Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@11:16:48 GMT

تجربه رانندگي با BYD S6 از تهران تا پلور

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۷۹۲۳۳

خبرگزاري آريا - اخيرا شرکت خودروسازي کارمانيا سفري يک روزه را براي برخي از خودرو نويسان ترتيب داد تا با BYD S6 از تهران به سمت پلور حرکت کرده و توانايي هاي جاده اي آن را بسنجند.
همچنين برنامه سفر به گونه اي چيده شده بود که پس از رسيدن به پلور، در منطقه دشت لار با توجه به شرايط منطقه‌ اي، تست آفرود و رانندگي در شرايط سخت خارج از جاده نيز انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حرکت از دفتر مرکزي شرکت واقع در کيلومتر 16 جاده مخصوص تهران کرج آغاز شد و پس از گذارندن خيابان ‌ها و بزرگراه‌ هاي شلوغ تهران، وارد آزادراه پرديس و سپس جاده هراز شديم.
طراحي ساده و بي آلايش با ظاهري قديمي
زماني که اين خودرو براي اولين ‌بار معرفي شد بسياري آن‌ را نسخه کپي برداري شده از لکسوس RX نسل دوم که با کد XU30 شناخته مي‌ شد، مي ‌دانستند.
اما جالب است بدانيد که کمپاني بي ‌واي ‌دي طي قراردادي طرح کلي اين خودرو را از کمپاني تويوتا – لکسوس ژاپن خريداري کرده است و بي ‌واي ‌دي اس 6 را بر مبناي آن طراحي و ساخته است.
پس شايد همين موضوع دليل خوبي براي ظاهر به نسبت قديمي اين خودرو باشد، چرا که اين طرح مربوط به سال‌ 2003 ميلادي بوده و در آن خبري از المان‌ هاي طراحي بروز مربوط به سال 2017 نيست. با اين حال وقتي به طور دقيق و ريزبينانه به اس6 نگاه مي ‌کنيم متوجه مي‌ شويم که سادگي طراحي اين خودرو بيش از آن‌که خسته‌ کننده به نظر برسد، کارآمد بوده. به گونه‌ اي بوده که اين طرح موجب مي ‌شود پس از مدت زماني طولاني اصالت خود را حفظ کند.

در نماي جلو شاهد چراغ‌هايي کشيده با طرحي ساده رو به‌ رو هستيم که از دو بخش مجزا تشکيل شده است، همچنين جلوپنجره ‌اي که از جنس کروم بوده در مرکز خودنمايي مي ‌کند. سپر بزرگ و حجيمي که بخش وسيعي از نماي جلو را تشکيل داده در ميان خود دو چراغ مه‌ شکن و يک ورودي هواي نسبتا کوچک را جاي داده است.
البته نکته قابل توجه ارتفاع مناسب آن از سطح زمين بوده که به اصطلاح زاويه ورود خوبي را براي اين کراس‌ اوور پديد آورده است. نماي جانبي آن جايي است که بيش از جلو شباهت اين خودرو را با لکسوس RX نسل دوم نمايان مي ‌کند.

همچنين قسمت عقب نيز به دليل بکار بردن از چراغ ‌هاي بزرگ و بيضي شکل، خيلي شبيه به لکسوس RX است. بکار بردن دستگيره استيل روي در صندوق تا حدودي سادگي طراحي نماي عقب را پوشانده است. همچنين سپر کوتاه عقب يکي ديگر از نکات مثبتي است که توانايي خارج از جاده اين خودرو را افزايش داده است. نصب ديفيوزر پلاستيکي مشکي رنگ روي سپر عقب علاوه ‌بر زيبايي، ظاهري اسپرت ‌تر را براي اس 6 به ارمغان آورده است.
فضاي و امکانات رفاهي BYD S6
زماني که در خودرو را باز مي‌ کنيم و وارد کابين مي‌ شويم، ناخودآگاه بار ديگر ياد لکسوس RX مي‌افتيم، زيرا صندلي ‌ها، داشبورد و محل قرارگيري اهرم تعويض دنده دقيقا مشابه آن بوده. اما نکته قابل توجه فضاي بزرگ و کافي کابين بوده که به لطف ابعاد بزرگ بدنه و فاصله کافي بين دو محور ايجاد شده است.

فرم کلي داشبورد به گونه ‌اي است که از يک طرح به نسبت ساده پيروي کرده که البته براي کاربر تا حدي خوشايند است. چرا که بسياري از خريداران از شلوغ بودن داشبورد و ادوات نصب شده روي آن رضايت نداشته و معتقدند که استفاده از امکانات آن ممکن است هنگام رانندگي موجب سردرگمي آن‌ها شود.

تريم داخلي بي ‌واي ‌دي اس 6 به دو صورت عرضه مي ‌شود که يکي شامل تودوزي مشکي رنگ بوده و ديگري داراي تودوزي دورنگ مشکي و طوسي روشن است. اما نکته ‌اي که ممکن است در همان لحظه اول توجه را به خود جلب کند، کيفيت خوب و قابل قبول متريال مصرفي در اين خودروست که در مقايسه با ساير چيني ‌هاي موجود در بازار، در موقعيت بهتري قرار دارد. وجود زير آرنجي روي صندلي راننده، يکي ديگر از ميراثي است که از لکسوس RX به بي‌ واي ‌دي اس 6 رسيده است.

بي واي دي اس 6 از نظر امکانات رفاهي در سطح قابل قبولي به ‌سر مي ‌برد، براي مثال مي توان به دوربين دنده عقب و زير آينه شاگرد، تهويه دوگانه اتوماتيک، مانيتور 7 اينچي، سيستم رهياب، پخش صوتي با هشت بلندگو، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، دي‌ لايت، صندلي برقي، کروز کنترل، آينه تاشوي برقي، آينه کروميک، قطب‌ نما، سنسور نور، استارت دکمه و.. اشاره کرد، مجموع اين موارد باعث شده اند که سطح امکانات رفاهي اين خودرو در جايگاه مناسبي باشد.

سيستم ‌هاي ايمني مانند شش محفظه کيسه هوا، ترمزهاي ديسکي با ABS، EBD و BOS و… نيز بخشي ديگر از تجهيزات بي واي دي S6 را شامل مي شوند.
تجربه رانندگي با بي واي دي S6
با وجود روشن بودن کولر در بيشتر مسير و ترافيک سنگين در قسمت ‌هاي از شهر تهران، مصرف سوخت اين شاسي ‌بلند نسبتا بزرگ در حدود 10.5 ليتر بود که باتوجه به اندازه و وزن خودرو عدد نسبتا معقولي به نظر مي‌رسد. همچنين عملکرد خوب کولر يکي ديگر از نکات مثبتي است که در اين تست نمايان شد.
پس از رسيدن به دشت لار و محدوده سد لار، اقدام به برگزاري تست ‌هاي آفرودي کرديم، که نتيجه کار تا حدودي دور از انتظار بود. سواري نرم و بي ‌صدا يکي از مشخصه‌ هاي اصلي اس 6 بوده که به هنگام رانندگي با سرعت ‌هاي بالا در جاده خاکي و روي سنگ‌ريزه‌ ها به خوبي نمايان مي‌ شود.

البته که اين نرمي اتاق تا حدي مديون لاستيک‌هاي بزرگ و رينگ 17 اينجي S6 است. مسير تست ما به شکلي تعيين شده بود که پيش از اين تجربه رانندگي با دو خودرو رقيب S6 را در آنجا داشتيم که اين روزها به عنوان يکي از پرفروش ترين کراس ‌اوورهاي چيني بازار شناخته مي ‌شوند.
به واقع مي‌توان گفت که کيفيت سواري و ميزان صداي کابين به مراتب بهتر از ساير رقباي چيني نظير جک S5 و چري تيگو 5 بود. همچنين انعطاف بالاي سيستم تعليق S6 باعث مي‌شد تا در هنگام عبور از چاله‌هاي بزرگ، اصطکاک چرخ‌ هاي خودرو با سطح زمين حفظ شود.

زماني که اقدام به صعود از يک تپه با شيب نسبتا تند کرديم، متوجه شديم موتور چهار سيلندر 2.4 ليتري با توان 160 اسب ‌بخار، کشش نسبتا خوبي دارد و از پس گذر از مسيرهاي پر شيب بر مي آيد، همچنين هماهنگي خوب جعبه‌ دنده 6 سرعته دو کلاچه با موتور يکي از مزاياي بي ‌واي ‌دي اس 6 بوده که اين موضوع در اکثر خودرو هاي چيني کمتر ديده شده است.

در پايان بايد اشاره کرد که اگر بي ‌واي‌ دي اس 6 مجهز به سيستم چهارچرخ متحرک بود، مي توانست گزينه بسيار مناسبي براي آفرود و سفرهاي طبيعت‌ گردي باشد. چرا که با وجود سپرهاي کوتاه و زاويه ورود و خروج مناسب به خوبي از پس موانع و ناهمواري ‌هاي پيش روي بر مي ‌آيد.
نتيجه گيري نهايي
در پايان تست به اين نتيجه رسيديم که بي واي دي اس 6 از نظر کيفيت سواري نسبت رقباي خود در کلاس کراس اوور هايي با حدود يکصد ميليون تومان قيمت برتري هايي دارد.
همچنين دقت مونتاژ شرکت خودروسازي کارمانيا براي اين خودرو خوب و مناسب است و در سفر به نسبت سخت ما کم‌ ترين صداي مزاحمي به اتاق نفوذ مي ‌کرد.

امکانات خوب هم از ويژگي ‌هايي است که در اين کراس اوور چيني وجود دارد. همچنين اگر بي‌ واي ‌دي اس 6 مجهز به سيستم چهارچرخ متحرک بود، گزينه ‌اي بسيار مناسب براي آفرود و سفر هاي طبيعت‌گردي به ‌شمار مي‌ رفت.
چرا که با وجود سپرهاي کوتاه و زاويه ورود و خروج مناسب به خوبي از پس موانع و ناهمواري ‌هاي پيش روي بر مي ‌آيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۷۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر یکشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور استان تهران در سال ۱۴۰۳، که با حضور سردار حسن حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و سایر اعضای ستاد برگزار شد، بر ضرورت برگزاری اردوهای راهیان نور و شناساندن ابعاد حماسه و دلاور مردی‌های دوران دفاع مقدس در نسل جوان مخصوصاً دانش آموزان تاکید کرد.

استاندار تهران اظهار کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی تأثیر زیادی در ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل آینده دارد.

فخاری با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های استان تهران باید وظایف خود را در خصوص راهیان نور به طور کامل انجام دهند، گفت: برگزاری اردوی اردوهای راهیان نور یک حرکت فرهنگی مناسب برای تربیت نسل جوان محسوب می‌شود.

کد خبر 6091447

دیگر خبرها

  • دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی