Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بورس انرژی، بازار برق بورس انرژی ایران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، شاهد معامله ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار قرارداد معادل ۵۸ میلیون و ۱۵۸ هزار کیلووات ساعت به ارزش ۱۹ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال بود. همچنین در روز جاری، نمادهای بارپایه، کم‌باری و میان‌باری با متوسط قیمت‌ ۳۷۲، ۳۲۴ و ۳۷۲ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات برق بورس انرژی ایران در دو بازار فیزیکی و مشتقه به حدود ۱۶۲ میلیون کیلووات ساعت بالغ گردید.

از نکات قابل توجه معاملات در هفته جاری می‌توان به دومین معامله مصرف‌کنندگان بزرگ برق در تابلوی بازار فیزیکی اشاره کرد. در مجموع ارزش معاملات آخرین روز معاملاتی بورس انرژی در بازار مشتقه، به ۴۹ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال بالغ گردید.

بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد عرضه‌ حلال ۴۰۲ از سوی پالایشگاه های مختلف بوده است که در نتیجه شاهد معامله بیش از ۱۸۲ میلیون لیتر حلّال ۴۰۲ به ارزش بیش از ۲.۳۱۳ میلیارد ریال بوده‌ایم. از این مقدار بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر و به ارزش بیش از ۱.۵۰۸ میلیارد ریال سهم بازار فیزیکی و ۶۲ میلیون لیتر به ارزش ۸۰۵ میلیارد ریال سهم رینگ بین الملل بوده است. این مقدار معامله حلال ۴۰۲ در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گویای ۳برابر شدن ارزش و ۲ برابر شدن حجم معاملات این فرآورده در بورس انرژی ایران است.

در جریان معاملات روز چهارشنبه گذشته، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال ۴۰۲ پالایش نفت شیراز، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس، برش سنگین پتروشیمی جم، قطران فولاد زرند ایرانیان و حلال ۴۰۲ عمده پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی عرضه شدند.

مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۰۹۶۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد‌های «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نماد‌های «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین