Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز سه شنبه در نشست قائم مقام وزیر کشور با منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای استان بوشهر افزود: اعضای شوراهای اسلامی توجه داشته باشند، افرادی را که برای تصدی پست شهردار انتخاب می کنند باید پاکدست باشند و در این زمینه سهل انگاری نمی کنیم.
وی تصریح کرد: شهردارانی که انتخاب می شوند باید کاردان و توانمند باشند در غیر این صورت شهر و مردم آن متضرر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالاری یادآوشد: شهرداران مردم داری و قانونمداری را باید سرلوحه کار خود قرار دهند و سرپیچی از قانون پذیرفتنی نیست.
استاندار بوشهر در خصوص عوارض ارزش افزوده گفت: سال گذشته این اعتبارات براساس برنامه قانون ششم توسعه تمام وصولی ها به نسبت جمعیت بین شهرها و روستاهای منطقه توزیع می شد اما امسال این اعتبارات به صورت متمرکز استانی به طور یکسان بین شهرها و روستاها توزیع می شود.
وی در خصوص اعتبارات عوارض آلایندگی نیز افزود: اگر اعتبارات عوارض آلایندگی به درستی وصول شود میزان این اعتبار از اعتبار همه واحدها و صنایع بزرگ بیشتر و می تواند کمبود اعتبارات ارزش افزوده مناطق مختلف را نیز جبران کند.
وی میزان اعتبارمصوب ارزش افزوده استان بوشهر برای سالجاری را 250میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: میزان اعتبارات عوارض آلایندگی استان نیز اگر به صورت کامل وصول شوند 300 میلیارد تومان است.
استاندار بوشهر گفت:باتوجه به اهمیت طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان امسال علاوه بر دهیاریها، شهرداریهای استان نیز حضور دارند و تلاش می شود از ظرفیت شهرداریها برای اجرای این طرح بهره برد.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر 18 منطقه آموزشی دارد که در هر منطقه شهرداران باید طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان را در کارگروهی تخصصی بررسی کنند.
استاندار بوشهر در خصوص تدوین آئین نامه ته لنجی نیز گفت: 2سال است که بحث ته لنجی در استان با هدف کاهش مشکلات مرزنشینان درحال بررسی است و قرار است فردا این آئین نامه در هیات دولت بررسی شود.
وی اظهار کرد: طرح گردشگری با اولویت اشتغالزایی از اولویت های استان بوشهراست که هدف از اجرای طرح های مختلف در این زمینه درآمد زایی و ایجاد اشتغال است نه اینکه تنها یک پارک بازی و تفریح در مناطق مختلف ایجاد شود.
استاندار بوشهر تاسیس صنایع پائین دستی پتروشیمی با هدف تامین خوراک این صنایع را از دیگر هدفها و اولویتهای استان بوشهر عنوان کرد.
وی در خصوص لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر نیز گفت: لایحه بندر آزاد تجاری بوشهر در نوبت طرح شدن در صحن علنی مجلس است.
سالاری با تاکید براینکه مشکلات آب آشامیدنی استان حل شدنی است افزود: با توجه به اقدامهای انجام شده در خصوص تامین آب آشامیدنی و کاهش مشکلات مردم در این بخش ولی اصلاح الگوی مصرف، نصب کنتورهای هوشمند و نوسازی شبکه های آبرسانی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی در خصوص تامین آب کشاورزی نیز گفت: برای کاهش مشکلات و تامین آب مورد نیاز کشاورزی استان سدهای مختلفی در دست احداث است که در این راستا 140 میلیارد تومان امسال پروژه در استان اجرایی می‌ شود.
استاندار بوشهر گفت: امسال از مرداد ماه با سفر به شهرستانها مصوبات نشستهای هم اندیشی سال قبل بررسی و از دانش آموزان ممتاز نیز تجلیل می شود.
معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز گفت: استان بوشهر یک میلیون و 164هزار نفر جمعیت دارد که از این شمار72 درصد معادل 735هزار نفر ساکن 37 شهر هستند و 28 درصد نیز جمعیت روستایی تشکیل می دهد.
محمد حسن باستی با اشاره به جمعیت 195نفری شوراهای شهرهای استان بوشهر افزود: 91 درصد منتخبان شوراهای شهرهای استان دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا هستند.
وی با بیان اینکه از 624روستای استان بوشهر 352 روستا دارای دهیاری هستند اظهار کرد: تعداد اعضای شوراهای روستاها یک هزار و 350 نفر است که 43 درصد آنها نیز دارای مدرک فوق دیپلم به بالا هستند.
باستی افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا بعنوان یک فرصت و ظرفیت به شمار می آیند که نقش مهمی در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی برعهده دارند.
وی تاکید کرد: برای بهره گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها نیازمند اصلاح برخی قوانین و آئین نامه ها هستیم.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبر اقبال مجرد

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده است، گفت: در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود. - اخبار استانها -

عبدالخالق برزگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با گرامیداشت هفته شوراها از 9 تا 15 اردیبهشت اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های مختلفی تدارک و تدوین شده است.

وی، عناوین هفته شوراها را برشمرد و گفت: 9 اردیبهشت به‌عنوان شوراها، تولید با مشارکت مردمی، 10 اردیبهشت، شوراها  و مشارکت اجتماعی زنان، 11 اردیبهشت شوراها و ارتقای سرمایه اجتماعی، 12 اردیبهشت شوراها و شاخص‌های کیفیت زندگی، 13 اردیبهشت شوراها و شادابی و نشاط اجتماعی، 14 اردیبهشت شوراها و رونق تولید و کارآفرینی و 15 اردیبهشت شوراها و درآمد پایدار محلی نامگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها را یکی از نقاط عطف تاریخ سیاسی ایران نام برد و افزود: تشکیل شوراهای اسلامی را نشان از ظرفیت سیاسی ایران برای جلب مشارکت بیشتر مردم در اداره امور کشور، تحقق مردم سالاری دینی و تمرکززدایی دارد.

برزگرزاده با بیان اینکه تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی در تحقق مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی دارد اضافه کرد: این نهاد در تسریع و تسهیل فرآیندهای توسعه، تقویت ارتباط و تعامل مردم با حاکمیت، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت، توان و قابلیت‌های مردم به‌عنوان بازیگران و کنشگران اصلی و صاحبان اصلی نظام در فرایند توسعه ملی نقش تاثیرگذاری دارد.

وی، 9 اردیبهشت را مصادف با فرمان تاریخی امام راحل(ره) در سال 1358 مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران در سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای اسلامی اعلام و خاطرنشان کرد: ارتقای شأن منزلت و جایگاه شوراهای اسلامی پایه شامل عشایر، روستایی و شهری در بخش، شهرستان و استان هدف از برگزاری مراسم روز شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی در تحقق شعار سال، پیشبرد اهداف و برنامه‌های نظام اسلامی و معرفی دستاوردهای شوراهای اسلامی به مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی را از دیگر اهداف اجرا برنامه‌های هفته شوراها دانست.

برزگرزاده، هم‌اندیشی با صاحبان علم و تجربه، جوانان، زنان، نخبگان و اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم ذکر و بیان کرد: این هم‌اندیشی در راستای بررسی آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌روی شوراهای اسلامی و راهکارهای برون‌رفت از آنها برگزار می‌شود.

وی تجلیل از برترین‌های خانواده بزرگ شوراهای اسلامی و شهروندان نمونه برتر در تعامل با شوراها را از دیگر امور در این هفته دانست و اضافه کرد: در هفته شوراها ضمن برگزاری همایش با حضور منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان بوشهر و شهرستان‌‌ها، از اقدامات و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلیل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تعداد اعضای شوراهای استان را یک‌هزار و 460 نفر دانست و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر 10 شورای اسلامی در سطح شهرستان، 25 شورا در بخش‌ها و 40 شورا در سطح شهرها تشکیل شده است.

برزگرزاده با بیان اینکه در مجموع یک‌هزار و 250 نفر عضو شوراهای روستایی این استان هستند، تصریح کرد: 150 نفر اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان بانو و مابقی آقایان هستند.

وی تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای استان بوشهر را 210 نفر اعلام کرد و گفت: در هفته شوراها برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، عمرانی و اجتماعی تدوین شده و در این هفته از طرح‌های مختلف در شهرها و روستاهای استان بوشهر بهره‌برداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر وی جایگاه شوراها در قانون اساسی را بسیار رفیع دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم و به‌صورت مستمر پیگیر حل مشکلات مردم در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر