Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی در شهریورماه سال ۱۳۲۶ در شهر ری متولد شده است. سیدمهدی آوینی (پدر شهید آوینی) متولد شهرری هستند و نسب هیچ یک از اعضای خاندان ایشان به اهالی میانه نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, مهر ماه سال گذشته بود که گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم گزارشی از زندگینامه شهید سید مرتضی آوینی را با عنوان «شهید آوینی، سیدی از تبار آذربایجان و روستای آوین میانه/ نگاهی به زادگاه اجدادی سید شهیدان اهل قلم+فیلم» را منتشر کرد که به دلیل خطای سهوی رسانه‌ای این گزارش از روی خروجی خبرگزاری حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تحقیقات به عمل آمده و گفت‌و‌گو با خانواده شهید مرتضی آوینی مشخص شد که هیچ گونه تشابهی بین شخصیت های نام برده در این گزارش و خانواده ی شهید آوینی وجود ندارد. ظاهراً خبرنگار تسنیم در میانه بدون هیچ گونه تحقیقی از اعضای خانواده و خصوصاً پدر شهید که به لطف خداوند هنوز در قید حیات اند، صرفاً بر اساس نام فامیل «آوینی» تبار شهید آوینی را به روستای «آوین» رسانده و گزارش خود را تنظیم و منتشر کرده است.
از منظر خانواده ی شهید آوینی، خبرنگار تسنیم در میانه یک متن کاملاً تخیلی در مورد شهید آوینی و پدر ایشان نوشته و تنظیم کرده و با اشخاص غیرمرتبطی هم برای تأیید صحت خبرش گفتگو کرده و نتیجه ی کارش را منتشر کرده است. بین شهید آوینی و خانواده ی شهید با شخصیت های نامبرده در آن متن خیالی کوچکترین رابطه ای وجود ندارد!

انتهای پیام/

R1405/P1439/S4,38/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۵۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت

مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری) از شهدای جنگ تحمیلی، با حضور انبوه عزاداران مردم شهرستان دارالمومنین گناوه و نیز محمد تقی صفری فرماندار و حجت الاسلام والمسلمین رکنی حسینی امام جمعه گناوه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از مصلی جمعه آغاز و پیکر این شهید والامقام در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت. 

شهید مرتضی غلامی (دشتی نظری) از شهدای مفقودالاثر شهرستان گناوه در سال ۱۳۸۸ به همت گروه تفحص شهیدان گمنام شناسایی و در نجف آباد اصفهان دفن شد و پس از ۴۰ سال با رضایت خانواده اش به شهرستان گناوه بازمی گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • نجاتگران هلال احمر برای نجات دیگران از خودگذشتگی و ایثارگری دارند
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه
  • آئین تجدید میثاق با شهید والامقام «مرتضی غلامی» درگناوه
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • خاکسپاری پیکر شهید مرتضی غلامی در گناوه
  • تشییع پیکر مطهر شهید مرتضی غلامی
  • شادی ممنوع برای باقری در دربی خانوادگی