» جایگاه همیشگی و ثابتی را برایم دارد و بقیه برنامهها مقطعی بوده و به دلیل خواسته اسپانسر و شبکه اجرایشان کردم. نوع اجرایم در «صبحی دیگر» با سایر برنامههایی که تا به حال اجرا کردم، فرق دارد و در این سالها یکی از بهترین اجراهایم در برنامه «صبحی دیگر» بوده است.
مجری برنامه «دعوت» در ادامه بیان داشت: قطعا از زمانی که برنامه کلید خورد، تا الان افت داشتیم، اما سعی کردیم از آن رد شویم و به نحوی ایده جدیدی را به برنامه اضافه کنیم تا به تکرار نیفتیم.
وی با بیان اینکه دوست دارم زمانی از این برنامه بروم که تمام شده باشد،گفت: فضای برنامه را دوست دارم و امیدوارم زمانی از این برنامه بروم که برنامه تمام شده باشد و یا اینکه دیگر هیچ جذابیتی برایم نداشته باشد و دوست ندارم بر اثر اتفاقی از این برنامه خداحافظی کنم.
** شوخیهای دو مجری حین اجرای برنامه
برنامه شروع میشود، تیتراژ ابتدایی با نام «صبحی دیگر» در سالن میپیچد و صدای آشنای محمد علیزاده شنیده میشود. در همین حین تصاویری از پشت صحنه عوامل و آماده شدن آنها برای رسیدن به پخش زنده روی ال سی دی داخل استودیو دیده میشود که مخاطبان هم آن را میبینند. دو مجری از پلههایی که توسط دکوراتور تعبیه شده پایین میآیند و در استودیو قرار میگیرند و در کنار حرفهایی که با مخاطبین میزنند، شوخیهایی نیز با یکدیگر دارند که برای مردم هم جذابیت دارد. آیتم «دیگه چه خبر؟» که اخبار مهم روز گذشته را بررسی میکند، اولین بخش برنامه امروز «صبحی دیگر» است. بعد از پخش دقایقی وله، عکسها و اسمسهای ارسالی مخاطبان روی صفحه برنامه نمایش داده میشود. موضوع این عکسها آزاد است و مخاطبان بنا به فراخور حالشان عکاسی کرده و آنها را در اختیار برنامه قرار میدهند و هر روز از صفحه نمایشگری که در دکور تعبیه شده است، نمایش داده میشود. «جایی دیگر»، «دیگ سنگی»، «دیگ رنگی»،«سکانسهای ماندگار»،«میز خبر» از دیگر بخشهای این برنامه صبحگاهی هستند.
** اگر طرفدار خوراکیها هستید، آشپزی نیمایی را از دست ندهید!
«آشپزی نیمایی» یکی دیگر از آیتمهای پرمخاطب این برنامه تلویزیونی است که کرمی در آن با استفاده از روش بدون متریال آشپزی ذهنی خود را به مخاطبان یاد میدهد. البته روش ذهنی بودن یادگیری آنهم برای آشپزی گویا زیاد جواب نداده و به همین خاطر او مدتی است که با بهرهگیری از مواد اولیه که عموما ساده هستند، آشپزی میکند، اگر دوست دارید دم نوش، غذا و نوشیدنیهای مختلفی را با تنوع بالا نوش جان کنید تماشای این آیتم را از دست ندهید.
** درمیان گذاشتن مشکلات پزشکی با کارشناس برنامه
یکی از بخشهای پرطرفدار برنامههای ترکیبی، حضور کارشناس پزشکی و صحبتهایش با پزشک مربوطه است. بارها دیده شده که بسیاری از خانمهای خانهدار از طریق این آیتم از برنامههای صبحگاهی که بخش جدانشدنی این سبک برنامهها است، مشکلات پزشکی خود را با آنها در میان گذاشته و برای آنها راه حلی پیدا کردند. برخیها هم آنقدر از صحبتهای دکتر مربوطه راضی بودند که تا مدتها به دنبال شماره تماسی از مطب او بودند تا به صورت حضوری مداوا شوند. جالب است که حضور این دکتر و کارشناس حتی برای عوامل برنامه هم کارگشا است، چراکه بلافاصله بعد از پخش آیتم پزشکی، دقایقی با دکتر و کارشناس درباره مشکلات پزشکیشان صحبت کرده و از آنها راهکار میخواهند.
** نیکزاد: نبض مخاطب را بدست آوردیم
«علی نیکزاد» مجری این برنامه با اشاره به دلیل ماندگاری این برنامه در شبکه آموزش گفت: دلایل متعددی دخیل است اولین آنها این است که این برنامه توانسته علیرغم زمانی که از آن گذشته نبض مخاطب را بدست آورد و این نبض مخاطب در هر برهه از زمان شرایط خاص خودش را داشته و از همه مهمتر اینکه برنامه به دل مخاطب نشسته است.
وی ادامه داد: اگر نبض مخاطب را بدست آورید، آنچه به مخاطب میدهید به راحتی به دلش مینشیند. صداقت، فضای مثبت و دور شدن از هر موضوع منفی یکی از اهداف برنامه ما است.
این مجری درباره دوستی خود با نیما کرمی بیان داشت: من و نیما کرمی خارج از فضای برنامه با یکدیگر دوست هستیم و این رفاقت را به جلوی دوربین منتقل و تکرار میکنیم چراکه مخاطبان واقعی بودن این رابطه را به خوبی متوجه میشوند.
** صدای خود را به حداقل برسانید!
در فاصله بین آیتمها بهترین فرصت برای گفتوگو با عوامل است. به همین خاطر انتخاب اتاق مهمان در طبقه بالایی استودیو که در زیر زمین این ساختمان است، بهترین گزینه موجود است چراکه نه سر و صدایی شنیده میشود و نه مجبورید برای رعایت شرایط ضبط، صدای خود را به حداقل برسانید!
** پنکهای که خیلیها را خواننده کرد!
اواخر برنامه عکسهای منتخب مخاطبان روی ال سی دی به نمایش درمیآید که لابه لای آنها پنکهای قدیمی دیده میشود. کرمی به محض دیدن پنکه یاد دوران کودکیاش میافتد و میگوید: همین پنکه خیلیها را خواننده کرد. نیکزاد هم در ادامه میگوید: این پنکه سرگرمی بچههای زمان ما بود. بعد از پایان این بخش و در فاصله زمانی که میان برنامه پخش میشود، مجریها فرصت را غنیمت شمرده و مشغول چک کردن تلفنهای همراهشان هستند.
** موسوی: لزومی ندارد مجریهایمان را تغییر بدهیم
«رامین موسوی» تهیه کننده برنامه «صبحی دیگر» در ابتدای صحبتهای خود گفت: در این سالها سعی کردیم به موضوعاتی بپردازیم که دغدغه مخاطب است و آنها را دوست دارد. دلیل ماندگاری این برنامه فقط مخاطبانمان هستند اگر مردم این برنامه را دوست داشته باشند ما هم هستیم. مجریهای این برنامه با مردم صمیمی هستند و جلوی دوربین خودشان هستند و بازی نمیکنند. هیچ گاه خودشان را برتر از یکدیگر نمیدانند و همین فضا باعث میشود تا مخاطبان ارتباط بهتری با ما داشته باشند.
وی از بخشهای جذاب برنامه برای مخاطبان نیز گفت: ما در این برنامه کارشناسان مختلفی داریم که این بخش را مردم خیلی دوست دارند. در کنار این سعی کردیم تا برنامه نشاط خود را حفظ کند.
موسوی درباره ارتباط مجری با مردم که یکی از دلایل پرمخاطب شدن «صبحی دیگر» است، نیز بیان داشت: زمانیکه مردم با یک مجری انس میگیرند لزومی ندارد که ما آن را تغییر دهیم. ما هم مجریهای مختلفی داریم و نیما کرمی و علی نیکزاد مجریان اصلی برنامه هستند و در کنار آنها مجریان دیگر بخشهای پزشکی، خانواده و ... را اجرا میکنند.
این تهیه کننده با اشاره به تغییرات برنامه نیز گفت: در این سالها تغییرات کوچکی در برنامه داشتیم که برخی به چشم آمده است. برای مثال تغییر برخی کارشناسان از جمله تغییراتی است که انجام دادیم. همچنین در پایان هر سال نظرسنجی برگزار کرده و از مردم میخواهیم که در آن مشارکت کنند و آن را واقعا اعمال میکنیم. در حال حاضر هم 5 ماه از تغییر گروه سردبیری برنامه میگذرد و افراد مختلفی در این گروه هستند که هر کدام ایده و نظرات خودشان را دارند که در جهت بهبود برنامه به ما کمک میکنند.
** خداحافظی مجریان هنگام بالا رفتن از پلهها
مجریها در میانه دکور و روی خط قرمز دکور ایستادهاند و درباره زندگی و موفقیت در آن با یکدیگر و مخاطبان صحبت میکنند. زمان برنامه به پایان رسیده و از اتاق فرمان اشاره میکنند که وقت خداحافظی است. کرمی و نیکزاد بعد از خداحافظی از پلههای دکور بالا میروند و از استودیو خارج میشوند.
منبع: فارسمنبع: مشرق
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتقال فرعون به صلاح همه!
به گزارش همشهریآنلاین، فعلا محمد صلاح و یورگن کلوپ با هم آشتی کردهاند. یک یا هردوی آنها در پایان فصل از لیورپول جدا خواهند شد. کلوپ که خودش از مدتها قبل اعلام کرده قصد دارد در پایان فصل، به حضور ۹سالهاش در آنفیلد پایان دهد و صلاح هم پیشنهادهایی از عربستان دریافت کرده است. حالا سؤال اینجاست که آیا جدایی فرعون مصری به سود قرمزها خواهد بود؟ جواب تا حدودی مشخص است؛ از لحاظ اقتصادی بله و از لحاظ فنی شاید نه.
صلاح در این فصل ۲۴گل در ۴۱بازی در تمام رقابتها به ثمر رسانده است. تنها چندماه پیش، صلاح دویستمین گل خود را برای لیورپول به ثمر رساند و اکنون ۲۱۰گل و ۸۶پاسگل در ۳۴۶بازی در تمامی رقابتها برای این باشگاه ثبت کرده؛ میانگین ۰.۶۸گل، ۰.۲۸پاسگل و ۰.۹۶مشارکت در گل در هر بازی. با این حال در پایان هفتمین فصل حضورش در این باشگاه احتمالا به سود هر دوطرف باشد این همکاری عالی قطع شود. او میتواند با دریافت مبلغی هنگفت و احتمالا ۱۰۰میلیون دلار در سال به عربستان برود و همین مبلغ سود به باشگاه انگلیسی برساند. در عربستان از او بهعنوان یک قهرمان ورزشی و مذهبی استقبال خواهد شد. او در سرزمین وحی میتواند سالهای پایانی فوتبالش را سپری کند و هواداران زیادی را به ورزشگاه بکشاند. لیورپول هم شاید دلش برای ستاره مصری تنگ نشود. مو صلاح هر کاری که لازم بود و هر جامی که توانست برای باشگاه به ارمغان آورد؛ با اینحال در دورههایی حاشیههایی هم داشت. برای تمدید قرارداد و افزایش دستمزدش مدتی طولانی باشگاه را سر کار و زیر فشار گذاشت، ۲بار در برابر دوربینها مقابل سرمربی ایستاد و از همه مهمتر اینکه در بازیهای حیاتی نتوانست کمکحال تیم باشد و جامهای بیشتری را به آنفیلد بیاورد.
او تنها در بازیهای اخیر لیگ مقابل فولام و وستهم روی نیمکت قرار گرفت، چیزی که صلاح در طول سالها به آن عادت نکرده بود. او پس از تساوی۲-۲ مقابل وستهم به خبرنگاران گفت که اگر با آنها صحبت کند جنگ رخمیدهد. او از زمان انتقال به مرسی ساید در سال۲۰۱۷ هرگز کمتر از ۴هزاردقیقه در یک فصل بازی نکرده. او باید ۱۴۰دقیقه دیگر بازی کند تا به ۳هزاردقیقه برای این فصل برسد. این یعنی میزان دقایق بازیاش در این فصل با وجود مصدومیتها استاندارد بوده و دلیلی برای خروش علیه سرمربی وجود نداشته است. با اینحال گلها و مشارکت روی گلهای او در این فصل بدترین رکوردش در دوران حضور در لیورپول بوده؛ ۷گل و ۹پاسگل. او حالا باید ۲گل و یکپاسگل دیگر ثبت کند تا با بدترین آمارش در فصل ۲۰-۲۰۱۹ (کرونا) برابر شود. صلاح هرگز به اندازه سایرین در دفاع فعال نبوده.
این اواخر در حضور او و داروین نونیس نرخ تبدیل شوتهای لیورپول به گل (۶.۱درصد) از همه تیمها غیراز ناتینگهام فارست (۵.۷درصد) و برایتون (۲درصد) کمتر بوده است. صلاح با اینکه در برابر تیمهای بزرگ گلهای زیادی زده و در این ۷ساله همواره در ردههای بالای جدول گلزنان جای داشته، بیشتر ضربههای آخرش را شانسی روانه دروازه حریفان میکند.
او درماه ژوئن در تابستان همین امسال ۳۲ساله خواهد شد. مصدومیتهای اخیر و غیبتهایش در ادوار جام ملتها گاهی باشگاه را تحت فشار قرار داده. صلاح در نیمه اول فصل۲۴-۲۰۲۳، قبل از اینکه اوایل ژانویه راهی جام ملتهای آفریقا شود، روی ۲۶گل در ۲۷بازی در تمامی رقابتها نقش داشت (۱۸گل و ۸پاسگل) که ۱۳گل غیرپنالتی بود. پس از جام ملتهای آفریقا و بهبودی او از مصدومیتی که در طول تورنمنت در ساحل عاج متحمل شده بود، صلاح ۱۴بازی انجام داده و روی ۱۰گل (۶گل و ۴پاسگل) تأثیر داشته شامل ۲گل پنالتی.
یکی از زمینههایی که خروجی صلاح در حال پسرفت بوده است، دریبل زدن اوست. او در ۲ فصل اول حضورش در لیورپول، دریبلهای زیادی به ثبت رساند؛ دریبلهایی که با موفقیتهای زیادی همراه بود. او میانگین ۴.۳دریبل در ۹۰دقیقه با موفقیت ۵۶درصد در فصل ۱۸-۲۰۱۷ و میانگین ۴.۷دریبل در هر ۹۰دقیقه با ۴۷.۹درصد موفقیت در فصل ۱۹-۲۰۱۸ داشت. این میزان در ۲فصل آینده به کمتر از ۳دریبل در ۹۰دقیقه کاهش یافت و موفقیت آن از ۵۳.۲درصد در فصل ۲۰-۲۰۱۹ به ۳۶درصد در فصل ۲۱-۲۰۲۰ کاهش یافت. در فصل ۲۲-۲۰۲۱ این میانگین به ۴.۴دریبل در هر ۹۰دقیقه و سپس در فصل گذشته به ۳.۷دریبل در ۹۰دقیقه رسید. او امسال بهطور میانگین فقط ۳.۱دریبل در ۹۰دقیقه داشته که میزان موفقیت ۳۱.۲درصدی او در این فصل کمترین میزان موفقیت او در عمرش بهحساب میآید.
از زمانی که ستاره آنها در ژانویه راهی جام ملتها شد، لیورپول ۱۰بازی بدون او در لیگ برتر انجام داده که حاصل آن ۷برد، ۲تساوی و یک باخت، به ثمر رساندن میانگین ۲.۷گل در هر بازی و دریافت ۱.۱گل و بهطور میانگین ۲.۳امتیاز در هر بازی بوده است. در ۵دیداری که صلاح از آن زمان در ترکیب اصلی قرار گرفته، لیورپول ۲برد، یک تساوی و ۲شکست داشته؛ میانگین ۱.۴گل در هر بازی و ۱.۴امتیاز در هر بازی. بهطور کلی صلاح این تازگیها بیشتر هم مصدوم میشود. همه اینها ثابت میکند جدایی در تابستان به صلاح هر سه طرف (خودش، لیورپول و عربستانیها) باشد.
کد خبر 849563 منبع: روزنامه همشهری برچسبها تیم لیورپول ویژه ورزشی نقل و انتقال بازیکنان خارجی