Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>مرکزی - مطالعات نهایی بر روی طرح 55 متری ( بزرگراه امیرکبیر ) ادامه دارد اما به احتمال زیاد حفر تونل در حد فاصل میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی اراک جایگزین طرح 55 متری خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در نشست شورای ترافیک استان با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 14 سال از انجام مطالعات اولیه طرح 55 متری اراک می گذرد و دستگاه های متولی از قبیل شهرداری و شورای شهر به دلیل هزینه بسیار بالای اجرای این طرح توان انجام این کار را نداشته اند و از طرفی نیز ساکنان محدوده این طرح نیز در بلاتکلیفی به سر می برند، باید وضعیت این پروژه مشخص و تعیین تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزیز فیلی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی ها حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای تملک پلاک ها ی واقع در محدوده اجرای طرح اعتبار نیاز است ادامه داد: 218 پلاک درگیر با این طرح با مساحت حدود 30 هزار متر مربع شناسایی شده که از این تعداد 49 پلاک 20 درصد، 60 پلاک از 20 تا 50 درصد و 109 پلاک نیز بیش از 50 درصد با این پروژه در ارتباط هستند.
وی افزود: همچنین 172 پلاک واحد مسکونی، 22 پلاک تجاری و خدماتی، دو پلاک درمانی، چهار پلاک اداری، چهار پلاک آموزشی، 12 پلاک بایر، دو پلاک مذهبی و دو پلاک نیز پارکینگ و تاسیسات شهری هستند که همه این پلاک ها باید از مالکین خریداری شود .
معاون عمرانی استانداری مرکزی اعتبار مورد نیاز برای ساخت این خیابان را نیز بیش از 600 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : اما هرینه مورد نیاز برای حفر تونل در مسافت حدود 2 کیلومتری به یک هزار میلیارد ریال هم نمی رسد ضمن اینکه در رفع مشکلات ترافیکی شرق به غرب اراک نیز موثر می باشد.
فیلی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط مشاور این طرح، اطراف این بزرگراه نیز 57 برج و مجتمع تجاری متصل در 10 تا 14 طبقه طراحی شده که ساخت آنها نیز بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی تصریح کرد: معبر اصلی ما پروژه 55 متری است که مقرر گردیده این معبر به صورت هم سطح باشد ولی در اجرای این پروژه ،چهار تقاطع نیز وجود دارد که شامل تقاطع شهید رجایی،تقاطع شهید بهشتی،تقاطع ورودی میدان ولیعصر و آخرین تقاطع،تقاطع میرزای شیرازی که مقرر شده این تقاطع ها به صورت زیر گذر احداث شوند.

46

کلید واژه‌ها : استان مرکزی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیر کل هواشناسی استان گفت: فعالیت این سامانه از ظهر شنبه 8 اردیبهشت شروع می شود.
چراغپور افزود: رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید، احتمال تگرگ، احتمال آبگرفتگی معابر احتمال بالا آمدن آب رودخانه های فصلی و سیلابی شدن سیل ها لغزندگی سطح جاده ها از خطرات این سامانه است.

دیگر خبرها

  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران