Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@14:23:52 GMT

حکم بازداشت یک فعال حقوق بشر آلمانی در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۸۸۹۴

حدود دو هفته بعد از دستگیری چند فعال حقوق بشری، دادگاهی در ترکیه حکم بازداشت علیه مدیر عامل منطقه‌ای سازمان عفو بین الملل و پنج فعال حقوق بشر دیگر که یکی از آن ها آلمانی بودند را صادر کرده است.

خبرگزاری تسنیم: رسانه‌های آلمانی از حکم بازداشت یک فعال حقوق بشر آلمانی از طرف دادگاهی در ترکیه به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی و همکاری با کودتاچیان خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، حدود دو هفته بعد از دستگیری چند فعال حقوق بشری، دادگاهی در ترکیه حکم بازداشت علیه مدیر عامل منطقه‌ای سازمان عفو بین الملل و پنج فعال حقوق بشر دیگر که یکی از آن ها آلمانی بودند را صادر کرده است.

به گفته یکی از متخصصان سازمان عفو بین الملل در بین بازداشت شدگان علاوه بر رئیس سازمان عفو بین الملل در این کشور همچنین یک فعال حقوق بشر آلمانی و یک سوئدی هم وجود دارد.

ترکیه بازداشت شدگان را متهم به حمایت از سازمان های تروریستی کرده است. رئیس جمهور ترکیه این فعالان حقوق بشر را در کنار کودتاچیان 15 جولای سال گذشته قرار داده است.

خانواده فعال بشر آلمانی دستگیر شده در ترکیه که "پیتر اشتویدتنر" نام دارد این اتهامات ترکیه را رد می کنند.

دنیز یوسل و مثال طلوع نیز از دیگر فعالان رسانه ای هستند که به اتهام حمایت از گروه های تروریستی در زندان های ترکیه به سر می برند.

گاردنر از کارشناسان سازمان عفو بین الملل با نگاهی به بازداشت فعاللان حقوق بشری در ترکیه گفت: این اقدام حمله به تمام جنبش های حقوق بشری در ترکیه است. وی در پیامی توئیتری این تصمیم دادگاه ترکیه را رسوایی و بر اساس اتهاماتی نادرست و بدون سند و مدرک و منطق ارزیابی کرد.

دولت آلمان هم درباره بازداشت فعالان حقوق بشری در ترکیه ابراز نگرانی کرده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند

کیم سونگ، سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد، ایالات متحده، ژاپن و ۴۷ کشور دیگر را متهم کرد که به دنبال اجتناب از مقررات این سازمان در مورد کشورش هستند که مصمم به ارائه قوانین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، در بیانیه سفیر کره شمالی آمده است: «نیرو‌های متخاصم ممکن است در آینده دومین و سومین پنل کارشناسی را علیه ما راه اندازی کنند، اما همه آنها با گذشت زمان با خود ویرانگری مواجه خواهند شد». 

کیم در پایان گفت: اگر ایالات متحده و پیروانش به‌جای عبرت گرفتن از پرونده اخیر، سیاست خصمانه نابهنگام را در قبال کره شمالی (جمهوری دموکراتیک خلق کره) پیگیرانه دنبال کنند، با شکست استراتژیک بدتری مواجه خواهند شد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفته بود پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت. واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند. او گفت: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تأکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل دختران در افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • گران‌فروشی چه مجازاتی دارد؟
  • ملاقات امیرعبداللهیان با هاکان فیدان در گامبیا
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است