Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبک و روش دلبستگی شما تعیین می کند که جذب چه کسی می شوید. چقدر فکر می کنید این نظریه بتواند به شما در پیدا کردن یک جفت مناسب کمک کند؟ روش دلبستگی شما بر هر جنبه از روابط احساسی شما موثر است. از جذب یک فرد بخصوص شدن تا فروپاشی یک رابطه.

سبک دلبستگی در روابط عاطفی

آیا هیچ گاه به الگوی روابط پراحساس خود توجه کرده اید؟ ما تمایل داریم رفتارهای بخصوص زیادی با طرف دیگر رابطه خود داشته باشیم، و این رفتارها را نیز مدام تکرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید شما نیز یک زوج “به هم چسبیده” باشید؛ یا شاید به جای اینکه با یکدیگر روی مشکلات رابطه خود کار کنید، از آنها فرار می کنید. الگوی رابطه شما هر چه باشد، می تواند به وسیله نظریه دلبستگی شرح داده شود. نظریه دلبستگی روشهایی را که ما در روابط بزرگسالی خود تجربه می کنیم، شرح می دهد. کلید اصلی برای درک بهتر، یافتن آخرین رابطه است.

سبک و روش دلبستگی شما تعیین می کند که جذب چه کسی می شوید. چقدر فکر می کنید این نظریه بتواند به شما در پیدا کردن یک جفت مناسب کمک کند؟ خوب، روش دلبستگی شما بر هر جنبه از روابط احساسی شما موثر است. از جذب یک فرد بخصوص شدن تا فروپاشی یک رابطه.  یادگیری بیشتر در مورد روش دلبستگی تان، کمک می کند تا درباره نیازهای شخصی خود و چگونگی نیازهای فرد مقابل در رابطه بیشتر بدانید. این نظریه می تواند به درک آنچه نقاط قوت و نقاط ضعف شما در یک رابطه و نیز چگونگی عبور از مسیرهایی که به نفع شماست، کمک کند.

هرچه در باره سبک دلبستگی خود بیشتر بدانید، شانس بیشتری برای یافتن فردی که با شما مکمل و منطبق باشد وجود دارد، بر طبق نظریه دلبستگی، 4 نوع سبک دلبستگی وجود دارد :

1 – سبک دلبستگی ایمن اگر چنانچه شما یک دلبستگی ایمن با شریک رابطه احساسی خود را تجربه کرده و با احساس امنیت و کشف خود به طور مستقل رشد کرده اید، احتمالا شما سبک دلبستگی ایمن دارید. این  به معنی آن است که شما تمایل به احساس امنیت و داشتن یک رابطه باز با شریک خود دارید، اما هنوز باید به سبک دلبستگی دیگران نیز در رابطه، توجه داشته باشید. 2 – سبک دلبستگی همراه با اضطراب اگر سبک دلبستگی شما مضطربانه باشد، ممکن است احساس رضایت از رابطه عاطفی برای شما سخت باشد. در حقیقت شما ممکن است به عنوان فردی چسبنده و سمج معرفی شوید که فقط وقتی که به شریک خود تکیه می کند، یا فرد مقابلتان از شما در برابر ترسهایتان محافظت می کند، احساس شادی می کند. همچنین ممکن است شما فردی باشید که زمان زیادی را صرف نگرانی  درباره آنچه از دست رفته است و یا توجه دیگران، خواهید کرد. 3 – سبک دلبستگی اجتنابی بی اعتنا اگر اینگونه هستید، نظریه دلبستگی می گوید که شما تمایل به منزوی کردن خود در برابر شریک رابطه خود دارید. شما ممکن است نسبت به رابطه خود بی قید بوده و یا نسبت به داشتن رابطه ای پایداربا شریک زندگی خود متعهد نباشید. شما تلاش می کنید تا از ارتباط عاطفی با فرد دیگر دوری کنید. 4 – سبک دلبستگی اجتنابی ترسان

اگر دارای سبک دلبستگی ترسان باشید، به احتمال زیاد به طور همزمان دو نوع از ترس را تجربه کرده اید : ترس از اینکه به خود اجازه پیشروی در رابطه را بدهید، و ترس از دور ماندن در رابطه. زندگی در این حالت ثابت از سردرگمی باعث تحمل خسارت زیادی روی احساسات شما خواهد شد. افراد دیگر ممکن است به شما بگویند که احساسی و غیر قابل پیش بینی هستید، چون احساسات شما بدون هیچ هشداری ناگهان تغییر می کند.

بر طبق تحقیقات، در حدود 50 درصد از جمعیت عمومی سبک دلبستگی ایمن، 20 درصد دارای سبک دلبستگی همراه با اضطراب، و 25 درصد نیز سبک های دلبستگی اجتنابی  دارند.

در جهان پر رابطه و در دسترس بزرگسالان امروزی، بیشتر احتمال دارد که شما فردی را با یکی از سبکهای دلبستگی اجتنابی پیدا کنید؛ چرا؟

چون افرادی که سبک زندگی ایمن دارند، به احتمال زیاد در یک رابطه متعهد می مانند و برای افراد با سبک دلبستگی اجتنابی مشکل  است در یک رابطه، پایدار و ثابت بمانند. در نتیجه از این افراد بدون رابطه اجتنابی زیاد یافت می شوند.

 

حالا شما ممکن است دید بازتری نسبت به سبک های دلبستگی داشته باشید؛ خوب، فکر می کنید سبک دلبستگی شما کدام است؟ چگونه می خواهید از این اطلاعات برای یافتن فرد مناسب در زندگی و یا آخرین ارتباط استفاده کنید؟

برخی افراد تمایل دارند تا به سمت فرد بخصوصی کشیده شوند. نظریه دلبستگی می گوید : مردمی که دارای سبک دلبستگی ایمن هستند، تمایل دارند تا به طرف فردی کشیده شوند که بطور طبیعی مکمل آنها باشد؛ معنی آن چیست؟ اگر شما یک فرد مضطرب یا اجتنابی باشید، ممکن است یک فرد دلبسته ایمن را کمی خسته کننده ببینید. شما یک درام طلب می کنید، و به اشتباه فکر می کنید این همان تقسیم کردن رمانتیک است؛ فرد دلبسته ایمن این کار را نخواهد کرد.

افراد مضطرب و افرادی که اجتنابی هستند، اغلب تا پایان با هم هستند. دو فرد اجتنابی به سختی یک رابطه را می سازند؛ هر دو فرد تمام زمان خود را صرف پرهیز از یکدیگر می کنند. دو فرد مضطرب نیز یک ارتباط با استرس بالا و غیر قابل پیش بینی با یکدیگر می سازند. هر راهی برای متقاعد کردن دیگری باعث می شود تا یکدیگر را ترک کنند.

اما یک فرد مضطرب و یک فرد اجتنابی با هم چطور؟

این دو متمم یکدیگر هستند؛ که در آن یک فرد مضطرب به انتظار شریک اجتنابی خود است و به این رابطه متعهد می ماند. این دلبستگی مضطربانه، به وسیله اجازه به فرد اجتنابی برای تحمل رفتارهایش، درواقع یک رفتار با تائید اجتنابی است.

افراد دلبسته ایمن می توانند بر طبق نظریه دلبستگی، با هر نوع سبکی بمانند. این به خاطر آن است که فرد ایمن احساسات شریک خود را معتبر دانسته و به او برای غلبه بر ترسها و تردیدهایش، کمک می کند.

خوب، حالا چطور می توان به سبک دلبستگی ایمن رسید؟

اول از همه باید با خود صادق بوده و سبک دلبستگی خود را هرچه باشد بپذیرید. اگر شریک مضطربی هستید، به آن اعتراف کنید. سپس از خود بپرسید چرا؟ چرا من مضطربم؟ به زمان کودکی خود برگردید، تمام خاطراتی که نیاز دارید بنویسید، واقعا به عقب نگاهی انداخته ببینید چه اتفاقی در زمان رشد شما افتاده است؟ سپس تلاش کنید تا آن حس را دوباره بسازید.

تلاش کنید تا تعیین کنید چگونه این اتفاق روی بزرگسالی شما در امروز اثر می گذارد. ساختن این ارتباط و اتصال باعث می شود تا به یک سبک دلبستگی ایمن رسیده و کمک به گسترش آن می کند. این کار هم به نوبه خود باعث می شود شما بتوانید یک رابطه پایدار برای خود بسازید.

 

منبع: سیمرغ

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِی بی سی اعلام کرد که اشغالگران قدس پیش از آغاز حمله به رفح دیدگاه ها و نگرانی های واشنگتن را دریافت خواهد کرد.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در این گفتگوی تلویزیونی ادامه داد: آنها به ما اطمینان داده اند که تا وقتی درباره چشم‌ اندازها و نگرانی‌ های خود گفتگو نکرده‌ ایم، به رفح حمله نکنند.

«جان کربی» در این مصاحبه اضافه کرد که «در صدر برنامه سفر آتی بلینکن (وزیر خارجه آمریکا)» به منطقه، «تلاش برای حصول آتش بس موقت ۶ هفته ای ادامه خواهد داشت».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود که در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است این آتش‌ بس برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

رویترز پیشتر اعلام کرده بود که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

کد خبر 6091424

دیگر خبرها

  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید