Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-دکتر محمود احمدزاده هروي، نخستين وزير صنايع و معادن پس از انقلاب اسلامي و پيشکسوت معدني گفت: در زماني که پيشنهاد دادم منطقه خور و بيابانک براي شناسايي شورابه ها مورد اکتشاف قرار گيرد کسي وجود ذخاير معدني را در اين نقطه باور نداشت.
به گزارش خبرگزاري آريا ، به پاسداشت خدمات اين استاد بازنشسته دانشکده فني دانشگاه تهران و وزير اسبق صنايع و معادن،‌ مراسم تقديري برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مراسم همزمان با آخرين همايش مديران ايميدرو در دولت يازدهم برگزار شد و احمدزاده هروي در اين مراسم اظهار داشت: پلاياي معدني در خور و بيابانک پيش از احداث کارخانه، يک روستا با جمعيت کم بود. براي بررسي چگونگي فرآوري مواد معدني از شورابه هاي پتاس خور و بيابانک، اقدام کردم و پس از سفرهاي متعدد سرانجام توانستم راهکارهاي فرآوري آن را به دست آورم.
در حالي که کسي انجام هزينه براي اکتشاف در اين منطقه را قبول نداشت، من کار را
اغاز کردم و با تلاش فراوان، زيرسازي هاي مورد نياز ساخت کارخانه را با کمک شهردار انجام دادم و در نهايت کارخانه احداث شد.
اغلب نيروي انساني مورد نياز کارخانه نيز از افراد بومي انتخاب شد. اين کارخانه اکنون توليد مستمر دارد.
تولد در هرات
نخستين وزير صنايع و معادن درباره روند زندگي خود و چگونگي ادامه تحصيل گفت: در سال 1312 در شهر هرات افغانستان – که پدر و مادرم در آنجا مسافر بودند- به دنيا آمدم. تحصيلات ابتدايي و دبيرستان را در مشهد گذراندم و براي ادامه تحصيل به تهران آمدم.
وي ادامه داد : در امتحان ورودي دانشکده فني و علوم دانشگاه تهران شرکت کردم و در هر دو دانشکده قبول شدم اما درس را در دانشکده فني ادامه دادم. پس از اتمام سال اول تحصيلي، بايد انتخاب رشته مي کردم و به همين سبب رشته معدن را انتخاب کردم. فوق ليسانس مهندسي معدن را نيز در همين دانشکده گذراندم.
اين پيشکسوت معدني با اشاره به ادامه تحصيل دکتري خود در آلمان اظهار داشت : در آلمان به سختي فوق ليسانس را مي پذيرفتند اما با اين حال براي تحصيل دکتري پذيرفته شدم و طي 2.5 سال، دکتراي زمين شناسي را از دانشگاه فني کلاوستال گرفتم.
وي ادامه داد: در طول تحصيل در آلمان، 8 ماه در سازمان زمين شناسي آلمان کار کردم. همچنين در شرکت سهامي فلزات يزد، مسئول فني بودم و چون حقوقم را به دلار مي گرفتم، توانستم هزينه هاي زندگي را تامين کنم. چون در اين مدت ازدواج کرده بودم و 2 فرزند داشتم، براي تامين خرج هاي روزمره، قرض کردم و چون پس از برگشت، زميني را که در خيابان کارگر تهران داشتم، فروختم، يک خانه کوچک خريدم و قرضم را پرداخت کردم.
احمد زاده هروي درباره نحوه ورود به کار حين و پس از اتمام تحصيل گفت: هنگام تحصيل در دانشکده فني، حدود 3 سال در وزارت صنايع به عنوان کارمند کار کردم. پس از بازگشت از آلمان ، در دانشگاه تهران به تدريس رشته معدن مشغول شدم.
در ابتدا چون دستيار بودم هر کاري اعم از فعاليت در آزمايشگاه سنگ شناسي، کاني شناسي و ... را مي گفتند انجام مي دادم. از سال 41 تا سال 81 در دانشگاه تهران تدريس کردم که مراحل استادياري و دانشياري را طي کرده و بازنشسته شدم.
وي ادامه داد: طي سال هاي 57 تا 59 به عنوان وزير صنايع در دولت موقت
بودم.
همچنين به عنوان مشاور وزير و سرپرست شرکت ملي فولاد ايران فعاليت مي کردم.
در دوره وزارت آقاي دکتر ولايتي نيز،‌ ايشان پيشنهاد داد هر کجا که خواستيد (به عنوان سفير) انتخاب کنيد.
در آن دوره 4 سال سفير ايران در يوگسلاوي بودم. پس از بازنشستگي، کار دولتي را رها نکردم و چون در کار اکتشاف تخصص داشتم، هر ساله از سوي دولت مصوب مي شد که به کارم ادامه دهم. از جمله آن ها، فعاليت در طرح پتاس خور و بيابانک بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۴۹۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: در پی انتشار هدفمند برخی اخبار درباره انتصابات دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران، این دانشکده با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده مرکب از اعضایی با شخصیت حقوقی و حقیقی است که برخی از اعضای حقوقی آن عبارتند از: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر انسیه خزعلی) دبیر ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر جمیله علم الهدی) دبیر ستاد خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نماینده تام‌الاختیار (خانم دکتر فهیمه فرهمندپور) مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (خانم دکتر فخرالسادات نصیری) مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه تهران (خانم دکتر فاطمه یزدیان) طبق این اطلاعیه، این افراد به اعتبار شخصیت حقوقی خود در شورای راهبردی دانشکده جدید التأسیس علوم خانواده عضو هستند که می‌توانند نماینده‌ای را برای حضور در شورا معرفی کنند.

کد خبر 849231 منبع: ایران برچسب‌ها دانشگاه تهران خبر ویژه جمیله علم الهدی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • جمیله علم‌الهدی عضویت در هیات جذب دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت + جزئیات
  • جمیله علم‌الهدی پست جنجالی را به دلیل مشغله علمی رد کرد
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری/ برخی شخصیت‌های حقوقی عضویت را نپذیرفتند
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی