Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛وحید احمدی عصر امروز در حاشیه یکصد و پنجاه و هفتمین کمیسیون دائمی شورای عالی عتف علوم گفت: یکی از مسائل بسیار اساسی در این جلسه بررسی درخواست‌های ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری در استان‌های متقاضی است.

وی ادامه داد:استان‌های تهران، فارس، سمنان، خوزستان و هرمزگان متقاضی برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری بودند که نماینده این استان‌ها برنامه‌های خود را براساس شاخص‌های شورای عتف تشریح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود:این شاخص‌ها ظرفیت اقتصادی، علمی فرهنگی، نیروی انسانی و مسائل مربوط به علم و فناوری است.

احمدی بیان کرد:از مجموعه گزارشات استانی نشان داده شد که این استان‌ها علاقه زیادی برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری دارند و ظرفیت خود را در این بخش نشان دادند.

وی افزود:برخی از این استان‌ها دارای سرمایه‌های دقیق و حساب شده هستند و با توجه به اینکه بر ماموریت اعتباری و بودجه‌ای مناطق ویژه تاکید شده از استان‌هایی که به صورت پایلوت دارای این مناطق بودند نیز گزارش‌هایی دریافت شد.

وی اضافه کرد:استان‌هایی نظیر اصفهان، خراسان رضوی، یزد و بوشهر نتایج ایجاد این مناطق را در استان‌های خود گزارش دادند و با توجه به اینکه یکی از این استان‌ها در این جلسه برای ارائه گزارش حاضر نبود ادامه این مبحث به جلسه بعد انتقال داده شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد:نکته اساسی که مطرح شده است ایجاد شهر‌های خلاق و یا شهر‌های هوشمند است که کشور‌ها روی این امر سرمایه گذاری زیادی می‌کنند. کشور‌های توسعه یافته و یا حتی مالزی سرمایه گذاری زیادی روی شهر خلاق انجام داده اند و هدف این است که وقتی ما شهر‌های بزرگی نظیر اصفهان و تهران را با وجود مراکز پژوهشی و صنعتی زیاد داریم باید این شهر‌ها به صورت شهر خلاق باشند، اما این مراکز به صورت منفرد کار کردند و هم افزایی نداشتند و در دنیا این مسئله را مدیریت می‌کنند.

احمدی گفت: در تهران تعداد زیادی دانشگاه پژوهشگاه و پارک علم و فناوری است، ولی هنوز با ایجاد شهر هوشمند فاصله زیادی دارد.

معاون پژوهشی وزارت علوم یادآورشد: هدف این است که با استفاده از ظرفیت‌ها کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت بتوانیم هر چه سریع‌تر به این شهر‌های هوشمند دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در راستای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در تمدن نوین اسلامی است گفت: مجوز راه اندازی این دانشکده برای دانشگاه مازندران کسب شده و مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

حشمت الله علی نژاد افزود: رویکرد دانشکده فناوری‌های راهبردی، بین رشته‌ای و فرادانشکده‌ای است و نیازی به فضای زیر ساختی و اعضای جدید هیات علمی ندارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه ابزار‌های هوشمند، فناوری کوآنتوم، علوم شناختی و پدافند غیر عامل برای این دانشکده تدوین شده است ادامه داد: تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مختلف و راهبردی کشور، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های میان رشته‌ای با توجه به پیشرفت‌های نوین علمی دنیا و رفع نیاز‌های داخلی در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این دانشکده نوین است.

علی نژاد تاکید کرد: پذیرش دانشجو برای این دانشکده ازطریق ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور و به دو روش کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته انجام می‌پذیرد.

او گفت: ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان نیز از دیگر امتیازاتی است که دانشجویان دانشکده فناوری‌های راهبردی از آن برخوردار می‌شوند.

یاد آور می‌شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون مجوز ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی را برای بیست دانشگاه کشور صادر کرده است.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق ۵گانه ارومیه
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • بودجه امسال شورای شهر اراک ۶ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی