Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا ساعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز به عنوان نگین صنعت آذربایجان نگرانی های جدی را برای جامعه کارگری استان و نیز اهالی شهر تبریز ایجاد کرده است، نمایندگان این حوزه انتخابیه از هر فرصتی برای پیگیری موضوع از مسئولان اجرایی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر همین اساس در حاشیه جلسه دیروز شورای عالی اداری کشور که بنده به عنوان عضو ناظر مجلس در آن شرکت دارم، با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و نیز وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و موضوع درخواست جامعه کارگری و نمایندگان مجلس را در این زمینه مطرح کردم.
ساعی ادامه داد: آقای جهانگیری قول مساعد برای طرح موضوع و در صورت لزوم اخذ مصوبه از هیأت دولت دادند و نیز آقای ربیعی بر تسریع در پیگیری واگذاری به شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) قول دادند.
وی با تأکید بر اینکه باید بلاتکلیفی چندین ساله کارخانه ماشین سازی تبریز رفع شود، گفت: متاسفانه هر از چند گاهی نام افرادی که اهلیت و هویت آنها مشخص نبوده و برنامه و هدف شان برای سرمایه گذاری معلوم نیست، برای واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز مطرح می شود و نگرانی های جدی را در میان مردم، نمایندگان منطقه در مجلس شورای اسلامی و مسئولان علاقمند و متعهد ایجاد می کنند.
ساعی خاطر نشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم به منظور تنویر افکار عمومی و ایجاد آرامش در جامعه و فضای امن شغلی در این زمینه با تلاش مضاعف وارد میدان شده و نگذاریم در واگذاری این مجموعه عظیم صنعتی غفلتی صورت گیرد.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با تلاش های صورت گرفته و همکاری های لازم اتفاق مبارکی در وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، گروه ماشین سازی تبریز یکی از بزرگترین کارخانه‌های آذربایجان واقع در منطقه صنعتی قراملک است که انواع ماشین‌های صنعتی مانند ماشین‌ابزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین های تراش، ماشین های فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و دستگاه‌های سی ان سی را تولید می کند.
ساخت، تکمیل و توسعه کارخانه ماشین ‌سازی تبریز در سال 1346 بین ایران و چکسلواکی منعقد شد و این کارخانه از سال 1351 مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.
واگذاری کارخانه ماشین سازی تبریز به دلیل مشکلاتی که در دولت های نهم و دهم بروز و ظهور کرد، از مسایل بحث برانگیز صنعت آذربایجان شرقی در سال های اخیر بوده است.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۸۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در بازدید از کارخانه ماشین سازی خرم آباد و در نشست صمیمی مدیران عضو شورای هماهنگی تشکلات کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید بر بررسی و رفع موانع تولید در استان تأکیدکرد.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری در کنار کارفرما و سرمایه گذار باید همدل باشند، افزود: مسئولان باید در مسیر تولید قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های دولتی موظفند از تولید و اشتغال حمایت کنند، گفت: امروز جنگ ما جنگ اقتصادی است و دشمن برنامه ریزی کرده است که در تقابل با بخش اقتصادی کشورمان باشد، بنابراین همه باید برای کاهش مشکلات تولید در استان تلاش کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه حرکت نظام اسلامی حرکت امیدآفرین و رو به جلو است، افزود: جامعه کارگری به دلیل تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها آسیب‌های زیادی دیده است که جلسات رفع موانع تولید باید برای استان و کاهش بیکاری خروجی داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند