Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ۸۹ هزار تخلف ساختمانی به مسئولان ارجاع شد، برداشت ۶هزارو500 تن آلبالو از باغات اصفهان پیش بینی می شود، افتتاح آسایشگاه شبانه روزی لاله در البرز، دغدغه‌های بیماران تالاسمی در کردستان، استان مرکزی میزبان المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور  و ... در بسته خبری "در شهرستان ها چه خبر؟" دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ۸۹ هزار تخلف ساختمانی به مسئولان ارجاع شد، برداشت ۶هزارو500 تن آلبالو از باغات اصفهان پیش بینی می شود، افتتاح آسایشگاه شبانه روزی لاله در البرز، دغدغه‌های بیماران تالاسمی در کردستان، استان مرکزی میزبان المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور و ... در بسته خبری "در شهرستان ها چه خبر؟" دنبال کنید.

اهدا 120 هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان کرمانشاه

ایرنا: مدیرعامل انجمن خیران کتابخانه ساز استان کرمانشاه گفت: از سال گذشته تاکنون 120 هزار جلد کتاب توسط خیران به کتابخانه های استان اهدا شده است.

اهدا 120 هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان کرمانشاه یزدان بهرامی نیا روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: سال گذشته طرحی را با هدف هدیه یک جلد کتاب توسط هر کرمانشاهی شروع کردیم و در این مدت با استقبال بی نظیر مردم و مسئولان 60 هزار جلد کتاب جمع آوری شد که از این تعداد 30 هزار جلد کتاب تاکنون در سطح کتابخانه های عمومی، مدارس، مساجد، بیمارستانها و زندان های استان توزیع شده است.

وی همچنین از همکاری موسسه آموزشی قلم چی در اهدای 65 هزار جلد کتاب کمک آموزشی در سطح کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: این موسسه وقف عام است و فعالیت های عام المنفعه خوبی در زمینه گسترش فرهنگ کتابخوانی به خصوص کتاب های درسی دارد.

وی ادامه داد با این برنامه نیاز کتابخانه های ما به کتاب های کمک آموزشی درسی از سال 86 تا 96 برطرف شده است.

بهرامی نیا ابراز امیدواری کرد که بتواند همکاری این موسسه فرهنگی را در مراحل تجهیز و نیز احداث کتابخانه ها در سطح استان جلب کند.

وی از رویکرد رایزنی فعال با سایر موسسات فرهنگی برای جلب کمک های خیریه خبر داد و افزود: برنامه آینده ما پای کار آوردن سمن های فعال در این زمینه است.

بهرامی نیا، همچنین در خصوص وضعیت کتاب های مستهلک اهدایی گفت که این کتاب ها تبدیل به خمیر کاغذ می شوند و از محل فروش آنها کتاب نو خریداری می شود.

هم اکنون 77 باب کتابخانه های عمومی نهادی و 17 باب کتابخانه های عمومی مشارکتی در استان کرمانشاه فعال است.

از مجموع کتابخانه‌های نهادی استان 62 باب آن کتابخانه های شهری و 13 باب نیز کتابخانه روستایی است.

2 باب کتابخانه سیار روستایی نیز در شهرستان‌های قصرشیرین و هرسین فعال است.

50 هزار نفر از مردم استان کرمانشاه عضو کتابخانه های عمومی هستند که 2.5 درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهند.

استان کرمانشاه با حدود 2 میلیون تن جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 620 روستا است.

استان مرکزی میزبان المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور

ایسنا: سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی از میزبانی بیست‌وسومین المپیاد ورزشی دانشجو معلمان دختر و پسر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در این استان خبر داد.

دکتر سعید فخاری در گفت‌وگو باخبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، افزود: این المپیاد با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجو معلمان، توسعه فرهنگ ورزش و سلامتی در محیط‌های خوابگاهی، همچنین شناسایی و انتخاب ورزشکاران مستعد برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره از المپیادهای ورزشی در گروه خانم‌ها از 14 مردادماه آغاز شده و تا 21 مردادماه 96 ادامه دارد، در گروه آقایان نیز این رقابت‌ها از 24 مرداد آغاز شده و تا 31 مردادماه 96 ادامه دارد.

فخاری گفت: دانشجویان پسر در رشته‌های ورزشی فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، کشتی و تکواندو به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و دانشجویان دختر در رشته‌های ورزشی فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، بدمینتون و تکواندو با هم رقابت می‌کنند.

فخاری ادامه داد: با توجه به بررسی‌های بعمل آمده در حوزه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ورزشی استان‌های متقاضی میزبانی، استان مرکزی با برخورداری از شرایط مناسب جهت میزبانی این دوره از المپیادهای کشوری انتخاب شد.

وی گفت: زیرساخت‌های ورزشی، سالن‌های در اختیار، داوران، مدرسان و شرایط اقلیمی و گردشگری استان از برخی مزیت‌هایی بودند که موجب شد این استان جهت میزبانی المپیاد ورزشی کشور انتخاب شود.

فخاری ادامه داد: همچنین حسب تخصص و تجربه این دانشگاه و همکاران در این دانشگاه، این مهم بر عهده استان مرکزی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اراک خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی گروه دختران در 15 مردادماه 96 و گروه پسران در 25 مردادماه در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی "5 مرداد" اراک برگزار خواهد شد.

ضارب آمادگاه آبیک زنده است

مدیرکل انتظامی امنیتی استانداری قزوین گفت: موافقت نکردن با انتقال سرباز وظیفه و مشکلات روحی علت اصلی تیراندازی در پادگان آبیک بود.

«یوسف جهانی‌پور» مدیرکل انتظامی استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به حادثه تیراندازی در پادگان آبیک، تصریح کرد: براساس اطلاع واصله سرباز وظیفه عامل تیراندازی دارای مشکلات روحی بوده و بنابراین تقاضای انتقالی داشته که به نتیجه نرسیده است، برای همین وی با توجه به مشکلات روحی پیش‌آمده نسبت به تیراندازی به سمت سربازان اقدام کرده است.

وی افزود: افراد مشمول وظیفه و افسران وظیفه در این حادثه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که 3 نفر در دم فوت می‌کنند و یک نفر نیز پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند و بقیه مجروحان نیز در بیمارستان شهید رجایی بستری هستند.

مدیرکل انتظامی امنیتی استانداری قزوین گفت: ضارب پس از حادثه نسبت به خودزنی اقدام کرده است و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید رجایی بستری است.

وی گفت: سربازانی که مورد حمله قرار گرفتند اهل استان اصفهان و گرگان هستند هم‌چنین ضارب اهل استان اصفهان است.

جهانی‌پور با تشکر از رسانه‌ها و مطبوعات یادآور شد: چون رسانه‌ها اخبار را از یک مسئول واحد نمی‌گیرند شاهد اطلاع‌رسانی متناقض و متفاوت هستیم، با این‌حال برای این‌که اطلاعات منسجم دریافت کنند با فرماندار آبیک تماس بگیرند.

۸۹ هزار تخلف ساختمانی به مسئولان ارجاع شد

مهر: معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۸۹ هزار مورد تخلف ساختمانی به مسئولان مربوطه ارجاع شده است.

محمدرضا شاملو در نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و عمومی که صبح سه شنبه در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۸۷ پیگیری‌های خود را در برخورد با تخلفات ساختمانی، زمین خواری و اراضی انجام داده و همواره به مسئولان محلی و استانی گزارش هایی در این حوزه ارائه کرده است.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۸۹ هزار مورد تخلفات ساختمانی را در این حوزه به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم که در طرح هادی اراضی کشاورزی هیچ آسیبی نمی بینند.

شاملو گفت: منشور طرح هادی حفاظت از اراضی موضوع مهمی است که همواره مورد توجه بنیاد مسکن و حوزه‌های مربوطه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن نخستین دستگاهی است که با تخلفات ساختمانی، تغییر کاربری و زمین خواری مواجه شده است.

نخستین سمینار تخصصی پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و عمومی صبح سه شنبه با حضور کارشناسانی از استان های مازندران، گیلان، اردبیل، فارس، خراسان رضوی و البرز در گرگان آغاز شد.

برداشت ۶هزارو500 تن آلبالو از باغات اصفهان پیش بینی می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: حجم برداشت آلبالو در اصفهان امسال به بیش از ۶ هزار تن می‌رسد.

احمدرضا رئیس‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از اواسط خردادماه برداشت آلبالو در سطح استان اصفهان آغاز شد که تاکنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به یک هزار و ۲۷ هکتار از باغات بارور استان اصفهان، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید این محصول امسال به بیش از شش هزار و ۵۰۰ تن برسد که این میزان نسبت به میزان تولید سال گذشته ۱۴ درصد افزایش خواهد داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام اینکه از سطح یک هزار و ۱۴۹ هکتاری باغات آلبالو در استان ۱۲۲ هکتار آن بار داده است، اضافه کرد: از ارقام آلبالوی موجود استان ارقام مجاری، گیسی و ارقام بومی را می‌توان نام برد.

وی افزود: بیشترین سطح باغات آلبالوی استان به ترتیب در شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان، شهرضا، سمیرم، اصفهان و کاشان است.

رئیس زاده همچنین به برداشت سیب گلاب از باغات استان اشاره کرد و ادامه داد:‌ پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۲۰ هزارتن انواع سیب گلاب اعم از زودرس، میان‌رس و دیررس تا نیمه دوم شهریورماه برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی از برداشت دو هزار و ۳۰۰ هکتار باغات سیب گلاب در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: سطح عمده باغات سیب گلاب استان در شهرستان سمیرم و پس از آن در شهرستان‌های شهرضا، دهاقان، تیران وکرون، کاشان، چادگان، خمینی‌شهر و شاهین‌شهر قرار دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سرمازدگی بهاره و تداوم خشکسالی دو عامل مهم کاهش تولید سیب گلاب در سال جاری است.

آسایشگاه شبانه روزی لاله در البرز افتتاح شد

فارس: مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک کرج از افتتاح آسایشگاه شبانه روزی سالمندان واقع در ساختمان لاله توسط وزیر کار رفاه و تعاون اجتماعی خبر داد.

علیرضا وحدانی در حاشیه افتتاح ساختمان لاله در آسایشگاه کهریزک ضمن اشاره به قدمت این مجموعه، گفت: این اقدام کارشناسی شده است و علاوه بر شرایط عرف و شرع حضور سالمند و معلولان در این مجموعه اقدامی درست است.

وی با بیان اینکه این نخستین مجموعه درمانگاه شبانه روزی است و افزود: پس از آن به تدریج خدماتی همچون کار درمانی، ذهنی و روانشناسی به معلولین و سالمندان ارائه شد.

وی با بیان اینکه آسایشگاه شبانه روزی سالمندان امروز افتتاح خواهد شد، گفت: سالمندان به این محل منتقل شده‌اند و فعالیت در این منطقه آغاز شده که به زودی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

به گفته مدیر آسایشگاه کهریزک در این مجموعه، فعالیت خدمات در منزل و خدمات آسایشگاه به افراد سالمندان ارائه خواهد شد.

وجدانی گفت: در این مجموعه 450 نفر ظرفیت خواهد داشت و مبلغ 7میلیارد و 300میلیون اعتباری ساخته شده است که توسط سه خیر تأمین شد.

دغدغه‌های بیماران تالاسمی در کردستان

کمبود تسهیلات اجتماعی تا نگاه‌های سرد جامعه، حس دیده‌شدن و نقش‌آفرینی در جامعه همانند افراد سالم، بزرگترین دغدغه بیماران تالاسمی در کردستان است.

اسم بیماری‌های خاص که به میان می‌آید نگاه‌ها معطوف به رنج و مشکلات بیشتر این افراد نسبت به سایر بیماران می‌شود.

«تالاسمی» یکی از این بیماری‌های خونی ارثی است که شخص در ابتلا به آن هیچ نقشی نداشته‌ است اما به دلیل درمان‌ناپذیری قطعی فرد تمام عمر را با این بیماری زندگی خواهد کرد.

«تالاسمی» یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در ایران است که متاسفانه علی‌رغم تدابیر اندیشیده‌شده بازهم ریشه‌کن نشده و هنوز هستند کودکانی که به دلایل عدم توجه والدینشان به توصیه‌های نظام بهداشت و درمان کشور بیمار متولد می‌شوند.

بیماران تالاسمی نه تنها مشکلات درمانی دارند بلکه عمده مصائبشان به نگاه‌های نامتوازن جامعه به آنها، سردی حضوردر اجتماع و حس ندیده‌شدن در جامعه باز می‌گردد، وقتی پای درددل بیماران تالاسمی می‌نشینید غبارغم ناشی از مشکلات که بر فانوس‌های امیدشان نشسته ‌است، را احساس می‌کنید.

به مدد دانش پزشکی وضعیت بیماران تالاسمی مطلوب‌تر از گذشته ‌است، آنها می‌توانند ازدواج کنند و حتی دارای فرزند سالم شوند اما دردهایی طاقت‌فرسا که عمده آنها به دلیل محروم‌ماندن از امتیازات و تسهیلات اجتماعی است همچنان روحشان را می‌آزارد.

طبق آمار ارائه‌شده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تاکنون 2هزار و 246 بیمار خاص در کردستان شناسایی شده‌ است که 132 نفر از آنها بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور هستند.

بیماری 26 ساله که دانش‌آموخته و دارای مدرک کارشناسی یکی از رشته‌های علوم پایه است، رسانه را تریبونی برای بازنشر مشکلات می‌داند و با صبر و حوصله‌ای مثال‌زدنی از روزهای دور و نزدیک و مشکلات دست و پنجه نرم‌کردن با این بیماری می‌گوید.

وی افزود: 26 سال پیش به عنوان آخرین عضو خانواده‌ای 7 نفره در سنندج به دنیا آمدم و در همان یکی دو سال ابتدایی زندگی بیماری‌ام با رنگ پریدگی، عدم رشد کافی و بی‌اشتهایی آشکار شده است.

به گفته این شهروند سنندجی، بیماری تالاسمی به دو نوع آلفا و بتا تقسیم می‌شود و نوع بتای آن هم دارای درجات مینور، اینترمدیا و ماژور است و قرعه‌ تالاسمی ماژور به نام من در آمده‌ است، قطعا پدر و مادرم حامل ژن بیماری تالاسمی و هر دو تالاسمی مینور بوده‌اند و فقط منتقل‌کننده به نسل بعد بوده‌اند، خوشبختانه دیگر فرزندان خانواده بیمار تالاسمی ماژور نیستند و در طبقه‌بندی مینور تقسیم بندی می‌شوند که همانند همه افراد جامعه سالم تلقی می‌شوند و مشکل درمانی ندارند.

وی افزود: تحصیلاتم را تا مقطع کارشناسی ادامه دادم و امیدوارم که بتوانم تحصیلات تکمیلی را هم پشت سر بگذارم هرچند که حل مشکلات نبود کار و تامین مایحتاج زندگی هم آسان نیست.

این خانم با بیان اینکه هر بیمار تالاسمی یک یا دو کیسه خون در ماه دریافت می‌کند، ادامه داد: اینکه در تبلیغات شهری و یا در رسانه‌ها مکرراً تاکید می‌شود که سلامتی یک نعمت است قابل درک نیست تا یک بیمار و آن هم از نوع خاص باشید.

وی گفت: بسیاری از مردم سرما که می‌خورند حتی تزریق یک آمپول آنتی‌بیوتیک نیز برایشان دشوار و آزاردهنده است و این در حالی است که بیماران تالاسمی ماژور بسته به سن و روند درمانشان به صورت میانگین در ماه دو بار تزریق گلبول‌های قرمز خون را تجربه می‌کنند.

وی گفت: روند سال‌های گذشته برای تزریق یک واحد خون به این صورت بود که پزشک معالج آزمایش شمارش سلول‌های خونی را درخواست می‌داد و بعد از تشکیل پرونده و مشخص‌شدن نتیجه و وضعیت فعلی هموگلوبین بخش بانک خون آزمایشگاه بیمارستان خون را از اداره‌کل انتقال خون درخواست می‌کرد و در صورت خالی‌بودن تخت‌های مربوط به تزریق خون بعد از ظهر همان روز یا روز بعد خون تزریق می‌شد که پروسه‌ای زمان‌بر بود.

این بانوی سنندجی افزود: اخیراً این روند کوتاه‌تر شده است و ذخایر خونی به میزان لازم در مراکز درمانی موجود است و اگر میزان هموگلوبین بر اساس آزمایش ناکافی باشد در همان شیفت صبح با زمانبندی قبلی که برای نوبت تزریق خون هر بیمار مشخص شده است خون درخواستی فراهم و تزریق می‌شود.

بخش تالاسمی از بیماران سرطانی جدا شود

سعید کریمیان مدیرکل انتقال خون کردستان نیز در این رابطه گفت: بیماران شهرستان سنندج برای تزریق خون به دو مرکز درمانی بیمارستان توحید و بعثت مراجعه می‌کنند، در بیمارستان بعثت سه تخت در بخش سرطان‌شناسی به بیماران تالاسمی اختصاص یافته است و برنامه ای زمانبندی شده هم به بیماران اطلاع داده شده است تا بیمار در صورت مراجعه طبق نوبت با تخت‌های پر مواجه نشوند اما ادغام این دو بخش با یکدیگر مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مشکل دیگر نیز به دلیل افزایش بیماران سرطانی است و گاهی مشاهده می‌شود که از آن سه تخت اختصاص یافته یک یا دو تخت به بیماران سرطانی اختصاص یافته و یک بیمار تالاسمی نیز در حال تزریق خون است، بنابراین یکی از درخواست‌های بیماران از مراکز درمانی، تفکیک بخش‌های تالاسمی و آنکولوژی از یکدیگر یا استفاده از ظرفیت بالای فضای فیزیکی بیمارستان کوثر است.

*مشکلی در خصوص تامین دارو در استان نداشته‌ایم

یک شهروند دارای بیماری خاص سنندجی گفت: بیمار تالاسمی ماژور علاوه بر تزریق مکرر خون که توسط سازمان انتقال خون تامین و در بیمارستان‌ها تزریق می‌شود داروی دسفرال را برای دفع آهن اضافی از بدن که در اثر تزریق مکرر خون رسوب می‌کند، استفاده می‌کنند.

وی گفت: داروی دسفرال ایرانی همیشه موجود بوده است و رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و داروی دسفرال سوئیسی نیز زیرپوشش بیمه و در داروخانه‌ها موجود است و یا دفترچه‌های بیمه برای خرید بسته 100 عددی حدودا 30 تا 40 هزار تومان هزینه از جیب پرداخت می‌شود و این میزان دارو تقریبا کفاف مصرف یک ماه را می‌دهد.

امیدی گفت: رسوب آهن در اثر تزریق مکرر خون حتی علی‌رغم مصرف داروی دسفرال باز هم بیماری‌هایی را ایجاد می‌کند که بسیار بیشتر از درد و رنج کم خونی ناشی از تالاسمی است، برای مثال آهن در قلب رسوب می‌کند و برای مقابله با آن قرص L1 مصرف می‌شود و یا برای مبتلا نشدن به پوکی استخوان زودرس می‌بایست قرص‌های کلسیم استفاده کرد و بیماری‌های دیگری هم مثل فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، تیره‌شدن رنگ پوست، مشکلات جنسی و مشکلات طحال و کبد هم در اثر رسوب آهن ایجاد می‌شود.

*از نگاه‌های سنگین جامعه تا فشردن سرد دست‌ها

به گفته این شهروند سنندجی، متاسفانه بارها می‌شنویم که وقتی فردی در جامعه رنگ و رویی بیمارگونه دارد برای تحقیر او انواع بیماری‌ها از جمله تالاسمی را به او نسبت می‌دهند و یا وقتی فردی از لحاظ اخلاقی ناسالم به نظر می‌رسد انگ بیماری ایدز را به او می‌زنند و ایدزی صدایش می‌کنند و این برای همه بیماران خاص ناراحت‌کننده است که جامعه آنها را طردشده و نه به عنوان بیمار ببیند .جامعه هنوز هم ما را نشناخته است و گاهی در میان جمع بودنمان آزاردهنده است

وی گفت: یک بیمار تالاسمی انتظار دارد همانگونه که با مهربانی با بیمار سرطانی در جامعه و مراکز درمانی رفتار می شود نگاهی محبت آمیز اما نه از روی ترحم را شاهد باشد. شرایط استخدامی و کار برای یک بیمار تالاسمی درست مثل افراد سالم جامعه است در حالی که در عمق زندگی اجتماعی بیماران هزاران تفاوت فاحش با افراد سالم وجود دارد.

امیدی گفت: این شهروند طبق قانون، بهزیستی حمایتی از بیماران تالاسمی انجام نمی‌دهد چرا که این بیماری در زمره معلولیت‌ها قرار نگرفته است در صورتی که هیچ کدام از بیماران تالاسمی از فیزیک بدنی معمولی برخوردار نیستند که بتوانند دست به هر کاری بزنند که نیاز به تحرک و قدرت عضلانی داشته باشد.

وی گفت: به عبارتی بیماران، خاص لقب گرفته‌اند اما تسهیلات خاص اجتماعی برای آنها مهیا نشده ‌است و از این رو است که یافتن کار در شرایط فعلی که برای افراد سالم نیز دشوار است برای بیماران تالاسمی دشوارتر می‌نمایند و معمولا پسران به ناچار مشغول مسافرکشی در سطح شهر و دختران بیمار نیز فعالیت‌هایی نظیر خیاطی یا گلدوزی در خانه را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/


خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا بعدازظهر پنحشنبه همراه با فرماندار و شهردار سنندج و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دارالتحفیظ امام جزری در مسجد جامع شهرک پردیس سنندج، تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در کردستان که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در این استان شده است، بازدید کرد و ضمن دیدار با قاریان جوان و نوجوان این محفل معنوی و نورانی حاضر در این مرکز، پای گفت‌وگوی صمیمی آنان نشست.

استاندار کردستان در این دیدار با بیان اینکه تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود اظهار کرد: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

زارعی کوشا، دیدار با قاریان جوان و نوجوان قرآنی را موجب سعادت خواند و با اشاره به اینکه جامعه بشری در هر جای دنیا با مشکلات مختلفی مواجه و درگیر است، نسخه‌ای شفا بخش این آلام را تمسک به قرآن کریم و آیات الهی عنوان کرد.

وی حفظ قرآن را یکی از با فضیلت‌ترین و ارزشمندترین عمل برشمرد و به جوانان و نوجوانان این محفل قرآنی که عنایت پروردگار یکتا شامل حال آنان شده و به این سعادت دست یافته‌اند، تبریک و تهنیت گفت و آنان را منتخب و مصطفای الهی بیان کرد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه به هر میزان جامعه به فرامین الهی نازل شده در قرآن کریم عمل کند به همان اندازه از دام شیاطین و دشمنان دین و دیانت دور خواهد شد، اضافه کرد: امید که از این شر و درگیری که از آغاز خلقت بین جنود رحمانی و جنود شیطانی به وجود آمده و تا ابدیت ادامه دارد خداوند یکتا تقدیر ما را در جنود رحمانی مقدر فرماید و همگان را عاقبت بخیر کند.

زارعی کوشا با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و نعمت هدایت کتاب الهی، تصریح کرد: انسان برای ادامه زندگی بایستی به منبع حیات، نور و انرژی آسمانی متصل شود.

وی بیان کرد: به برکت قرآنی بودن این نوجوانان، امیدوارم همه ما برنامه زندگی خود را بر اساس سبک قرآنی مدیریت کنیم و ما به عنوان پیرو، آن کتاب الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا انس با قرآن ما را از فتنه دشمنان دین و اسلام حفظ کند.

آشنایی با فعالیت‌های دارالتحفیظ امام جزری در سنندج

بر اساس این گزارش؛ دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع پردیس سنندج تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان است که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در استان شده است.

که در حال حاضر ۳۰ قرآن‌پژوه به صورت شبانه روزی در این مرکز مشغول حفظ قرآن هستند و بعد از ۲ سال آموزش، مدرک معتبر حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

در حال حاضر آقایان از این خدمات بهره‌مندند و طی این چندسال از فعالیت خود ۹ حافظ کل را تقدیم جامعه قرآنی کرده است.

مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج تمام خدمات خود را به قرآن‌پژوهان به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و
در تلاش است تا در سال آتی با مساعدت و همراهی مردم، مسئولین و خیرین شعبه حفظ بانوان این مرکز را فعال خواهد کرد تا بتوان در این بخش نیز به جمعیت بانوان استان علاقمند به حفظ قرآن خدمات ارائه دهد.

این مرکز مکانی مجزا از مسجد است و مجوز ورود به این مرکز دارالتحفیظ برای فعالان قرآنی است که خود روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن را گذرانده باشند.

در حال حاضر چندین مربی حفظ برجسته و مجرب قرآنی استان به صورت شبانه روزی مشغول انجام آموزش حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان در کلاس‌های این مرکز حفظ هستند.

علاقه‌مندان به حفظ قرآن که شرایط حضور در این دارالتحفیظ را نداشته باشند می‌توانند به صورت مجازی با این دارالتحفیظ در ارتباط باشند.

در مرکز حفظ قرآن سنندج، قرآن‌آموزانی از سطح استان و استان‌های همجوار شرکت کرده‌اند و به دلیل اینکه امکان تردد برای آنان فراهم نبود این مرکز به صورت شبانه روزی به آنان خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 6088563

دیگر خبرها

  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور