Web Analytics Made Easy - Statcounter

«طارق ترشیشی» نویسنده روزنامه «الجمهوریه» که به همراه چند روزنامه نگار دیگر لبنانی در این هفته به ایران سفر و با شخصیت های مختلف دیدار کرد، در گزارش امروز خود به بازتاب سخنان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پرداخت.
«رضوان عقیل» نویسنده روزنامه «النهار» نیز امروز گزارش مشابهی را در این زمینه نوشت.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این دیدار با اشاره به اقدامات تروریستی خونین داعش در حمله به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مرقد امام خمینی (ره)، این رویداد را یک نفوذ امنیتی دانست و از کشور یا کشورهایی سخن گفت که پول و سلاح برای اجرای این عملیات در اختیار عاملان آن قرار داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیروزآبادی درباره قانون اخیر تصویب شده در مجلس درباره مبارزه با تروریسم آمریکایی گفت: داعش ساخته و پرداخته آمریکاست و برخی کشورهای منطقه حامیان مالی و تسلیحاتی آن هستند چون دولت جمهوری خواه آمریکا از ترس اعتراض دموکرات ها نمی تواند مستقیما از این تروریست ها حمایت مالی کند.
وی افزود: وضعیت داعش مانند وضعیت صدام است. آمریکا و برخی کشورهای منطقه از صدام حمایت و آن را بزرگ کردند و الان هم با داعش همین کار را می کنند.
فیروزآبادی خاطرنشان کرد: ایران درگیری مستقیم با آمریکا ندارد اما آمریکا به خاطر اینکه ایران کشوری مستقل است و مانند کشورهای دیگر مطیع آمریکا نیست با ما دشمنی می ورزد. آمریکا ما را تحت محاصره قرار داده و ما را متهم به ساخت سلاح اتمی می کند؛ به خاطر همین هم در قالب کشورهای 5+1 با ما وارد مذاکره شد. ما به آنها اعلام کردیم که قصد تولید چنین سلاحی را نداریم و از طریق توافق هسته ای توانستیم غنی سازی اورانیوم با اهداف صلح آمیز را ادامه دهیم. این به معنای صلح آمیز بودن فعالیت های ماست.
نماینده مجلس شورای اسلامی درباره توان موشکی ایران هم گفت: ما چرخه کامل تولید موشک های بالستیک و غیر بالستیک را در اختیار داریم. یکی از بندهای توافق هسته ای این است که ایران موشک های دارای کلاهک هسته ای تولید نکند. آنچه ما داریم موشک های بالستیک است.
به گفته فیروزآبادی قدرت موشکی ایران تهاجمی نیست بلکه برای دفاع از خود در برابر هرگونه حمله ای است و اسرائیل اصلی ترین دشمن ایران است.
وی تاکید کرد که واشنگتن می خواست با ایجاد داعش، بر کل عراق و سوریه سیطره پیدا کند. راهبرد ایران نیز در مقابل آمریکا این است که از خود دفاع کرده و اجازه هیمنه پیدا کردن آمریکا را ندهد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی چهار قدرت ایران را که به گفته او جز در کشورهای انگشت شمار وجود ندارد، اینگونه برشمرد: 1- منابع غنی نفت و گاز؛ 2- ثروت های معدنی؛ 3- نیروی انسانی متخصص و 4- بازار مصرف بزرگ.
وی در پاسخ به سوالی درباره رابطه ایران و عربستان گفت: ما می خواهیم با همه کشورهای اسلامی رابطه داشته باشیم چون ملت ها از نقطه نظر دینی خواهان ارتباط و تلاقی با یکدیگر هستند. با وجود قطع رابطه بین ایران و عربستان، حجاج ما برای ادای حج به عربستان می روند. مشکل پیش ما نیست بلکه پیش سعودی هاست که اشتباهات زیادی در منطقه مرتکب شده اند.
دهقانی فیروزآبادی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ایران دست از حمایت از اسد بردارد نیز گفت: اگر مردم سوریه خواهان باقی ماندن اسد باشند ما نیز با خواست آنها همراهی می کنیم. حرف ما این است که علاقلانه نیست پنج کشور بزرگ دور هم جمع شوند و بخواهند سرنوشت سوریه را تعیین کنند. اگر زیر بار این مساله برویم فردا ممکن است این اتفاق در عراق و عربستان و ترکیه و ایران هم تکرار شود. مردم هر کشوری خود باید سرنوشت خود را تعیین کند. مردم سوریه باید بگوید که خواهان ماندن اسد است یا رفتن او را می خواهد. از نظر ما باقی ماندن اسد در قدرت مهمترین عامل برای تقویت مقاومت در مقابل اسرائیل است برای همین نیز ما در کنار او ایستاده ایم.
وی در پاسخ به این سوال که برخی ها می گویند شما بعد از توافق هسته ای، در هماهنگی کامل با آمریکا هستید گفت: ما با آمریکا همسو و هماهنگ نیستیم اما هر کشوری به دنبال منافع خود است. ما می گوییم باید کار داعش تمام شود. آمریکا هم همین را می گوید. ما می گوییم باید در افغانستان امنیت برقرار شود، آمریکایی های هم همین را می گویند. اما آمریکا برنامه های خاص خود را دارد و ما هم برنامه های خودمان را داریم. آمریکا به دنبال نفت عراق است اما ما خودمان نفت داریم و می خواهیم عراق به کشوری باثبات و آرام و بهره مند از دموکراسی تبدیل شود.
خاورم*390* 2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۰۷۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه گفت: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردارند و این موضوع سبب استقبال شهروندان روسیه در سراسر این کشور شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، الدر بوتائف نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه باحضور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو 2024 از غرفه استان قم بازدید و با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم دیدار کرد. 

سیداکبر غلامیان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این دیدار بر افزایش تعاملات تجاری ایران به ویژه استان قم با روسیه تاکید کرد. 

وی افزود: روسیه به عنوان کشور دوست و همسایه ما، مقصد خوبی برای صادرات استان قم محسوب می‌شود و می‌توانیم با افزایش تعاملات خود ظرفیت‌های صادراتی این استان را بیشتر معرفی کنیم. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی جمهوری داغستان روسیه نیز در این دیدار با اشاره به استقبال شهروندان روسی از کالاهای ایرانی، عنوان کرد: کالاهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار هستند و این موضوع سبب استقبال شهروندان ما در سراسر این کشور شده است. 

بوتائف بیان کرد: ما به دنبال افزایش تعامل با ایران و قم هستیم و می‌توانیم ظرفیت‌های صادراتی قم در حوزه‌های مختلف را بیشتر در کشورمان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است