Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نحوه و میزان اجرای مصوبات شورایعالی آب را پیگیری کند.


شهرکرد-

قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون وزیر نیرو و کارشناسانی از سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و وزارت نیرو از رودخانه زاینده‌رود و طرح‌های همجوار آن در چهار محال و بختیاری تأکید کرد: بازدید از رودخانه زاینده‌رود در اصفهان هم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در شورایعالی آب قرار شد تا طرح‌های دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی چهارمحال و بختیاری در حوضه زاینده‌رود مدیریت و بهره‌برداری شود.
وی بیان داشت: سهم چهار محال و بختیاری از رودخانه زاینده‌رود سالانه 237 میلیون مترمکعب است.
استاندار اضافه کرد: به منظور محاسبه دقیق میزان برداشت آب در این استان با نصب 400 کنتور هوشمند تا پایان سال جاری انجام می‌شود که تاکنون 100 دستگاه کنتور هوشمند بر روی رودخانه زاینده‌رود در چهارمحال و بختیاری نصب شده و مابقی تا پایان امسال نصب و راه‌اندازی خواهد شد.وی بیان کرد: به نظر می‌رسد از حدود 25 بند مصوبه مربوط به نشست‌های شورایعالی آب از دی ماه 1392 به بعد تنها دو سه بند مربوط به چهار محال و بختیاری اجرایی شده و مابقی راکد مانده است.
وی یادآور شد: مسئولان چهار محال و بختیاری درخصوص اجرای تونل گلاب هیچگونه رضایت و موافقتی را به وزارت نیرو اعلام نکرده‌اند.
سلیمانی دشتکی عنوان کرد: هم اینک نیز باید تمامی 13 بند تفاهمنامه بین وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط‌‌زیست درخصوص این طرح به طور کامل اجرا شود.
وی اظهار داشت: باز و بسته شدن دریچه‌های سد زاینده‌رود بدون اطلاع مسئولان چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد که باید مسئولان این استان نیز در جریان قرار گیرند که براساس توافق استانداران چهارمحال و بختیاری و اصفهان مقرر شده زمان باز و بسته شدن دریچه‌های سد زاینده‌رود از طریق تصمیم‌گیری در کمیته‌ای چهار نفره با حضور نمایندگان کشاورزان و نمایندگان شرکت آب منطقه‌ای هر دو استان تعیین شود.
گفتنی است، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح‌های آبی و کمبود آب در سرچشمه‌های کارون و زاینده‌رود به چهارمحال و بختیاری سفر کرده‌اند.
به گفته کارشناسان هواشناسی، خشکسالی‌های 10 سال اخیر در چهارمحال و بختیاری باعث کاهش منابع آبی این استان و کاهش 20 درصدی بارندگی‌ها و تغییر الگوی بارش‌ها از برف به باران شده و روستاها و شهرهای استان را با بحران کم‌آبی مواجه کرده است.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال و بختیاری گفت: در آخرین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که بالای ۵۰ درصد آن تاکنون محقق شده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • رفیعی چهار بازی‌ کلین‌شیت، یک بازی چهار گل خورده!
  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز