Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعیخبرگزاری دانشجو،به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی، در ۱۵ سال گذشته (۱۳۸۰ تا ۱۳۹۵)، ۱۸ هزار و ۲۷۴ تن بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این شمار تلفات با سیر نزولی به ویژه در سال‌های اخیر مواجه بوده است.

در ۱۵ سال گذشته سیر نزولی آمار تلفات غرق‌شدگی در کشور این رقم را از یکهزار و ۲۸۴ فوتی در سال ۱۳۸۰ به ۹۱۳ فوتی در سال ۱۳۹۵ رسانده است؛ این در حالی است که طی این مدت بیشترین آمار متوفیات با یکهزار و ۵۱۵ تن در سال ۱۳۸۲ و کمترین آن با ۸۷۹ فوتی در سال ۱۳۹۴ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش طی این سال‌ها شمار تلفات غرق‌شدگی با سیر نزولی مواجه بوده است و تنها در برخی سال‌ها رشد اندک این آمار را شاهد بودیم، بیشترین افزایش آمار غرق‌شدگی در سال ۱۳۸۲ نسبت به سال قبل از اتفاق افتاده که رشد ۲۶.۳ درصدی را نشان می دهد.

همچنین از سال ۱۳۹۳ به بعد آمار تلفات غرق‌شدگی به کمتر از یکهزار تن در سال رسید و این آمار تا پایان سال گذشته همچنان زیر یکهزار تن باقی مانده است.

در ادامه این گزارش آمده است ،بر اساس آمارهای موجود سه استان مازندران، خوزستان و گیلان به ترتیب استان های دارای بیشترین آمار تلفات غرق شدگی در ۱۵ سال گذشته هستند.

در این مدت ۳ هزار و ۱۷۷ تن در استان مازندران، ۳ هزار و ۹۳ تن در خوزستان و یکهزار و ۷۶۵ تن در استان گیلان به دلیل غرق شدگی جان باخته اند.

آمار تلفات غرق‌شدگی در این سه استان طی ۱۵ سال گذشته ۸هزار و ۳۵ تن بوده که ۴۴ درصد کل موارد غرق‌شدگی این مدت را به خود اختصاص می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۶۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، "محمد شجاعان " ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد و معلم اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم افزود: معلمان شمع وجود خویش را برای روشنایی راه ما و آیندگان ما ارزانی داشتند و این روحیه ایثار در کمک به نیازمندان نیز متجلی است و امیدواریم با توجه به ظرفیت خوبی که بین فرهنگیان وجود دارد، برنامه‌های در دست اجرا و همچنین کمک و تعامل ادارات آموزش و پرورش در سطح استان این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد در طرح استان از حمایت ۲۸ هزار حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

شجاعان افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد و همچنین مراکز نیکوکاری سطح استان نسبت به تقبل فرزند یتیم و محسنین با شرایط مورد نظر خویش اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار