Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده منظومه خاک و خون گفت: کتاب منظومه خاک و خون نخستین روایت مثنوی از حماسه آزادسازی خرمشهر است که روز یکشنبه یکم مردادماه با حضور فرماندهان سپاه و ارتش و مسئولان استانی و شهری در کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی می‌شود.

پیمان کلانتر معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به نگارش منظومه خاک و خون اظهار داشت: حوزه مطالعاتی من و کتاب‌هایی که تاکنون نوشتم بیشتر در حوزه تاریخ ایران باستان است و اکثر کتاب‌های من در قالب مثنوی و حماسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حماسه آزادسازی خرمشهر در تاریخ معاصر ما اتفاق مهمی است که اتفاقی مهم‌تر از این رویداد در تاریخ چند دهه گذشته ایران نداشتیم، افزود: در ارتباط با حماسه آزادسازی خرمشهر تاکنون کتاب‌های زیادی نوشته شده اما هیچ شاعری در قالب منظومه به این حماسه تاریخی نپرداخته بود و درواقع کتاب منظومه خاک و خون نخستین روایت مثنوی از این واقعه مهم تاریخی است.

نویسنده منظومه خاک و خون با بیان اینکه جای منظومه حماسی از آزادسازی خرمشهر در ادبیات معاصر ما خالی بود، گفت: این نخستین کتابی است که با موضوع خرمشهر در قالب منظومه به رشته تحریر درآمده است.

وی درباره روند نگارش این کتاب تصریح کرد: از حوزه هنری اصفهان برای جمع‌آوری منابع در موارد جنگ و دفاع مقدس کمک گرفتم که تمام مطالب مرتبط با جنگ و تهاجم عراق را از روزنامه‌های اطلاعات مردادماه سال 59 تا 61 جمع‌آوری کردم و در کنار آن از بیان خاطرات سردار کریم نصر اصفهانی و سردار محمد موسوی از فرماندهان عملیات لشگر 14 امام حسین(ع) برای محتوای این منظومه بهره‌ گرفتم.

کلانتر معتمد با بیان اینکه این کتاب به پیشنهاد رئیس مرکز اصفهان‌شناسی به شیوه صوتی نیز تدوین و تهیه شده است، گفت: آیین رونمایی از این کتاب و لوح فشرده منظومه خاک و خون، یکم مردادماه با حضور فرماندهان ارتش، سپاه و بسیج و مسئولان شهری و استانی در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه لشگر 14 امام حسین(ع)، لشگر 8 نجف اشرف و مجموعه توپخانه‌های اصفهان سهم 80 درصدی در آزادسازی خرمشهر داشتند، اضافه کرد: منظومه خاک و خون به نقش اصفهان و شهدای این استان در عملیات آزادسازی خرمشهر می‌پردازد.

نویسنده منظومه خاک و خون با بیان اینکه این کتاب تنها به این یک جلد خلاصه نمی‌شود، گفت: در جلسه‌ای که با فرماندهی ارتش امیر آذر افروز داشتم ایشان درخواست کردند جلد دوم منظومه خاک و خون با محوریت ارتش و نیروی زمینی ارتش تا پایان امسال نوشته شود که در روز 29 فرودین سال 97 هم‌زمان با روز ارتش رونمایی شود.

وی اضافه کرد: همچنین جلد سوم این کتاب نیز با محوریت عملیات سپاه پاسداران و بسیج در دوران دفاع مقدس نگارش می‌شود.

انتهای پیام/

R41346/P1336/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری

مسعود مثنوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حادثه اول طی اعلام مردمی خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ در محور روستای کرتگل به شهر آلونی دریافت شد.

وی افزود: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به برجا ماندن چهار مصدوم در این حادثه، ادامه داد: نیروهای امدادی پس از ارزیابی و تثبیت صحنه حادثه و مصدومین و انجام اقدامات کمک‌های اولیه و پیش بیمارستانی آن‌ها را به مرکز درمانی منتقل کردند.

مثنوی با اشاره به وقوع حادثه دوم مبنی بر برخورد یک دستگاه خودروی سنگین با تراکتور در نزدیکی سه راه گوشکی، عنوان کرد: به سرعت تیم پایگاه امداد و نجات شعبه خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: این حادثه دو مصدوم در برداشت که یک نفر از مصدومین به‌صورت سرپایی درمان و مصدوم بعدی نیز به مرکز درمانی منتقل شد.

کد خبر 6090509

دیگر خبرها

  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری