Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادامه درگیری‌ها در جنوب افغانستان، درخواست فوری واشنگتن از تهران، قرار گرفتن جنوب الرقه در دستان ارتش سوریه، سخنان نتانیاهو بر ضد توافق آتش بس آمریکا و روسیه، رضایت اردوغان برای تصویب قانون اعدام در ترکیه و تعداد کل تروریست های کشته شده در سوریه از ابتدا تاکنون از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه ای در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایم میان باید به پیشروی های ارتش سوریه در جنوب رقه نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در جنوب الرقه، امروز بر تعدادی میادین نفتی دیگر مسلط شدند.
ارتش سوریه با پیشروی در مناطق عمق صحرای جنوب الرقه موفق شد بر تعدادی روستا و میادین نفتی دیگر مسلط شود.

نیروهای ارتش سوریه روز یکشنبه موفق شدند روستای «زمله شرقیه، ایستادگاه پمپاژ الزمله، میدان گاز الخلاء، الزلمه، میدان نفتی الفهد» درعمق صحرای ریف جنوبی الرقه مسلط شوند.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته نیز کنترل چندین روستا و میادین و چاه‌های نفتی در ریف جنوبی الرقه و ریف غربی دیرالزور را در اختیار خود گرفتند.

در ادامه بیانیه آمده است که «مشرفه انباح، فاله رجب، خربه مهند، سوح البوخمیس، منصوره شویحان، حلیمه و سمیحان» نیز از جمله روستاهای جنوب الرقه و غرب دیرالزور هستند که ارتش سوریه بر آنها تسلط کامل یافته است.
ادامه درگیری‌ها در جنوب افغانستان درگیری‌ بین نیروهای امنیتی افغان و طالبان در ولایت هلمند از چند روز گذشته ادامه دارد و گفته می‌شود که این درگیری‌ها تلفات زیادی در طرف‌های درگیر به جا گذاشته است.

درگیری نیروهای امنیتی افغان و طالبان به فرماندهی ژنرال «ولی احمدزی» برای بازپس‌گیری شهرستان «ناوه» ولایت هلمند در جنوب افغانستان تشدید شده است.

در حالی که مقامات امنیتی افغان اعلام کرده‌اند که ده‌ها عضو طالبان در این عملیات کشته شده‌اند اما این گروه تنها کشته سه عضو خود را تاکنون تایید کرده است.

از سوی دیگر طالبان نیز می‌گویند که حملات نیروهای امنیتی افغان را به شهرستان ناوه مهار کرده و 11 سرباز افغان را نیز کشته‌اند.

در بیانیه‌ای که طالبان در اختیار «نن‌تکی‌آسیا» گذاشته شده، آمده است که خودروی نظامیان آمریکایی در منطقه «جرنامو» شهرستان ناوه هدف مین کنار جاده‌ای قرار گرفته و منفجر شده است که در نتیجه چهار نظامی آمریکایی نیز کشته شده‌اند.

با این وجود عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان از دو روز گذشته در این شهرستان ادامه دارد و برخی از گزارش‌ها حاکی از پیشرفت این نیروها دارد اما طالبان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده‌ است که شهرستان ناوه همچنان در اختیار این گروه قرار دارد.

با این حال، از چند ماه قبل 300 تفنگدار آمریکایی برای حمایت از نیروهای امنیتی افغان و تصفیه طالبان از حومه‌های مرکز هلمند و شهرستان‌ها به این ولایت اعزام شده‌اند.

دو هفته قبل نیز فرماندهی ماموریت حمایت قاطع اعلام کرده بود که یکی از سه نظامی زخمی آمریکایی در ولایت هلمند به دلیل جراحت‌های عمیق کشته شده است.درخواست فوری واشنگتن از تهران خبرگزاری فرانسه گزارش داد که آمریکا خواستار آزادی فوری شهروندان این کشور که در ایران زندانی هستند شد. سخنگوی قوه قضاییه امروز یک شنبه از صدور حکم اولیه 10 سال حبس برای یکی از شهروندان آمریکایی خبر داده بود. ابوبکر البغدادی زنده و در سوریه است مدیر بخش اطلاعات وزارت کشور عراق به روزنامه الصباح گفته که ابوبکر البغدادی زنده است و در سوریه حضور دارد.

به گزارش روزنامه عراقی الصباح، بخش شاهین های امنیتی (الصقور الأمنیه) در وزارت کشور عراق اعلام کرد بر اساس اطلاعات دقیق امنیتی ابوبکر البغدادی سرکرده داعش کشته نشده و هنوز زنده است از طرفی نیروهای وزارت کشور عراق موفق شده اند خطرناک ترین سرکرده زن عضو داعش را بازداشت کنند.

بر اساس گزارش وزارت کشور عراق ابوبکر بغدادی سرکرده داعش هنوز زنده است و در حال حاضر در سوریه و خارج از شهر رقه به سر می برد. روزنامه الصباح به نقل از ابوعلی البصری مدیر بخش اطلاعات وزارت کشور عراق در زمینه مقابله با تروریسم گزارش داد که سرکرده گروهک تروریستی داعش هنوز زنده است و در سوریه پنهان شده است.

به گفته او بعد از بررسی های دقیق اطلاعاتی مشخص شده که سرکرده داعش همچنان زنده است و اطلاعات و اخباری که حکایت از مرگ او دارد، صحیح نیست. وی در گفتگو با روزنامه الصباح تأکید کرد که بعد از آزادسازی موصل مشخص شد که داعش نه تنها عراق و خاورمیانه بلکه سراسر جهان را تهدید می کند.

وی ضمن هشدار نسبت به طرح های تروریستی این گروه برای حمله به شهرهای بزرگ جهان گفت: داعش عناصر پنهان خود را از سوریه به ترکیه و بعد از آن به سراسر جهان اعزام کرده تا با استفاده از پول هایی که مبلغ های افراط گرا و تاجران وابسته به آنها برایشان ارسال می کنند، ترس و نا امنی را در دنیا رواج دهند. وی همچنین به حامیان مالی تروریسم هشدار داد که با آتش بازی نکنند زیرا این روش در نهایت به نابودی خودشان هم منجر خواهد شد.
نتانیاهو: توافق آتش‌بس جنوب سوریه را قبول نداریمنخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه توافق آتش‌بس در جنوب سوریه موجب تقویت ایران است، گفت تل‌آویو این توافق را نمی‌پذیرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفت تل‌آویو توافق آمریکا و روسیه برای آتش‌بس در جنوب سوریه را قبول ندارد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو مدعی شده است که این توافق منجر به تقویت ایران می‌شود.

بنا بر این گزارش، ترامپ که به پاریس سفر کرده، بعد از دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، به خبرنگاران گفته که تل‌آویو به این آتش‌بس مخالف است.

یک مقام اسرائیلی نیز به این روزنامه گفته است: «توافق آتش‌بس در جنوب سوریه توافق بسیار بدی است و نیازهای امنیتی اسرائیل را مد نظر قرار نداده است.»

وی مدعی شد که ایران نه فقط به دنبال اعزام مستشاران نظامی به سوریه است، بلکه برای گسترش حضور نظامی خود در این کشور از طریق ارسال تجهیزات نظامی و ایجاد پایگاه هوایی و دریایی در سوریه، تلاش می‌کند.

این مقام اسرائیلی که خواسته نامش فاش نشود، می‌گوید: «این موضوع، تصویر منطقه را در مقایسه با آنچه تاکنون بوده، به کلی دگرگون کرده است.»

روسیه و آمریکا دو هفته پیش برای برقراری آتش‌بس در مناطق همجوار با بلندی‌های جولان و مرز اردن توافق کردند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بارها از این توافق تمجید کرده و آن را دستاورد اصلی دیدارش با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه توصیف کرده است. رضایت اردوغان برای تصویب قانون اعدام در ترکیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته از آمادگی خود برای امضای مجازات اعدام در کشورش خبر داد.

اسپوتنیک به نقل اردوغان در این باره اعلام کرد: اگر قانون اعدام از پارلمان گذشته و تصویب شود، من هم آن را امضا می کنم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم که این لایحه به تصویب پارلمان خواهد رسید.

لازم به ذکر است، در ماه آوریل سال جاری میلادی رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که یکی از اولین وظایفش پس از تصویب اصلاحات قانون اساسی، اجرای مجازات اعدام است.کل تروریست های کشته شده در سوریه از ابتدا تاکنونمنابع سوری از کشته شدن ۵۸۴۴۶ تروریست در سوریه از ابتدای بحران این کشور تا پانزدهم ماه میلادی جاری خبر دادند.

به گزارش العهد، منابع وابسته به مخالفان سوری از کشته شدن ۵۸۴۴۶ فرد مسلح از جبهه النصره، داعش، حزب اسلامی الترکستانی، جنود الشام و دیگر گروهها از ابتدای بحران سوریه تا مورخه ۱۵/۷/۲۰۱۷ خبر دادند.

این منابع بیان کردند که تابعیت افراد مسلح لبنانی، عراقی، فلسطینی، اردنی، کشورهای حوزه خلیج فارس، شمال آفریقا، مصر، یمن، سودان و دیگر کشورهای عربی است.

برچسب ها: تحولات خاورمیانه ، سوریه ، عراق ، ایران ، عربستان ، امریکا ، اسرائیل ، افغانستان

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع خبری سومالی از حمله موفق ارتش این کشور به تروریست‌های «الشباب» و هلاکت و زخمی‌شدن ده‌ها تَن از آنان خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها، ارتش سومالی اعلام کرد که طی عملیاتی که در جنگل منطقه تبر موگی واقع در استان گلمدگ در مرکز این کشور به اجرا درآورده موفق شده است ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» را به هلاکت برساند.

همچنین منابع خبری تاکید کردند که در این عملیات ارتش سومالی، ۳۰ نفر دیگر از اعضای گروه تروریستی الشباب نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده، تروریست‌های الشباب در ۳ مرکز نظامی واقع در این منطقه جمع شده بودند و بر اساس اطلاعات به دست آمده شمار آنان به ۱۵۰ تروریست مسلح می‌رسیده است.

ارتش سومالی تاکید کرد که نظامیان ارتش این کشور در حال جست‌وجوی تروریست‌هایی هستند که پس از اجرای این عملیات به جنگل‌های منطقه گریخته‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز ارتش سومالی در عملیاتی دیگر علیه گروه تروریستی الشباب موفق شد ۳۰ تروریست دیگر را در همین استان به هلاکت برساند.

کمی پیش‌تر نیز «عبدالله شیخ اسماعیل فرتاگ» وزیر امنیت داخلی جدید سومالی طی سخنانی از فرصت بزرگ این کشور برای شکست گروه تروریستی الشباب در سومالی سخن گفته بود.

وی تصریح کرد که دولت سومالی می‌تواند تا آغاز سال ۲۰۲۵ میلادی، یعنی زمانی که انتظار می‌رود نیروهای بین‌المللی حافظ صلح در شاخ آفریقا در راستای اجرای طرح انتقالی سومالی این کشور را ترک کنند، گروه‌های مسلح تروریستی را شکست بدهد.

کد خبر 6090262

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • فوری | درخواست برخی چهره‌های حامی اغتشاشات برای بازگشت به ایران