Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:39:52 GMT

بدرقه ۱۵ آلاله آسمانی در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۰۹۵۰۵۴

بدرقه ۱۵ آلاله آسمانی در مازندران

ساری - همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مردم مناطق مازندران با حضور پرشور در آیین تشییع، ۱۵ آلاله زهرایی و نینوایی را بدرقه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان شهدای گمنام و دو شهید تازه تفحص شده دوشنبه هفته جاری از محور هراز به مازندران رسیدند و در شهر هزار سنگر با استقبال مردم شهیدپرور این منطقه مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم وداع با ۱۵ شهید دوران دفاع مقدس به‌صورت متمرکز دوشنبه‌شب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان کربلای سپاه ساری برگزار شد و بعد از مراسم وداع، ۱۳ شهید گمنام به شهرهای موردنظر انتقال داده خواهند شد و آیین وداع با آلاله‌های دفاع مقدس چهارشنبه‌شب در مناطق مختلف مازندران ازجمله ساری، بابلسر، آمل، نور برگزار شد.

مراسم تشییع و وداع با شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در عملیات کربلای ۴ در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیده بود در بوستان جهان‌پیما ساری برگزار شد، این دو شهید گمنام ۱۷ و ۲۲ ساله که به ترتیب در عملیات کربلای ۴ (ام‌الرصاص) و خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسیدند، پس از تشییع از میدان شهدا به سمت امامزاده یحیی ساری انتقال داده و تدفین می‌شوند.

سه شهید گمنام ۱۷، ۲۵ و ۲۶ ساله که به ترتیب در عملیات بدر (شرق دجله، کربلای ۴ (ام الرصاص) و خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسیدند، صبح پنجشنبه با حضور پرشور مردم شهیدپرور نور تشییع شدند.

شهرستان بابلسر میزبان ۵ شهید گمنام است که سه شهید ۳۵، ۲۱ و ۱۹ ساله در عملیات خیبر جزیره مجنون)، بدر (شرق دجله) و محرم (شرهانی) تفحص شدند در هادی شهر و دو شهید ۱۶ و ۱۹ ساله که در عملیات خیبر و بدر به شهادت رسیدند، در پدافند هوایی این شهرستان آرام می‌گیرند و آیین وداع با این شهدای گران‌قدر چهارشنبه‌شب برگزار شد.

سه شهید گمنام میهمان مردم شهر بندپی شرقی بابل هستند و این سه شهید در عملیات مای خیبر (جزیره مجنون)، بدر (شرق دجله) و والفجر هشت (فا و) تفحص شدند که به ترتیب ۳۰، ۱۹ و ۲۰ ساله هستند و آیین تشییع شهدای گمنام صبح پنجشنبه در بابل در حال برگزاری است.

هویت دو تن از شهدای موردنظر مشخص‌شده است و آخرین وداع با فرمانده سابق هشت سال دفاع مقدس سردار علی‌اکبر آویش پس از ۳۱ سال چشم‌انتظاری در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه آمل با حضور و استقبال گرم مردم و ایثارگران، جانبازان و هم‌رزمان شهید چهارشنبه‌شب برگزار شد. پیکر پاک شهید آویش طبق وصیت‌نامه‌اش پیش از ظهر پنجشنبه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای ترا منطقه امیری بخش لاریجان به خاک سپرده می‌شود.

در حال حاضر ۲۷۳ شهید گمنام در مازندران تدفین شدند و با حساب این ۱۳ شهید گمنام ۲۸۶ شهید گمنام را در استان میزبان خواهیم بود. همچنین ۵۸ یادمان شهدای گمنام در استان وجود دارد و بقیه شهدای گمنام استان در مزار شهدا و یا امامزاده‌ها دفن شده‌اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانداری شهرستان قروه در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت شهادت امام جعفرصادق (ع) اعلام کرد: مراسم وداع با شهید والامقام «جلال اعتماد» روز ۱۵ اردیبهشت ماه پس از نماز مغرب در مسجد جامع شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

مراسم تجمع و حرکت جهت تشییع وخاکسپاری پیکر شهید «جلال اعتماد» روز ۱۶ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۹ صبح از ستاد فرماندهی فراجای شهرستان قروه تا میدان شهید سلیمانی خواهد بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید «جلال اعتماد» رأس ساعت ۱۱ روز ۱۶ اردیبهشت ماه در شهر دزج برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096477

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • وداع باشکوه دزفولی‌ها با پیکر شهید غلامعلی عشیری لیوسی
  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان
  • ویدیو/ بدرقه شهدای گمنام در رفسنجان و اصفهان
  • مراسم وداع با شهید اعتماد در قروه برگزار می‌شود
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت
  • وداع دزفولی‌ها با شهید عشیری لیوسی/ پایان فراق پس از ۴۲ سال