Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:27:54 GMT

ایجاد تشویش و تفرقه در میان مسلمانان جایز نیست

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۰۶۱۳۳

ایجاد تشویش و تفرقه در میان مسلمانان جایز نیست

ائمه جمعه شهرستان‌های ‌استان کردستان تاکید کردند: ایجاد تشویش، شبهه و تفرقه در میان مسلمانان جایز نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان کردستان، ماموستا عبدالله حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بانه اظهار داشت: براساس شنیده‌ها برخی افراد در مساجد سطح این شهر نسبت به خواندن مناجات و دعای پیش از شروع خطبه، قرائت دو اذان و همچنین اقامه دو رکعت نماز سنت ایرادهایی می‌گیرند که این کار آنها اصلاً قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از رفتار برخی افراد در انجام برخی از واجبات دینی گفت: ایجاد تشویش، شبهه و تفرقه در میان مسلمانان جایز نیست چراکه دشمنان خواهان برقراری آرامش و امنیت در جوامع اسلامی نیستند.

امام جمعه بانه تصریح کرد: با توجه به دشمنی علنی استکبار جهانی در ایجاد تشویق در بین امت اسلامی، حفظ اتحاد و همدلی میان مسلمانان بیش از پیش لازم و ضروری است.

ماموستا حیدری در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به عظمت روز جمعه افزود: از جمله ایام پرفضیلت و مبارکی که در تمام طول هفته و سال جریان دارد و می‎تواند بهانه‎ای برای انتقال ارزش‌های الهی باشد، روز جمعه است و اقامه نماز جمعه در این روز از بزرگ‌ترین عبادات محسوب می‌شود.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به انواع نعمت‌های الهی اظهار کرد: همه ما مسمانان باید قدردان و شکرگذار نعمت‌های بی‌شمار حق تعالی باشیم.

زائران در سفر حج وحدت ملت ایران را به دنیا نشان بدهند

ماموستا مصطفی شیرزادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مریوان اظهار داشت: حج یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام است که باید مسلمانان در صورت داشتن شرایط لازم این فریضه الهی را ادا کنند.

وی گفت: حج بهترین فرصت برای تبلیغ رفتارهای حسنه، ترویج اخلاق‌مداری اسلامی و تبیین معارف غنی الهی است و مسلمانان می‌توانند به بهترین نحو از این فرصت پیش آمده استفاده کنند.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: مسلمانان باید از فرصت این سفر برای کسب و ارتقای معنویت، تقویت معرفت و مکارم اخلاق استفاده کنند و می‌توانند با توبه کردن همه گناهان خود را پاک کنند.

ماموستا شیرزادی افزود: هر فرد مسلمانی باید پس از بلوغ و رسیدن به توانائی‌های مالی این فریضه الهی را به جا بیاورد و کسانی که می‌خواهند به حج بروند باید قبل از رفتن با آداب و ضروریات این سفر آشنا شوند.

وی اظهار کرد: مسلمانان می‌توانند در سفر حج اقتدار و وحدت ملت ایران را به دنیا نشان بدهند و پاک شدن گناهان و توسعه فرهنگ دینی و مردم سالاری از بهترین توشه این سفر است.

سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال در شهرستان دهگلان کمک کنند

ماموستا یدالله محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان با اشاره به وجود مشکلات بیکاری جوانان بر ضرورت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بومی در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران سبب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی گفت: ایجاد شغل برای یک نفر بیکار، خانواده‌ای را از مشکلات و معضلات آسیب‌های اجتماعی جامعه نجات می‌دهد.

امام جمعه دهگلان تصریح کرد: از سرمایه‌گذران و کسانی که توانایی مالی دارند انتظار داریم که برای ایجاد اشتغال نقش‌آفرینی کنند و برای ایجاد اشتغال در روستاهای این منطقه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با اشاره به حمایت مالی از فقرا و نیازمندان گفت: کسانی که در دوران زندگی خود به نیازمندان جامعه کمک می‌کنند مورد لطف و رحمت خداوند متعال قرار می‌گیرند.

ماموستا محمدی افزود: کسانی که به‌خاطر رضایت خداوند به نیازمندان کمک کنند و با کمک‌های قرض‌الحسنه به آنان مشکلات آنها را برطرف می‌کنند از دستورات الهی پیروی کرده‌اند و حق تعالی چندین برابر هدیه و پاداش برای خیران در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/

R7848/P1336/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۶۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر «محمدرضا زاهدی» و شهدای حادثه تروریستی کنسولگری ایران در سوریه که صبح امروز (سه‌شنبه) در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا، اظهار داشت: امروز اربعینِ هشت ستاره درخشان و جوانمرد باغیرت است که برای دفاع از حریم اسلام، عزت مسلمانان و نجات جهان اسلام از سیاست غرب با محوریت آمریکا، هجرت را مقدمه جهاد خود قرار دادند، از خانواده خویش دست کشیدند و در جست‌وجوی رضوان الهی، میدان جهاد را برگزیدند و سرانجام به آنچه که در جست و جوی آن بودند، نائل شدند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: فلسفه و رسالت عمیقی که در ورای شهادت فرزندان اسلام وجود دارد، رسالتی عظیم است که در امتداد رسالت انقلاب اسلامی ایران قرار دارد.

فرمانده کل سپاه گفت: صحنه تحولات جهان نشان‌دهنده این است که مرز‌های کشور‌های اسلامی که آن‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند و به هویت‌های سیاسی مستقلی به این کشورها می‌بخشد، هرگز بر سیاست اساسی استکبار اثری ندارد؛ چرا که عالم استکبار با محوریت آمریکا برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی، مسلمانان را در یک هویت واحد و ساختار یکپارچه می‌بیند؛ آرایه‌ای متصل، به هم پیوسته و تفکیک‌ناپذیر که دنیای غرب به واسطه ظرفیت‌های پایان‌ناپذیر این جغرافیای مهم جهان به فکر سیطره کامل بر آن است.

سرلشکر سلامی افزود: دشمن، همه جهان اسلام را به صورت یکپارچه هدف قرار داده است و می‌خواهد هویت فرهنگی مسلمانان را غارت و آنان را با فرهنگ غرب عجین کند. او قصد دارد جغرافیای جهان اسلام را سکوی برای ارتقای قدرت خود در جهان قرار دهد؛ پس ما مسلمانان سرنشین یک کشتی هستیم و به هم پیوند داریم. اگر دشمن اسلام در یکی از سرزمین‌های اسلامی رخنه کند، آن را به همه جا تسری می‌دهد؛ بنابراین باید راه رخنه و نفوذش مسدود شود.

در حال بروزرسانی...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان: جهان اسلام باید از کشتار مسلمانان در غزه جلوگیری کند
  • تکبّر، تعرّض به حریم الهی و منجر به سقوط است
  • چرا حج امسال حج برائت است؟
  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • کشتی گیر آمریکایی: بسیاری از دانشجویان آمریکایی به اسلام گرویدند
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد